Werk & Studie alle pijlers

art. 44 WAO

28-07-2009 21:36 3 berichten
Ik zit voor een gedeelte in de WAO en ben sinds een aantal maanden werkloos. Nu kan ik voor een aantal maanden op een project werken, maar wel voor meer uren en dus meer inkomen dan voorheen. Na die 5 maanden kan ik zeer waarschijnlijk bij wederzijdse tevredenheid bij die werkgever in dient blijven, maar dan weer voor minder uren. Nu vroeg ik me af of iemand weet of art. 44 van de WAO nog van kracht is. Voor mij is het een poging om te proberen of ik meer uren aan kan. Maar dan het liefste zonder me meteen druk hoeven te maken dat ik aan het einde van dit project dusdanige financiele problemen heb, dat die me extra stress opleveren. Weet iemand dat, of art. 44 nog geldt?

Bedankt vast.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat artikel 44 inhoudt maar ik vermoed dat het heeft te maken met het volgende?

Van postbus51.nl: "U houdt drie jaar lang het recht op het oude uitkeringsbedrag, voor het geval u het werk toch niet kunt volhouden. Als na drie jaar blijkt dat u het werk aan kunt, wordt uw WAO-uitkering herzien en volgt een aanpassing van uw arbeidsongeschiktheidspercentage."

Voorheen had je het Breed Platform Verzekerden en Werk die je kon bellen met dat soort vragen maar het heet nu www.weldergroep.nl en daar kun je ook veel info terugvinden: link

Wat fijn dat je ergens aan de slag kunt, en heel veel succes!

(PS Ik zit zelf in de Wajong en heb meerdere vruchteloze pogingen tot reintegratie achter de rug)
@Tijgermeisje: thanks! Ben ik erg blij mee. Ik zocht namelijk breed platform verzekerden en kon ze niet meer vinden. Snap nu waarom.

Balen dat je vruchteloze pogingen tot reintegratie gehad hebt. Dan is het lastig om positief te blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven