Werk & Studie alle pijlers

Balen van je baan - kletstopic

22-01-2021 15:28 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk, ongewild werkloos zijn is ook geen pretje. Maar soms kun je heel erg balen van je baan.

Wil je af en toe stoom afblazen? Je gal spuwen? Of heb je behoefte aan een hart onder de riem of een duwtje in de rug om er toch wat van te maken?

Schrijf dan hier mee!
Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar ben ik begonnen aan een nieuwe baan. De vacature klonk heel leuk en uitdagend, maar inmiddels is de afdeling gereorganiseerd, heb ik 4 verschillende managers gehad, is mijn oorspronkelijke team volledig boventallig verklaard en is er weinig over van de baan waar ik destijds op gesolliciteerd heb. Er is een hoge werkdruk, maar de werkzaamheden zelf zijn behoorlijk geestdodend.

Ik ben al aan het zoeken naar een andere baan, maar in de tussentijd zoek ik naar manieren om nog wel een beetje gemotiveerd te blijven. Of om af en toe even ongegeneerd te klagen.

Ik hoop dat anderen die in eenzelfde schuitje zitten, willen meeschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een geweldige fijne baan, maar ik herken jouw situatie zo ontzettend. Ik heb aardig wat banen gehad waar ik dat gevoel had en werd er wanhopig van. Micromanagende leidinggevenden, alleen maar de hele tijd reorganisaties, onduidelijke taken, nare sfeer in het team tussen mensen onderling, bleh! Ik dacht echt dat ik nooit meer echt leuk werk zou vinden.

Maar: hou vol, het bestaat!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je snel een leuke nieuwe baan vindt TO. :hug: Zoals je zegt, ongewild werkloos zijn is ook niet leuk, maar denk dat veel van ons zich er ook wel in kunnen herkennen hoe vervelend het kan zijn om een stomme baan te hebben (gewoon omdat er brood op de plank moet) of een baan waarvan je iets heel anders had verwacht.

Ik had een hele geestdodende baan en was toen overgestapt naar een nieuwe werkgever. Na wat intern doorgroeien doe ik inmiddels wel iets wat ik leuk vind, maar heel soms heb ik toch zó het balen, zoals vandaag. Vanwege herkenbaarheid wil ik niet te veel uit de doeken doen wat het is, maar hoe het bedrijf georganiseerd is maakt het mij soms onmogelijk om op een prettige manier mijn werk te doen. Dat frustreert me enorm en ik kan daar ook heel recalcitrant van worden. Maar goed, adem in, adem uit, weekend vieren. :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al een enige tijd in gezondheidzorg sector en man man geestdodend werk en te dealen met een vreselijke collega die echt treitert echt denkt dat ze de baas is en de baas speelt over de eigenaar ze werkt er meer dan 20 jaar elke weer krijg ik van alles naar me kop geslingerd inmiddels heb ik in mijn hoofd haar al meerdere keren als boks bal gebruikt ja zo ver is het al helaas.wordt er niets aan gedaan want ja het ligt aan mij.... En de andere die durven niet roddelen over haar en slijmen in het gezicht. Ik baal van de corona tijd afstuderen in wat anders gaat helaas langer duren en zal lastig werk er in vinden hopelijk kan ik toch die overstap maken...
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
22-01-2021 16:41
Ik werk al een enige tijd in gezondheidzorg sector en man man geestdodend werk en te dealen met een vreselijke collega die echt treitert echt denkt dat ze de baas is en de baas speelt over de eigenaar ze werkt er meer dan 20 jaar elke weer krijg ik van alles naar me kop geslingerd inmiddels heb ik in mijn hoofd haar al meerdere keren als boks bal gebruikt ja zo ver is het al helaas.wordt er niets aan gedaan want ja het ligt aan mij.... En de andere die durven niet roddelen over haar en slijmen in het gezicht. Ik baal van de corona tijd afstuderen in wat anders gaat helaas langer duren en zal lastig werk er in vinden hopelijk kan ik toch die overstap maken...
Tipje: gebruik interpunctie. Dit leest zo vermoeiend en het schept bij mij ook een bepaald beeld. Dat laatste kan aan mij liggen hoor.
Lavendel2 schreef:
22-01-2021 16:41
Ik werk al een enige tijd in gezondheidzorg sector en man man geestdodend werk en te dealen met een vreselijke collega die echt treitert echt denkt dat ze de baas is en de baas speelt over de eigenaar ze werkt er meer dan 20 jaar elke weer krijg ik van alles naar me kop geslingerd inmiddels heb ik in mijn hoofd haar al meerdere keren als boks bal gebruikt ja zo ver is het al helaas.wordt er niets aan gedaan want ja het ligt aan mij.... En de andere die durven niet roddelen over haar en slijmen in het gezicht. Ik baal van de corona tijd afstuderen in wat anders gaat helaas langer duren en zal lastig werk er in vinden hopelijk kan ik toch die overstap maken...
Wat doe je dan in de gezondheidszorg ??
Mijn afdeling bestaat uit drie mensen, ik en twee managers. Ik noem ze Dom en Dommer, want oh man man, net de Mavo afgemaakt en via via aan de functie gekomen, pure mazzel gehad, en qua kennis en inhoud gewoon bagger. Heel frustrerend als je zelf HBO niveau hebt.

Als de maandelijkse cijfers goed zijn, lopen ze gezamenlijk naar de CEO, om zijn derrière te likken. En vallen de cijfers tegen, dan wijzen ze allebei mijn kant op.
Een minuut voor het einde van mijn werktijd, laat ik alles uit mijn handen vallen, en loop lachend naar huis, ook als het werk niet af.

Het ligt niet in mijn karakter, om zo te werken, totaal niet, maar sinds ik Dom en Dommer als managers heb, ben ik in gaan zien, dat ongeacht je ook hard werkt, het toch niet gezien wordt, maar dat de managers met de eer gaan strijken, en de bonussen cashen.

Dus ik heb mijn werkmobiel ingeleverd, en geniet nu van mijn rust.
Alle reacties Link kopieren
1Portemonnee schreef:
22-01-2021 17:17
Mijn afdeling bestaat uit drie mensen, ik en twee managers. Ik noem ze Dom en Dommer, want oh man man, net de Mavo afgemaakt en via via aan de functie gekomen, pure mazzel fehad, en qua kennis en inhoud gewoon bagger. Heel frustrerend als je zelf HBO niveau hebt.

Wat een denigrerende manier van schrijven.

Heel vervelend dat het niet goed gaat, maar opleidingsniveau zegt echt niet altijd wat over intelligentie. Beste leidinggevende die ik ooit heb gehad heeft MAVO niet afgerond, geen vervolgopleiding gedaan, maar kwam uit de praktijk. Ik deed toen mijn MA, we hadden dezelfde leeftijd maar man man man wat ik heb ik veel van die vent geleerd.

Super rot dat het niet klikt en je zo de balen hebt van je werk.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
22-01-2021 16:56
Tipje: gebruik interpunctie. Dit leest zo vermoeiend en het schept bij mij ook een bepaald beeld. Dat laatste kan aan mij liggen hoor.
Bedankt ja dit is op mijn tel getikt.

Maar nee dat laatste zou een vooroordeel zijn want je kent de situatie niet.

Bij een andere werkgever waar ik zit is dit geen probleem ik heb er geen probleem en lig prima in het team daar jammer van te weinig uren anders zou ik zo overstappen.

Het zou misschien raar hoor ook gewoon aan haar kunnen liggen vrijwel niemand vindt haar werkelijk leuk en zet een mega mond op naar de baas zelf.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
22-01-2021 17:04
Wat doe je dan in de gezondheidszorg ??
Rare opmerking er zijn meer takken in de zorg he van saaie functies tot leukere functies daarom studeer ik door tjonge zeg..
Alle reacties Link kopieren
1Portemonnee schreef:
22-01-2021 17:17
Mijn afdeling bestaat uit drie mensen, ik en twee managers. Ik noem ze Dom en Dommer, want oh man man, net de Mavo afgemaakt en via via aan de functie gekomen, pure mazzel gehad, en qua kennis en inhoud gewoon bagger. Heel frustrerend als je zelf HBO niveau hebt.

Als de maandelijkse cijfers goed zijn, lopen ze gezamenlijk naar de CEO, om zijn derrière te likken. En vallen de cijfers tegen, dan wijzen ze allebei mijn kant op.
Een minuut voor het einde van mijn werktijd, laat ik alles uit mijn handen vallen, en loop lachend naar huis, ook als het werk niet af.

Het ligt niet in mijn karakter, om zo te werken, totaal niet, maar sinds ik Dom en Dommer als managers heb, ben ik in gaan zien, dat ongeacht je ook hard werkt, het toch niet gezien wordt, maar dat de managers met de eer gaan strijken, en de bonussen cashen.

Dus ik heb mijn werkmobiel ingeleverd, en geniet nu van mijn rust.
Ik had ook zulke managers, en ben snel wat anders gaan zoeken. Heeft me een jaar geduurd voor ik mijn werkplezier weer terug had, ik vertrouwde niemand meer.
Maar voor nu is jouw houding wel gezond.
Alle reacties Link kopieren
Ik baal (nog) niet van mijn baan maar wel van de nieuwe directeur die een ouderwetse 'mijn wil is wet' scepter zwaait. En zijn personeel afknijpt maar doet alsof hij een weldoener is, wanneer je een apparaat ter beschikking krijgt wat je gewoon nodig hebt om te werken.

Ik verwacht dat mijn functie uitgekleed wordt tot de basis en ik geen tijd meer heb voor alles wat ik aan het leren ben en mijn interesse heeft. Hij luistert ook totaal niet naar onze inbreng. Zo jammer want het was een heel fijn, vrij bedrijf dat aanmoedigde tot persoonlijke ontwikkeling voordat hij kwam.
Alle reacties Link kopieren
1Portemonnee schreef:
22-01-2021 17:17
Mijn afdeling bestaat uit drie mensen, ik en twee managers. Ik noem ze Dom en Dommer, want oh man man, net de Mavo afgemaakt en via via aan de functie gekomen, pure mazzel gehad, en qua kennis en inhoud gewoon bagger. Heel frustrerend als je zelf HBO niveau hebt.
:facepalm: Je hebt dan misschien hbo niveau, maar dat zegt verder niets over persoonlijkheid.

Je komt trouwens erg jaloers en gefrustreerd over.
Alle reacties Link kopieren
Niet quoten aub, mijn stukje is denk ik erg herkenbaar, misschien haal ik het nog (deels) weg.

Sinds een aantal maanden werkzaam op een marketingafdeling. Bij mijn sollicitatiegesprekken deden ze onwijs moeilijk over ervaring en of ik de talen wel écht goed sprak en ben ik echt doorgezaagd over van alles en nog wat en je moest écht HBO-niveau hebben (Heb HBO-propedeuse + MBO4)
Mij werd verteld dat ze heel veel sollicitanten hadden en het daarom zo lang duurde.
Na 3 gesprekken een mager aanbod gehad, ik had mijn twijfels maar wilde liever aan het werk dan werkeloos zijn, dus geaccepteerd.

Op de 1e dag dat ik begon meldde degene met wie ik zou gaan samenwerken dat zij aan het einde van die maand wegging. Ik werd als de donder (halfslachtig) ingewerkt en 2 weken later kwam er nog een nieuwe collega bij.
Ze was jarenlang datatypiste geweest ipv het vereiste HBO diploma heeft ze MBO2, had nog nooit gewerkt met excel, kon niet met windows in het algemeen overweg, wist nog niet hoe je een document op de server kon vinden etc.
Haar is uitgelegd hoe ze bepaalde zaken moest doen en na 2 weken was mijn 1e collega dus weg en mocht ik de nieuwste zelf verder wegwijs maken...

Tijdens een pauze hoorde ik haar laatst tegen een collega van een andere afdeling zeggen dat ze eigenlijk op de customer service had gesoliciteerd, maar ze hadden gevraagd of ze op de marketing afdeling wilde komen!?!

Ik heb al eens aangegeven bij mijn leidinggevende dat dit werk misschien wat te moeilijk is voor haar. Ik kreeg terug "maar we helpen elkaar hier".
Ehh, ja tuurlijk ik ben de beroerdste niet en help haar waar ik kan, maar inmiddels kom ik zelf dus regelmatig niet meer aan mijn werkzaamheden toe, zij schuift alles af en commandeert me inmiddels zelfs en stapelt fout op fout.

Overwerken mag niet, kreeg een paar weken terug op mijn kop, omdat ik iets (dat het bedrijf anders geld zou kosten elke keer dat het werd verkocht) had afgemaakt ipv naar huis te gaan en de boel de boel te laten voor een weekend lang.
Na veel gedoe mocht ik de tijd als overuren opschrijven, maar aangezien je niet eerder naar huis mag dan een bepaalde tijd moest ik die tijd dus opnemen door later te beginnen 's ochtends.

Bij ons mag je je telefoon niet op je bureau hebben, of aanraken tijdens je werk. Dat vond ik al redelijk apart en niet erg getuigen van vertrouwen in je personeel. Nu werk ik (na heel veel gedoe) de helft van mijn dagen thuis, op mijn eigen laptop, met mijn eigen 2e scherm etc. Kregen we laatst een bedrijfsmail dat ook thuis je je telefoon niet op je bureau mag hebben en dat ze monitoren wat je doet op de pc tijdens je werk.
Voor de duidelijkheid, ik werk thuis misschien nog wel harder dan op kantoor. Ik ben vandaag thuis niet eens naar de wc geweest tussendoor, waar ik dat op kantoor minstens 2 x doe.


Vandaag was weer zo'n dag waarop iedereen aan je plukt en dingen met spoed van je wil hebben + de fouten die ik van mijn collega op moest lossen omdat ze weer dingen fout deed.........het is inmiddels de 2e vrijdag dat ik na mijn werk loop te huilen.

Als ik dit zo lees zou ik iemand die dit schrijft aanraden als de sodemieter naar een andere baan te zoeken, maar nu ik er zelf in zit is dat toch anders.
Op díé fiets!
OhDeer schreef:
22-01-2021 18:25
:facepalm: Je hebt dan misschien hbo niveau, maar dat zegt verder niets over persoonlijkheid.

Je komt trouwens erg jaloers en gefrustreerd over.

Jaloers nee, want heb een bovenmodaal inkomen, en heel erg tevereden ermee.

Gefrustreed ja, want heb te maken met twee domme figuren.

Maar ik dacht dat dit topic bedoelt is, om je gal te spuwen, dus ik voelde me vrij om dat ook tedoen.

Als iedereen een tegen reactie gaat geven, wil niemand hier zijn gal kwijt....
Alle reacties Link kopieren
Stellafietst schreef:
22-01-2021 18:29
Als ik dit zo lees zou ik iemand die dit schrijft aanraden als de sodemieter naar een andere baan te zoeken, maar nu ik er zelf in zit is dat toch anders.
Waarom? Het klinkt helemaal niet fijn of als situatie om te behouden.
Alle reacties Link kopieren
Na ca. 3,5 jaar vond ik het mooi geweest bij mijn oude werkgever. Ik had weliswaar een vast contract (en dit bewust afgewacht om een hypotheek te kunnen verkrijgen) maar dat was geen reden om te blijven.
Bij deze baan was ik wel min of meer eigen baas, had ik de perfecte werktijden, maar ik haalde er allesbehalve voldoening uit. Het voelde wat leeg allemaal.

Per november begon ik bij mijn nieuwe baan waar ik een erg leuk gesprek had gehad.
De collega's zijn fantastisch maar een beetje soort van 'workaholics' die rustig blijven plakken als het al lang blessuretijd is. Dat moeten ze uiteraard helemaal zelf weten maar ik mis weleens de 'heerlijke, op leuke manier 9 tot 5 mentaliteit'. Ik heb dat zelf heel erg en vind het niet meer dan logisch dat je dan verlangt naar huis, eten en vrije tijd.
Ik mis enorm mijn vroege beginnen, en mijn op tijd naar huis en tijd voor alles.
Ik heb dus enorm spijt. Terug kan ik niet meer en in deze tijd is het lastig om te solliciteren, al doe ik dat volop.
Werkweken zijn vaak langer dan 5 dagen en ik ben vaak laat thuis.
Ik voel me dan uitgeput en heb weinig zin meer in boodschappen, koken en huishouden.

Ik zou zo graag parttime werken en zo vroeg mogelijk willen beginnen maar dan val je enorm terug in salaris.
Thuiswerken is met deze baan niet mogelijk.

Ik vind het moeilijk allemaal en vaak er dikwijls enorm van. Het is zo'n soort toneelstuk elke dag. Mensen mogen mij graag en ik krijg goede beoordelingen. Maar ze moesten eens weten..
Ik solliciteer me rot en ik voel me ook vaak somber en futloos.
Ik schaam me ervoor dat ik me zo voel, maar dit heeft meer te maken met het feit dat ik iets doe, al jaren, wat me geen voldoening geeft. Kennelijk ben ik er goed in maar ik haal er voor mijzelf helemaal niks uit.
Omscholen is een mogelijkheid, maar wat dan? Ik ben halverwege de 30 en heb ook gewoon een hypotheek en vaste lasten te betalen. Ik zit dus harstikke klem.
Is er iemand die dit (deels) herkent?
Alle reacties Link kopieren
Stellafietst, ga asjeblieft iets anders zoeken! Je verdient zoveel beter.
comocomo wijzigde dit bericht op 19-06-2021 10:22
79.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
22-01-2021 19:27
Ik schaam me ervoor dat ik me zo voel, maar dit heeft meer te maken met het feit dat ik iets doe, al jaren, wat me geen voldoening geeft. Kennelijk ben ik er goed in maar ik haal er voor mijzelf helemaal niks uit.
Omscholen is een mogelijkheid, maar wat dan? Ik ben halverwege de 30 en heb ook gewoon een hypotheek en vaste lasten te betalen. Ik zit dus harstikke klem.
Is er iemand die dit (deels) herkent?
Ik herken het eerste wel. Vind het zo rot te lezen dat je je er voor schaamt. Als je een dm wil sturen dan heb ik misschien wel leads voor je rond omscholen?

Je hebt sowieso deze site met subsidies voor omscholen vanuit de overheid
https://nederlandleertdoor.com/
Alle reacties Link kopieren
1Portemonnee schreef:
22-01-2021 18:35
Jaloers nee, want heb een bovenmodaal inkomen, en heel erg tevereden ermee.

Gefrustreed ja, want heb te maken met twee domme figuren.

Maar ik dacht dat dit topic bedoelt is, om je gal te spuwen, dus ik voelde me vrij om dat ook tedoen.

Als iedereen een tegen reactie gaat geven, wil niemand hier zijn gal kwijt....

Je kan heel goed op een leuke, grappige manier galspuwen, of minimaal zonder dedain.
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
22-01-2021 16:23
Ik heb nu een geweldige fijne baan, maar ik herken jouw situatie zo ontzettend. Ik heb aardig wat banen gehad waar ik dat gevoel had en werd er wanhopig van. Micromanagende leidinggevenden, alleen maar de hele tijd reorganisaties, onduidelijke taken, nare sfeer in het team tussen mensen onderling, bleh! Ik dacht echt dat ik nooit meer echt leuk werk zou vinden.

Maar: hou vol, het bestaat!
Wat fijn dat je nu wel een leuke baan hebt! Ben je totaal ander werk gaan doen, of ligt het vooral aan de organisatie dat je het nu wel naar je zin hebt?

Dat gevoel nooit meer leuk werk te kunnen vinden herken ik enorm. Soms ben ik bang dat ik tot aan m’n pensioen zal moeten doorploeteren. Dus heel fijn om te lezen dat het toch nog goed kan komen!
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
22-01-2021 19:27
Na ca. 3,5 jaar vond ik het mooi geweest bij mijn oude werkgever. Ik had weliswaar een vast contract (en dit bewust afgewacht om een hypotheek te kunnen verkrijgen) maar dat was geen reden om te blijven.
Bij deze baan was ik wel min of meer eigen baas, had ik de perfecte werktijden, maar ik haalde er allesbehalve voldoening uit. Het voelde wat leeg allemaal.

Per november begon ik bij mijn nieuwe baan waar ik een erg leuk gesprek had gehad.
De collega's zijn fantastisch maar een beetje soort van 'workaholics' die rustig blijven plakken als het al lang blessuretijd is. Dat moeten ze uiteraard helemaal zelf weten maar ik mis weleens de 'heerlijke, op leuke manier 9 tot 5 mentaliteit'. Ik heb dat zelf heel erg en vind het niet meer dan logisch dat je dan verlangt naar huis, eten en vrije tijd.
Ik mis enorm mijn vroege beginnen, en mijn op tijd naar huis en tijd voor alles.
Ik heb dus enorm spijt. Terug kan ik niet meer en in deze tijd is het lastig om te solliciteren, al doe ik dat volop.
Werkweken zijn vaak langer dan 5 dagen en ik ben vaak laat thuis.
Ik voel me dan uitgeput en heb weinig zin meer in boodschappen, koken en huishouden.

Ik zou zo graag parttime werken en zo vroeg mogelijk willen beginnen maar dan val je enorm terug in salaris.
Thuiswerken is met deze baan niet mogelijk.

Ik vind het moeilijk allemaal en vaak er dikwijls enorm van. Het is zo'n soort toneelstuk elke dag. Mensen mogen mij graag en ik krijg goede beoordelingen. Maar ze moesten eens weten..
Ik solliciteer me rot en ik voel me ook vaak somber en futloos.
Ik schaam me ervoor dat ik me zo voel, maar dit heeft meer te maken met het feit dat ik iets doe, al jaren, wat me geen voldoening geeft. Kennelijk ben ik er goed in maar ik haal er voor mijzelf helemaal niks uit.
Omscholen is een mogelijkheid, maar wat dan? Ik ben halverwege de 30 en heb ook gewoon een hypotheek en vaste lasten te betalen. Ik zit dus harstikke klem.
Is er iemand die dit (deels) herkent?
Ja zeker! Toch heb ik gekozen om wel de deeltijd omscholing te gaan doen en partime te gaan werken het is mogelijk maar zet alles even goed op een rijtje.
Alle reacties Link kopieren
@stellafietst, wat een horror! Vooral dat je thuis gecontroleerd wordt of je wel hard genoeg werkt :-o

Ik vind het toch altijd bijzonder dat sommige werkgevers hun eigen personeel zo wantrouwen. Dat lijkt me voor beide partijen dodelijk vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
@Polderbewoner, wat jammer dat jouw nieuwe baan ook tegenvalt en dat je spijt hebt van je overstap.

Ik baal soms ook wel dat ik bij mijn vorige baan ben weggegaan. Ik ben overgestapt omdat ik daar was uitgekeken op de werkzaamheden en niet verder kon doorgroeien. Maar ik had wel super leuke collega’s en een fijne manager. Met mijn nieuwe collega’s heb ik geen klik. Er is een onveilige sfeer in het team (zo erg zelfs dat er nu een soort mediator bijgehaald is), dus ik mis mijn oude baan soms behoorlijk. Maar ik kan ook niet terug, want daar is een vacaturestop vanwege corona.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven