Werk & Studie alle pijlers

Afstudeerwerkstuk stress

28-05-2020 13:37 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal
boomtak2 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 16:02
98.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
niet mailen maar bellen
Belachelijk zeg. Blijven vragen. Heb je ondertussen wel een lit lijst die je kan lezen en samenvatten zodat je niet al deze tijd verliest?
Ik onderdruk meteen de neiging om in m'n inbox te gaan zitten spitten of ik er een over het hoofd hebt gezien nu ..
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
28-05-2020 13:40
niet mailen maar bellen
Dat is niet zo makkelijk. Bijna niemand is aanwezig. Werken thuis wordt er dan gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Het is hopeloos momenteel. Mijn zoon loopt ook tegen zulke dingen aan. Of ze reageren niet of ze zijn niet te bereiken. En ze hebben het heel druk..... Het is echt belachelijk allemaal.

Heb je geen tel.nr. van de persoon zelf ? En anders maar een keer een boze mail naar school en die persoon.
Alle reacties Link kopieren
Er is vast een klachtencommissie? Dan zou ik het daar neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen telefoonnummer helaas..
boomtak2 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 19:32
86.74% gewijzigd
Aargh wat verschrikkelijk!

Ik heb destijds mijn hele mailwisseling naar de examencommissie gestuurd met een mail dat ik mijn uiterste best deed maar vanuit de docent geen respons kreeg. Mijn docent beweerde uiteindelijk dat ik mijn scriptie niet had ingeleverd en dat had ik wel! Jeetje wat gaf dat stress.. Dus mijn tip: probeer alle mailwisseling te bewaren en stuur het door naar je mentor/coordinator of hij/zij kan bemiddelen. Helpt dat niet, dan naar de examencommissie, want dit is belachelijk en onwijs frustrerend.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
28-05-2020 14:12
Ik heb geen telefoonnummer helaas.. het enige wat ik wel weet is dat mijn vooronderzoek op 2 punten is afgekeurd, het ene punt was iets inhoudelijks en het 2e punt dat de APA niet klopt. Ik heb toen gezegd dat ik apa lastig vind en dat ik de fout niet kan vinden, en dat was de mail waarna ze niet meer reageerde. Ik heb daardoor het gevoel dat ze denkt dat ik me er makkelijk vanaf probeer te maken en dat ik het zelf moet uitzoeken maar het probleem is dat ik de fouten echt niet kan vinden.

Misschien ligt ze doodziek in het ziekenhuis, kan zomaar hè.
Oh over apa: Microsoft Word heeft bij references een manier waarop je je bronvermelding kan bijhouden. Ook in de APA stijl. Scheelt veel werk! Je vult de info in die je hebt en word zet alles netjes onder elkaar.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
28-05-2020 14:24
Misschien ligt ze doodziek in het ziekenhuis, kan zomaar hè.
Ach ja joh. Tuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
28-05-2020 14:25
Oh over apa: Microsoft Word heeft bij references een manier waarop je je bronvermelding kan bijhouden. Ook in de APA stijl. Scheelt veel werk! Je vult de info in die je hebt en word zet alles netjes onder elkaar.
Ik gebruik scribbr, is net wat gebruiksvriendelijker vind ik.

Wat een ellende TO... Ik zou een studieadviseur aan zijn / haar jasje trekken.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Die APA fout kun je waarschijnlijk zelf redelijk makkelijk repareren, inderdaad met Scribbr. Dat zou geen vertraging op hoeven te leveren. Wacht je nu nog op inhoudelijk commentaar?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
28-05-2020 14:23
Aargh wat verschrikkelijk!

Ik heb destijds mijn hele mailwisseling naar de examencommissie gestuurd met een mail dat ik mijn uiterste best deed maar vanuit de docent geen respons kreeg. Mijn docent beweerde uiteindelijk dat ik mijn scriptie niet had ingeleverd en dat had ik wel! Jeetje wat gaf dat stress.. Dus mijn tip: probeer alle mailwisseling te bewaren en stuur het door naar je mentor/coordinator of hij/zij kan bemiddelen. Helpt dat niet, dan naar de examencommissie, want dit is belachelijk en onwijs frustrerend.

Succes!

Dit. Neem contact op met de examencommissie van je opleiding en leg de situatie voor.
Alle reacties Link kopieren
-
boomtak2 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 16:03
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
28-05-2020 14:24
Misschien ligt ze doodziek in het ziekenhuis, kan zomaar hè.
Precies ik hou ook in mijn achterhoofd dat er wat kan zijn, en heb ook nog absoluut geen boze mail gestuurd omdat ik hun kant ook wel begrijp, alleen het probleem is nu dat ik straks wel een probleem en veel extra kosten heb als ik de komende weken geen antwoord krijg dus ik probeer nu voor mezelf helder te krijgen waar ik nu goed aan doe
M
boomtak2 wijzigde dit bericht op 28-05-2020 19:33
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
28-05-2020 14:48
Precies ik hou ook in mijn achterhoofd dat er wat kan zijn, en heb ook nog absoluut geen boze mail gestuurd omdat ik hun kant ook wel begrijp, alleen het probleem is nu dat ik straks wel een probleem en veel extra kosten heb als ik de komende weken geen antwoord krijg dus ik probeer nu voor mezelf helder te krijgen waar ik nu goed aan doe

Nee het inhoudelijke stukje heb ik al verbeterd, ze zei dat het niet duidelijk genoeg was hoe ik een bepaald literatuuronderzoek ging doen en dat was eigenlijk het enige. Maar omdat dat mijn gevoel helemaal geen grote verbetering was heb ik nu het idee dat er nog veel meer mis is want waarom zou het anders 6 weken kosten om 5 zinnen, de pagina nummering en de apa na te kijken.
Kan, maar onze ervaring is ook niet goed momenteel. Weinig medewerking/contact vanuit school.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu gewoon verder gaan met wat je moet doen. Je hebt het inhoudelijke stuk al verbeterd en je hoeft niet op goedkeuring van APA te wachten tot je door kan met wat je moet doen. Ik had zelf een achterstand bij mijn scriptie (ben nu bijna klaar) en op een gegeven moment zei mijn docent dat ik maar gewoon moest beginnen met het onderzoek en dat de kleine dingen verbeteren later wel komt.

Ik gebruik trouwens ook Scribbr voor mijn APA
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
28-05-2020 14:10
Er is vast een klachtencommissie? Dan zou ik het daar neerleggen.
Dit ja. Zijn ze nu helemaal. Zou jij eens moeten doen, dan zijn ze niet zo coulant.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er wel achter aan gaan. Dat je zeker weet dat je groen licht hebt. En dat zwart op wit via email binnen nu en een week reactie. Dan kan je alvast door. En ik zou dan afspraken vooruit plannen voor bel afspraak of zo. Zodat je weet waar je aan toe bent en de begeleidster ook.
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
28-05-2020 14:26
Ach ja joh. Tuurlijk.

Ik heb weken niks gehoord van mijn wijkteam; man bleek zelf opgenomen te zijn geweest + sterfgeval in de familie.
Het is echt niet ondenkbaar dat het overmacht is.
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
28-05-2020 14:46
-
Weet je het al van de nummering?
Alle reacties Link kopieren
Dus inhoudelijk was je vooronderzoek goed, alleen was er 1 punt nog niet duidelijk?

Dan snap ik niet waarom je niet verder kunt. Je begeleider laat het - om goede of verkeerde redenen - afweten. Dat is supervervelend en stom, maar gebruik dat niet als obstakel waardoor je niet verder kunt.

School weet van je afwezige begeleider en is op zoek naar vervanging. Geeft aan dat je in de tussentijd gewoon verder kunt. Dus dan ga je gewoon verder. Ik zou ervan uit gaan dat je vooronderzoek akkoord is. Mocht er inderdaad meer zijn dan het ene punt, dan heeft school een probleem, want zij hadden dat tijdig aan moeten geven.

Mijn advies: ga gewoon door op basis van het vooronderzoek dat je als laatste hebt ingeleverd. Ga niet zitten wachten. De bal om je bij te sturen ligt bij je begeleider.
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
28-05-2020 14:48
Maar omdat dat mijn gevoel helemaal geen grote verbetering was heb ik nu het idee dat er nog veel meer mis is want waarom zou het anders 6 weken kosten om 5 zinnen, de pagina nummering en de apa na te kijken.
En hier maak je m.i. een denkfout. Als je begeleider en 6 weken over doet om iets na te kijken ipv 1 week, dan zou ik niet denken dat dat aan jouw werk ligt, maar aan je begeleider. Zeker als de leidinggevende heeft aangeven dat er een vervanger komt. Dan is er niets mis met jouw werk (of misschien nog een klein puntje), maar wel met je begeleider.

Mijn advies: steek je energie niet in het najagen van je begeleider, maar werk gewoon door. Stuur voor de vorm wekelijks een update (evt met leidinggevende in de cc). Dan ligt het bij hem/haar om je bij te sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven