Werk & Studie alle pijlers

Auto van de zaak

06-11-2011 20:33 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik heb een vraag over hoe jullie dit zouden aanpakken.

Een paar maanden geleden ben ik van werkgever veranderd omdat ik het echt niet naar mijn zin had bij mijn toemalige werkgever. Het salaris daar was redelijk, geen extra´s op een auto van de zaak na.

Tijdens het gesprek bij mijn huidige werkgever gaf ik mijn arbeidsvoorwaarden pakket door aan de controller en personeelsadviseur. Toen werd uitdrukkelijk gezegd dat ik geen auto zou krijgen omdat dit niet bij de functie (financieel analist) hoorde. Qua salaris ging ik er wel iets op vooruit.

Nu 2 maanden verder ben ik onder andere belast met het analyseren van de kosten voor de leasevloot. Wat blijkt? Bijna iedereen heeft een auto van de zaak! Inclusief functies (personeelszaken, facilities, marketing) die dit niet (net als mijn functie) nodig hebben. Ik voel me dus behoorlijk genaaid aangezien een auto voor mij handig is gezien de locatie en iedereen in het managementteam (behalve ik) een mooie auto van de zaak rijdt.

Hoe zouden jullie dit aankaarten? Ik heb bewijs dat het krom is maar kan/mag dit niet als bewijsmateriaal gebruiken.
Financieel gezonde bedrijven zijn vaak gezond doordat ze op de juiste momenten de juiste beslissingen nemen.
quote:Mariska76 schreef op 06 november 2011 @ 21:37:

[...]

En dat voor een secretaresse
quote:aizen schreef op 06 november 2011 @ 21:37:

[...]

Wat je zegt herken ik wel bij een vriendin van me. Die had inderdaad een paar jaar geleden een auto en die heeft ze nu helaas niet meer. Een goede secretaresse is goud waard.

Omdat het bedrijf finacieel gezond is (ook door de crisis) had ik niet verwacht dat ze zo zouden handelen.Enig idee waarom ze gezond zijn?
quote:ritmeester schreef op 06 november 2011 @ 21:36:

[...]

zei iemand dat je daar moest blijven?

Het punt is dat jij een salaris had van loon+lease+x en nu heb je een iets hoger loon en geen lease. Tenzij x fors hoger is, heb je dus gewoon een lagere beloning geaccepteerd.

[...]

dank je, ben blij dat je me de basis beginselen van de inrichting van de financiele functie in een matrixorganisatie wil uitleggen.

[...]

En ik zie enige humor in het feit dat iemand met de rol om financiele niwits te onderstunen zelf zoveel moeite lijkt te hebben met de financiele interpretatie van de eigen arbeidsvoorwaarden.

Begrijpen is voor jou een kunst. Gasten als jij MOET ik uitleggen wat de rol van zo'n functie in een matrix is omdat je al oordelen klaar hebt voordat je denkt.

Vragen om iets waarvan aangegeven wordt dat het onbespreekbaar is, lijkt me jezelf op dat moment in een lastigere positie zetten dan nodig.
@ritmeester

Ik vermoed oa door de lease-auto's als lokkertje eruit te gooien zodra daar geen noodzaak meer voor is
quote:aizen schreef op 06 november 2011 @ 21:42:

[...]

Begrijpen is voor jou een kunst. Gasten als jij MOET ik uitleggen wat de rol van zo'n functie in een matrix is omdat je al oordelen klaar hebt voordat je denkt.

Vragen om iets waarvan aangegeven wordt dat het onbespreekbaar is, lijkt me jezelf op dat moment in een lastigere positie zetten dan nodig. je lijkt me erg geschikt voor je functie
Ik was al zeer benieuwd naar je reactie ritmeester
quote:Captain_Obvious schreef op 06 november 2011 @ 21:44:

Ik was al zeer benieuwd naar je reactie ritmeester Ach, ik ben maar een dom manneke he, ik zwijg maar beter ten overstaan van dit communicatieve talent.
quote:ritmeester schreef op 06 november 2011 @ 21:41:

[...]

Enig idee waarom ze gezond zijn?Marktleider in Europa, wettelijke bepaling die de kwartaal onderhoudsbeurten verplicht en meerjarige servicecontracten die hun inkomsten garanderen (behalve als een bedrijf failliet gaat).
@aizen

Ik denk dat je er verstandiger aan doet om goed naar Ritmeester te luisteren. De zinnige inzichten die hij heeft, hebben hem inmiddels ver gebracht in zijn carriere, terwijl jij in de jouwe nog een lange weg te gaan lijkt te hebben.
Ik denk dat TO toch stiekem baalt dat ie geen bmw krijgt
quote:aizen schreef op 06 november 2011 @ 21:45:

[...]

Marktleider in Europa, wettelijke bepaling die de kwartaal onderhoudsbeurten verplicht en meerjarige servicecontracten die hun inkomsten garanderen (behalve als een bedrijf failliet gaat).Dus de inkomsten kant zit goed, dan is het nog zaak de uitgaven kant goed te beheersen....... dat zou juist jij als financiele man toch moeten begrijpen.
quote:aizen schreef op 06 november 2011 @ 21:45:

[...]

Marktleider in Europa, wettelijke bepaling die de kwartaal onderhoudsbeurten verplicht en meerjarige servicecontracten die hun inkomsten garanderen (behalve als een bedrijf failliet gaat).Ik hoop maar dat je bedrijseconomische inzichten je communicatieve vaardigheden overtreffen.
wat een geniaal topic dit
quote:nummerzoveel schreef op 06 november 2011 @ 21:46:

@aizen

Ik denk dat je er verstandiger aan doet om goed naar Ritmeester te luisteren. De zinnige inzichten die hij heeft, hebben hem inmiddels ver gebracht in zijn carriere, terwijl jij in de jouwe nog een lange weg te gaan lijkt te hebben.Niet doen Nummerzoveel, niet doen! Gasten als ik kunnen nit nadenken!
Ah, een Europees bedrijf! Is het al in je opgekomen dat de Nederlandse vestiging wel eens last zou kunnen hebben van de ellende in de rest van ons prachtige Europa? En dat alle winsten en verliezen aan het eind van de rit op 1 grote hoop komen, en dat in die hoop elk (lease-auto)dubbeltje er 1 is?
Sorry ritmeester, maar wie aan jou komt, komt aan mij!
Ja ritmeester, jou moeten we altijd ALLES uitleggen!
Pfft. Zo vermoeiend ook.
quote:nummerzoveel schreef op 06 november 2011 @ 21:46:

@aizen

Ik denk dat je er verstandiger aan doet om goed naar Ritmeester te luisteren. De zinnige inzichten die hij heeft, hebben hem inmiddels ver gebracht in zijn carriere, terwijl jij in de jouwe nog een lange weg te gaan lijkt te hebben.

Je denkt toch niet dat ik naar die barkruk professional ga luisteren?

Zijn carriere? Waar heb je het over? Arrogant en alwetend overkomen op het Viva Forum is géén carriere. Al denken sommigen (ik noem geen namen nummerzoveel) van wel.

Als jij adviseert zijn zogenaamde advies op te nemen, wat zegt dat over jou?
Gelukkig hebben sommige mensen, zoals ritmeester en nummerzoveel en nog andere (forum mobiel onthou de namen niet), WEL verstand hoe het in bedrijven economisch gaat.

Ik denk dat TO net 3 jaar van school is en denkt zeker te weten hoe en een ander in het bedrijfsleven eraan toe gaat
Ik blijf er bij dat je beter had moeten onderhandelen. Als ze jou echt graag hadden willen hebben, hadden ze alles kunnen geven, ook al had zelfs de directeur geen leasebak. En als zelfs de secretaresses leasen...
Ok Aizen, ik ben nu ook wel uitgepraat met je. Je komt hier met een topic waar de naiviteit vanaf druipt, en waarin je duidelijk laat zien geen enkel inzicht te hebben in hoe de werkende wereld heden ten dage werkt. Vervolgens krijg je nuttige reacties, maar verkies je om daar tegen te ageren. Je goed recht hoor, moet je vooral doen. Maar dan vind ik het zonde om mijn tijd verder nog aan jou te besteden.
@Turkoois

Dat gaat alleen op voor mensen die ook daadwerkelijk wat te bieden hebben. Ik vermoed zomaar dat daar het probleem wel eens kan liggen.
quote:Turkooiss schreef op 06 november 2011 @ 21:59:

Ik blijf er bij dat je beter had moeten onderhandelen. Als ze jou echt graag hadden willen hebben, hadden ze alles kunnen geven, ook al had zelfs de directeur geen leasebak. En als zelfs de secretaresses leasen...

Dat is natuurlijk niet waar dat het alleen aan zijn manier van onderhandelen lag.

Als men zegt dat er geen lease-auto's worden gegeven dan neem je toch aan dat ze de waarheid spreken... en stel je je eisenpakket bij als je het bedrijf en de functie interessant genoeg vindt. Blijkt het verhaal later niet te kloppen is dat teleurstellend. Ik vind het een slecht verhaal van het bedrijf. Wees gewoon open en eerlijk tijdens de onderhandeling.

Ik lees trouwens vooral afgunst in de reacties. Lachen joh dat TO geen lease-auto krijgt... wat een lol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven