Werk & Studie alle pijlers

Artikel masterscriptie gezocht

16-08-2014 15:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Voor mijn masterscriptie ben ik op zoek naar een artikel maar die kan ik niet in de bibliotheek van de universiteit vinden terwijl ik deze graag wil gebruiken. Hopelijk heeft de bibliotheek van een andere universiteit wel toegang tot dit artikel? Dan houd ik me van harte aanbevolen.

Het gaat om het volgende artikel:

AUDITORS' ETHICAL REASONING: INSIGHTS FROM PAST RESEARCH AND IMPLICATIONS FOR THE FUTURE.

Jones, Joanne. Journal Of Accounting Literature Volume: 22 (2003-02-01) p. 45-103. ISSN: 0737-4607

Alle hulp is welkom!
Een artikel die??

Serieus, voor een masterstudent?
Wel ironisch: vragen of iemand je een artikel over een ethisch vraagstuk illegaal wil sturen :-).

Meestal kun je trouwens artikelen die je eigen UB niet heeft wel opvragen via hen. Dat kost dan soms een paar euro, maar als je het graag wil hebben zou het mij dat wel waard zijn.
niet te vinden joh. ook niet in scholar.google. Weet je zeker dat dit paper bestaat?
Heb je zelf gezocht, of het even gevraagd in je UB? Als het bestaat, kunnen ze het voor je opvragen
Als het bestaat ken ik degene die het voor je kan vinden.
Ah, een minuutje met google leert dat het inderdaad bestaat
En nog een minuutje om de persoon te vinden die je dit artikel kan bezorgen.

Leer je niet zelf te zoeken?

Hier is degene te vinden die je kan mailen: jcjones@yorku.ca

Ze heet Joanne, maar uit beleefdheid zou ik haar aanspreken met mevrouw Jones.
Via mijn UB-omgeving is het niet uit de online catalogus te plukken.

Zie nu dat bij de RuG de papieren versie vanaf 2003 beschikbaar is.

Dat wordt fietsen TO
quote:nausicaa schreef op 16 augustus 2014 @ 15:36:

Wel ironisch: vragen of iemand je een artikel over een ethisch vraagstuk illegaal wil sturen :-).

Het is uiteraard schandalig dat wetenschappelijke artikelen die veelal vanuit publieke gelden zijn betaald/ondersteund, niet in te zien zijn voor iedereen.
Het is wel de vraag of een Canadese onderzoeker betaald is met publieke middelen uit Nederland.

En het antwoord is: nee.
De keren dat ik een artikel nodig had dat niet in de databases staat, heb ik heel vriendelijk en beleefd de auteur gemaild. Werkte altijd.

Gewoon kort uitleggen wie je bent en waar je het voor nodig hebt, netjes bedanken en de bron vermelden, en evt vragen of ze prijs stelt op toezending van een abstract.
Dank voor de tips, dan ga ik de auteur maar even mailen.

Groningen is me wat te ver fietsen DrFeel;)

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Titel: Auditor's Ethical Reasoning : Insights from Past Research and Implications for the Future

Auteur: Joanne Jones, Dawn W. Massey, Linda Thorne

Jaar: 2003

Tijdschrift: Journal of accounting literature

Jaar: 1982-...

Nummering: Vol. 1 (1982) - ...

ISSN: 0737-4607

Beschikbaar bij

Amsterdam, Universiteit en Hogeschool van AmsterdamAmsterdam, Vrije Universiteit Amsterdam BibliotheekDen Haag, Koninklijke Bibliotheek DocumentleveringGroningen, Bibliotheek Rijksuniversiteit Groningen UniversiteitsbibliotheekMaastricht, Universiteitsbibliotheek Maastricht Afd. IC - documentlevering bibliotheek BinnenstadRotterdam, Erasmus Universiteit Rotterdam Universiteitsbibliotheek (Library Learning Center)Tilburg, Universiteit van Tilburg Universiteitsbibliotheek
Ik heb hem gevonden. Als je me je mail geeft, kan ik hem sturen.
edit
Maar serieus... dit kun je zelf toch wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven