Arbeidsconflict in klein bedrijf
dinsdag 1 juni 2010 om 22:26
dat ligt er volgens mij maar net aan waar het precies over gaat en dat is nu wat moeilijk..
zonder het verhaal te kennen kan daar vast niemand een zinnig woord over zeggen.
Ben jij in deze de werkgever?
informatie inwinnen bij advocaat/bureau voor rechtshulp oid.
maar ergens waar je wel in detail kan treden?
zonder het verhaal te kennen kan daar vast niemand een zinnig woord over zeggen.
Ben jij in deze de werkgever?
informatie inwinnen bij advocaat/bureau voor rechtshulp oid.
maar ergens waar je wel in detail kan treden?
dinsdag 1 juni 2010 om 22:29
Ik ben niet degene van wie het bedrijf is.
Vind het lastig ivm de herkenning hoe diep ik erop in kan gaan.
Ik hoop dat een beetje te kunnen omzeilen maar hoop ook dat er iemand is die zonder al te veel informatie er iets over kan zeggen. Of je kan dreigen met de ziektewet zonder dat daar consequenties aan vast zitten. De werknemer heeft trouwens een vast contract en is nu een aantal jaar in dienst.
Vind het lastig ivm de herkenning hoe diep ik erop in kan gaan.
Ik hoop dat een beetje te kunnen omzeilen maar hoop ook dat er iemand is die zonder al te veel informatie er iets over kan zeggen. Of je kan dreigen met de ziektewet zonder dat daar consequenties aan vast zitten. De werknemer heeft trouwens een vast contract en is nu een aantal jaar in dienst.
dinsdag 1 juni 2010 om 22:30
Een arbeidsconflict is geen reden voor ziekmelding en dus is de ziekmelding onrechtmatig. Als werkgever hoef je de ziekmelding dan ook niet te accepteren en mag je de werknemer sommeren het werk te hervatten en je mag de loondoorbetaling opschorten.
Een bedrijf is echter wel wettelijk verplicht een arbo-arts te hebben en ook om een goed ziektebeleid te hebben, Indien je beiden niet hebt, sta je als werkgever zwakker. Ik zou dat dus zsm alsnog gaan regelen.
Een bedrijf is echter wel wettelijk verplicht een arbo-arts te hebben en ook om een goed ziektebeleid te hebben, Indien je beiden niet hebt, sta je als werkgever zwakker. Ik zou dat dus zsm alsnog gaan regelen.