Alleen een motivatie schrijven of een hele brief?
dinsdag 15 juni 2010 om 22:26
Ik heb vandaag een vacature gehad van het werkbedrijf. De functie spreekt me aan en volgens de contact persoon van het werkbedrijf maak ik wel een goede kans omdat mij CV er prima uit ziet.
Afgesproken dat ik mijn CV en motivatie morgen door zal mailen. Nu ben ik dus een sollicitatie brief aan het schrijven als motivatie maar nu begin ik toch te twijfelen of gewoon een korte motivatie niet beter is. Ik heb de naam en contact gegevens van het bedrijf maar is het niet raar dat contactpersoon A. een brief krijgt met "Geachte heer B,"?
En dan zit ik ook nog met de openingszin voor de brief. Normaal zet ik er in waar ik de vacature vandaan heb enzo maar kan toch moeilijk er neerzetten dat ik met contactpersoon A. heb gesproken en daarom die brief schrijf..
Iemand tips?
Afgesproken dat ik mijn CV en motivatie morgen door zal mailen. Nu ben ik dus een sollicitatie brief aan het schrijven als motivatie maar nu begin ik toch te twijfelen of gewoon een korte motivatie niet beter is. Ik heb de naam en contact gegevens van het bedrijf maar is het niet raar dat contactpersoon A. een brief krijgt met "Geachte heer B,"?
En dan zit ik ook nog met de openingszin voor de brief. Normaal zet ik er in waar ik de vacature vandaan heb enzo maar kan toch moeilijk er neerzetten dat ik met contactpersoon A. heb gesproken en daarom die brief schrijf..
Iemand tips?
dinsdag 15 juni 2010 om 22:39
Waarom niet een korte motivatie in briefvorm? Dus wel gewoon met adresgegevens, correcte aanhef en afsluiting maar de inhoud van de brief omvat dus puur en alleen je motivatie. En waarom niet wel gewoon refereren aan je contactpersoon van het Werkbedrijf? Het bedrijf in kwestie zal toch op de hoogte zijn dat voor hun vacature ook via het Werkbedrijf geworven wordt??
dinsdag 15 juni 2010 om 22:40
Ik zou dat over het werkbedrijf gewoon zeggen hoor. Dat bedrijf weet dat toch wel, dat je via het werkbedrijf komt!
En ja, het is netter om echt een brief te schrijven lijkt me. Beter overdressed dan underdressed, dus beter te veel moeite gedaan dan dat het bedrijf denkt dat je er met de pet naar gegooid hebt.
En ja, het is netter om echt een brief te schrijven lijkt me. Beter overdressed dan underdressed, dus beter te veel moeite gedaan dan dat het bedrijf denkt dat je er met de pet naar gegooid hebt.
dinsdag 15 juni 2010 om 22:47
woensdag 16 juni 2010 om 17:54