Werk & Studie alle pijlers

Baan in SIngapore

14-07-2009 20:43 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn man heeft vandaag een baan aangeboden gekregen voor 4 jaar in Singapore. Dit vind ik supergaaf maar ook wel eng.

De situatie is als volgt, ik werk momenteel niet omdat hij carriere wil en kan maken (hier geen vooroordelen over want deze discussie is toch eindeloos). We hebben 2 kinderen in de leeftijd van 3 en 5 jaar dus als we terug zijn dan zijn ze 7 en 9.

Mijn schoonvader leeft niet meer maar schoonmoeder (70 jaar) wel en deze heeft bepaalde lichamelijke klachten waardoor het

reizen voor haar moeilijk is en ze zal nooit in een vliegtuig stappen.

Mijn ouders leven beide nog en zijn 61 en 63 jaar oud en die zullen ons zeker wel opzoeken.

Heeft hier iemand ervaring mee en is dit bevallen voor jezelf als voor de kinderen. Hoe is dit voor de thuisblijvers.

Bedankt alvast.
Mijn ouders hebben jaren in het buitenland gewoond, met kinderen in die leeftijd. Wij hebben er nooit erg veel last van gehad. (Dat wil zeggen; zulke ervaringen doen je geen kwaad. Onderwijs/creches enzovoort zijn altijd prima te regelen.)

Mijn ouders gingen wel altijd met vakantie terug naar Nederland, ze hadden daar ook een (koop)huis wat ze in de tijd dat ze in het buitenland zaten nooit verkocht hadden. Zodat ze altijd een terugval basis hadden.

De ouders van mijn ouders waren in die tijd en nu nog erg mobiel en vonden het niet erg vervelend dat hun (klein)kinderen in het buitenland zaten. Dat ligt natuurlijk ook aan de familieband.

En vandaag de dag met mogelijkheden als Skype, lijken de afstanden sowieso korter.
anoniem_83491 wijzigde dit bericht op 14-07-2009 20:54
Reden: vergeten
% gewijzigd
Hoi Bosbloemen,

Ons huis mogen we aanhouden op kosten van de "zaak".

De familieband met schoonmoeder is goed maar ze woont 200km van ons vandaan en we zien elkaar 1x in de maand en dan moeten we wel die kant opkomen want zelf kan en wil ze niet komen. Wel met verjaardagen maar dan komt ze met schoonzus mee die trouwens ook 150km ver woont.

Mijn ouders zien we vaker maar die wonen ook in de zelfde plaats. Dit contact is zeer goed zelfs.

Zijn je ouders zelf ook weer terug verhuist of ben je alleen deze kant opgekomen
Inderdaad is er wel Skype maar schoonmoeder is dus al 70 en bang voor nieuwe dingen waar vreemde knopjes aanzitten enzo dus dat zou voor haar ook al geen optie zijn. Mijn ouders kunnen hier wel mee omgaan en zullen dit ook zeker gaan doen.
Mijn ouders zijn toendertijd voor voortgezet onderwijs teruggekomen en omdat die functie was afgelopen. Inmiddels zijn mijn ouders (voor ander project) in aug. vorig jaar weer vertrokken. Dus zit ik hier momenteel ''alleen''.

Wij krijgen vliegtickets van de zaak. Dus dat schept veel mogelijkheden.
Ik weet niet hou oud je bent maar heb jij dan ook in buitenland op scholen gezeten en waarom ben je nu wel in Nederland.
De zaak bood toendertijd Nederlands onderwijs aan. (Dus die had leraren (basis onderwijs) laten overvliegen) Als dat niet tot de mogelijkheden behoorde, kreeg je daarnaast geloof ik nog 5 uur Nederlandse les naast je Engelstalige/Amerikaans onderwijs.

Ik ben nu in Nederland omdat het land (midden-oosten) waar mijn ouders nu zitten, niet genoeg onderwijsmogelijkheden bieden. (Niet de HBO-opleiding die volg etc.) Daarnaast komen mijn ouders binnen twee/drie jaar terug en zal ik waarschijnlijk twee jaar daar alleen gezeten hebben.
Missbee,

Singapore is gaaf! Ik zou er geen moment over twijfelen. Ik heb dus geen ervaring hiermee, maar als het je wat lijkt moet je het zeker doen. Je krijgt zo'n kans niet vaak en er zijn altijd redenen die je tegen kunnen houden.

Geniet!

Esther
Heb als stewardess gewerkt en ben heel vaak in Singapore geweest. Daardoor ook vaak ex-pats ontmoet met hun kinderen. Wat mij opviel aan de kinderen is dat zij heel internationaal zijn (spreken meerdere talen vloeiend) en heel open en makkelijk in de omgang. Ik denk dat het voor jullie kinderen zeer zeker goed is! In Singapore zitten heel veel Nederlanders dus als je dat wilt kun je die daar ook ontmoeten.

Persoonlijk vind ik Singapore een geweldige stad en 4 jaar is denk ik goed te doen. Het enige wat ik echt zou gaan missen daar, zijn de seizoenen. Voor de rest is het een superveilige stad met een ratjetoe aan nationaliteiten en je kunt er superlekker eten. Het is er altijd rond de 30 graden met af en toe een lekkere tropische bui. Lekker dicht bij steden als Kuala Lumpur en Bangkok. Leuk voor een weekendje weg!

Eigenlijk ben ik best wel een beetje jaloers Want ik heb altijd geroepen dat Singapore een van de steden is waar ik wel zou willen wonen...

Buitenlandervaringen zijn altijd goed voor je! Succes!
Het klinkt als een kans die je niet kunt laten liggen!

En misschien kan je schoonmoeder af en toe samen met je schoonzus skypen? Zodat je schoonzus het technische gedeelte kan afvangen en je schoonmoeder eigenlijk alleen maar hoeft te kijken en te babbelen?

En misschien dat jullie de mogelijkheid hebben om gedurende die periode 2x terug naar Nederland te gaan... dan is zo'n 4 jaar ineens een stuk korter!
Missbee, altijd doen. Het is maar voor 4 jaar, je kan altijd terug.

Mijn man kwam 8 jaar geleden opeens thuis met de mededeling dat hij een baan aangeboden had gekregen in Geneve. Ik moest even slikken en gelukkig had ik nog een periode van een maand of 9 om er aan te wennen. Ik heb 3 maanden voor we verhuisden mijn baan opgezegd om er al vast aan te wennen dat ik een tijdje niet zou werken .

We zitten nu al 7 jaar in Zwitserland en ik wil niet meer terug naar NL.

We hebben wel van te voren afgesproken dat als 1 van ons heimwee zou krijgen we terug zouden gaan.

Mijn ouders leefden toen allebei nog en die moesten ook even slikken. Vervolgens kwamen ze 5 x per jaar vakantie houden bij ons.

Mijn schoonouders zijn 2 x geweest, daarna ging het niet meer omdat mijn schoonvader niet meer zo makkelijk kon reizen.

Zwitserland is natuurlijk niet zo ver weg als Singapore, dus voor ons is het makkelijker om af en toe even terug te gaan naar NL. Maar ik zou best een paar jaar naar Singapore willen. Ik ben er 2 x geweest en ik vind het er geweldig.

Wanneer gaan jullie?
In Singapore heb je ook een Nederlandse basisschool!

Dit is de website
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Wat een gave kans zeg! Doen, Singapore is super. Ik denk een geweldige ervaring voor het hele gezin. Ik ken trouwens een meisje van vroeger wat nu lerares is op die Nederlandse basisschool.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Hoi Missbee,

Mijn man heeft een project aangeboden gekregen in Singapore voor +- 7 maanden, hij moet het contract nog tekenen maar als alles goed gaat vertrekken wij 1ste week van September 2009.

Ik heb zelf toen ik klein was 4 jaar in Indonesie gewoond omdat mijn vader daar een baan aangeboden had gekregen.

Ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat ik het als heel positief heb ervaren, en je leert meteen meerdere talen spreken.

Ik heb zelf ook 2 kindjes (bijna 2, en 3,5 jaar oud) en ik ben van mening dat dit een unieke ervaring is voor hun, en voor ons natuurlijk ook :-)

Ik ben al meerdere malen in Singapore geweest, en ik vind het een leuke stad, kindvriendelijk, en je kunt vanuit daar leuke weekend tripjes maken.

Ik heb zelf gemerkt dat je vaak nog meer contact via mail-msn-telefoon enz.. hebt dan dat je in Nederland bent.

Mischien dat je een website kan bijhouden, die verhalen kunnen ze dan uitprinten voor jouw schoonmoeder zodat ze alles "mee kan maken", hebben wij ook gedaan, ook altijd leuk voor de kindjes later!

Ik wens jullie veel succes,

Groetjes...
Singapore is een superontwikkelde stad en loopt in vele opzichten voor op Nederland.

Vier jaar klinkt ontzettend lang, maar vliegt voorbij.

Ikzelf woon in Indonesie. Heb geen kinderen en geen vriend/man, dus voor mij had mijn keus ook minder impact. Toch valt het mij ontzettend mee qua familiebezoekjes. Vrienden en familie zullen jullie daar komen opzoeken (zover mogelijk) en met tickets op kosten van de zaak vlieg je ook in ieder geval ééns per jaar terug. Dit is (voor mij in ieder geval) meer dan genoeg. Jullie hebben elkaar daar!

Voor de kids vind ik het alleen maar positief om in Singapore te wonen, tijdelijk. Ze zullen heel veel leren van de verschillende cultuur, taal en normen en waarden.

Het zal jullie allen verrijken, dit is een kans die je niet mag laten schieten!
Missbee, ik zou het ook zeker doen. Wij zijn ruim vijf jaar geleden naar Amerika gegaan. Het kwam voor ons totaal onverwachts want het plan was dat we naar Frankrijk zouden verhuizen. Mijn kinderen waren toen drie en elf weken, zoals hierboven al is geschreven passen kinderen zich onzettend gemakkelijk aan, staan open vriendschappen en binnen een mum van tijd hebben ze de taal onder de knie. Een ervaring die ze jullie nooit meer kunnen ontnemen.

Mijn ouders zijn ook ouder en ze zijn hier een keertje geweest, dat vind ik het moeilijkst van het hele gebeuren. Maar goed, je kunt je voor je ouders en schoonouders niet je leven gaan inrichten. Ze missen ons natuurlijk, maar zijn ook blij dat we deze kans hebben gekregen.
Goh missbee, wat vervelend :P

Singapore is een leuke plek om te wonen en de Hollandse School is ook erg, erg leuk! Ik heb er in 1993 gezeten, toen was ik 8 jaar. Voor de jongste is er Jip & Janneke, denk ik. Dat is een soort peuterspeelzaal. Is pas een paar jaar geleden opgericht, schijnt echt leuk te zijn!

Er zit ook een Hollandse Club, waar veel mensen lid van zijn. Wij waren dat niet, maar we konden altijd als introducee met iemand mee. Zwemlessen werden daar ook gegeven!

Sommige mensen woonden in een compound, sommige mensen woonden in een huis. Wij in een compound, waar veel, heel veel, expats woonden met al hun kinderen. Het Engels van de kinderen gaat super snel!

Opa's en Oma's: mijn grootouders van mijn vader zijn ons op komen zoeken. Oma met verschrikkelijke rugklachten, maar ze zijn geweest. Grootouders van de andere kant zijn niet geweest en om eerlijk te zijn heb ik die toen ook niet gemist. We kregen regelmatig pakketjes vanuit Europa opgestuurd met boekjes, snoepjes, brieven, etc.

Overigens hebben wij hier 10 jaar na dato een reunie weten te organiseren. We waren geslaagd voor de middelbare school, kwamen per toeval via email met elkaar in contact en toen hebben we alles op alles gesteld om een reunie te organiseren. Fantastisch, was echt geweldig!
Super bedankt voor jullie positieve reacties.

We hebben nog niet besloten om te gaan en willen eea eerst overdenken. Als het aan mij ligt gaan we maar mijn man twijfelt nogal. Hij is iemand die van zekerheden houdt zowel hier als daar achter.

4 jaar is te overzien maar we moeten nog uitzoeken hoe het met zijn baan gaat werken. We hebben het gisteren pas te horen gekregen dus het is nog heel pril.
quote:missbee schreef op 14 juli 2009 @ 20:58:

Inderdaad is er wel Skype maar schoonmoeder is dus al 70 en bang voor nieuwe dingen waar vreemde knopjes aanzitten enzo dus dat zou voor haar ook al geen optie zijn. Mijn ouders kunnen hier wel mee omgaan en zullen dit ook zeker gaan doen.Als je voipstunt op je computer download, kan je phone2phone bellen. Niks nieuws voor je schoonmoeder, geen extra knopjes, toeters of bellen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Mijn bescheiden mening

Ik vind dat je zoiets niet moet laten schieten door familie of vrienden.

Er zijn veel mogelijkheden om contact te hebben met je familie en ook al is je schoonmoeder 70, zij kan ook leren omgaan met een pc.

Geef haar bv een pc cursus... wie weet hoe snel ze het leert en hoe leuk ze het vindt.

Klinkt misschien gemeen en het is zeker niet zo bedoelt maar je kan een kans van je leven niet weggooien omdat jouw schoonmoeder het eng vindt toch?
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Hoi allemaal,

Dat is een heel mooi aanbod om in Singapore te gaan werken. Ben tot nu toe alleen op singapore airport geweest en het was er zeer schoon.

Wij hebben hetzelfde probleem met Australie. Ik ben getrouwd met een australische man(wel met ned. ouders) en zijn ouders wonen in Melbourne en mijn ouders in nederland. Nu zit ik dus tussen 2 vuren/landen in. Mijn ouders proberen me hier te houden, mijn schoonouders proberen me daar te krijgen.

We zijn nu 12,5 jaar samen en we wonen in nederland maar ik heb dus eergisteren verteld aan mijn ouders dat we naar australie willen verhuizen. Het is op een drama uitgelopen. Mijn moeder helemaal over de toeren want ze had het helemaal niet aan zien komen, ook niet omdat ik met een australier getrouwd ben.

Ik kreeg gelijk een heleboel verwijten om de oren geslingerd dat ze de reis niet aankon, geen geld had en dat ik haar de kinderen ontneem( is in zekere zin ook zo) maar er is skype maar dat vond ze maar niks, waarschijnlijk zagen we elkaar nooit meer. en meer van dat soort dingen.

Sinds wij samen zijn zijn mijn schoonouders al 2 keer hier geweest; 6 jaar geleden tijdens ons huwelijk en vorig jaar. Ze zijn 72 en 69 en mijn schoonmoeder moet ook hier tijdens vakantie bloedprikken voor trombose en toch nemen ze de moeite om te komen. Vorig jaar is mijn schoonmoeder zelfs nog in het ziekenhuis beland maar toch hadden ze over 2 jaar weer willen komen.

Mijn moeder heeft SLE(systemische lumus) en zit vaak niet lekker in haar vel maar ik zou niet weten waarom ze deze reis niet kan afleggen. Ze heeft een hele apotheek pillen bij zich dus dat moet wel kunnen. het heeft denk ik eerder te maken met haar rookgedrag. In het vliegtuig kan ze nu eenmaal niet roken en dat voor 24 uur minimaal.

Mijn ouders zijn 60 en 61 dus nog relatief jong.

Het komt erop neer dat het geen doorgewinterde reizigers zijn. nooit verder dan de eiffel of zoals de laatste jaren, een weekendje drenthe.

Ik ben benieuwd of ze zich uitendelijk hier bij neerleggen. Ik had veel enthousiasme maar dat is deze week aardig de grond ingeboord. Voorlopig laten we het maar even sudderen. Heb het ook niet echt tegen anderen verteld.

groetjes heidi
quote:moochie schreef op 15 juli 2009 @ 06:01:

Singapore is een superontwikkelde stad en loopt in vele opzichten voor op Nederland.

Vier jaar klinkt ontzettend lang, maar vliegt voorbij.

Ikzelf woon in Indonesie. Heb geen kinderen en geen vriend/man, dus voor mij had mijn keus ook minder impact. Toch valt het mij ontzettend mee qua familiebezoekjes. Vrienden en familie zullen jullie daar komen opzoeken (zover mogelijk) en met tickets op kosten van de zaak vlieg je ook in ieder geval ééns per jaar terug. Dit is (voor mij in ieder geval) meer dan genoeg. Jullie hebben elkaar daar!

Voor de kids vind ik het alleen maar positief om in Singapore te wonen, tijdelijk. Ze zullen heel veel leren van de verschillende cultuur, taal en normen en waarden.

Het zal jullie allen verrijken, dit is een kans die je niet mag laten schieten!Moochi wat leuk dat jij in Indonesie woont! Mag ik vragen hoe je daar verzeild bent geraakt? (Altijd nieuwsgierig naar dat soort verhalen omdat onze droom emigreren naar Azie is namelijk!)
@ Heidi, wat vervelend voor je, zo'n reactie. Maar misschien zakt het nog wat af, was het even de heftigheid van het moment, voelden ze zich overvallen. En zo niet, tja, dat is dan wel heel vervelend dan. Maar of je ouders zich erbij neer zullen leggen? Weinig keuze denk ik, of zou dan toch overwegen hier te blijven? Lijkt me heel moeilijk. Hoop dat ze bijdraaien.

Melbourne is wel heel gaaf. Moet eerlijk zeggen dat ik over het algemeen niet zo onder de indruk was van Australie maar Melbourne (en Sidney) vond ik te gek. Kan me voorstellen dat je toch die kant op wil gaan hoor.
Even iets heel anders, nu er zoveel mensen die Singapore kennen en daar gewoond hebben bij elkaar zijn: wat doen al die Nederlanders in Singapore?

Scheepvaart / containercargo? Of iets heel anders?
Hoi Heidi,

We hebben mijn mans moeder nog niet durven te vertellen van de plannen. Ik denk dat we dezelfde reactie zullen krijgen. Super vervelend voor je maar je kon het wel zien aankomen met je man die uit Australie komt.

Maeijken je hebt gelijk dat we het eigenlijk niet kunnen laten schieten voor wat familie hiervan denkt maar zo denk ik hierover. Man niet bepaalt. En inderdaad schoonmoeder is pas 70 maar zij denkt hier anders over. Ze is al 70 en heeft geen zin in nieuwe dingen. Ze weet nog niet eens hoe een video werkt en die zijn al niet meer te koop, bij wijze van spreken.

En ik vind inderdaad dat ze maar bij schoonzus moet skypen maar die woont dan ook al 50 km van haar vandaag.

Sommige mensen zijn gewoon niet zo modern, als schoonvader nog geleefd had dan was het niet zo'n probleem want die wilde alles wel leren.

Margaretha2 In Nederland zitten ook grote bedrijven zoals Philips en Oce die in het buitenland (o.a. Singapore) productlijnen hebben lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven