Werk & Studie alle pijlers

BaMa rechten

16-03-2018 12:12 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via de OU kom ik er niet uit, en ik ben duidelijk ook gewoon te oud en van ver vóór de BaMa, dus ik waag hier een poging.

Ik zou graag een opleiding recht willen doen, waar je vroeger dus mr. mee werd. Maar ik heb geen relevante vooropleiding, behalve VWO. De OU zegt dan: jammer, niet toelaatbaar tot de master. Dat is prima, maar hoe doet een mens dan de bachelor die daar kennelijk voor moet? Kan ik, pakweg, via de LOI een hbo recht doen, en dan als of de OU? Of zijn er snellere routes?

Het is meer uit hobby dan uit noodzaak, dus ik zoek of een snelle goedkope weg, of een interessante weg, dus alle ervaringen en adviezen zijn welkom.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ceridwen91 schreef:
17-03-2018 09:20
Ik ben dit schooljaar begonnen aan een deeltijdstudie recht aan de Erasmus universiteit. Colleges zijn altijd op vrijdagmiddag en ze worden ook opgenomen, dus je kan ze ook gewoon thuis kijken. De studie duurt 3 jaar en daarna heb je hetzelfde diploma als de voltijdstudenten. Het is flink aanpoten, maar ontzettend leuk!

Let er wel op dat als dit je tweede bachelor is, het kan zijn dat je instellingscollegegeld betaald. Dat is aan Erasmus €6500 per jaar..

De Mr. titel hangt trouwens wel vast aan een master.
Ik ben van voor de BaMa, dus het zal geen tweede bachelor zijn :)
(Dead Kennedys)
tu1nhek schreef:
17-03-2018 09:33
Als je niet het beroep wil uitoefenen, maakt het uit?
Het ligt er dan denk ik aan wat je ermee wil en waarvoor je het doet.
En in de loop van de bachelor zal je meer wegen en mogelijkheden ontdekken en kan je verder vormgeven aan wat je wil en wat je daarvoor kan/moet doen (of juist wat niet meer toegevoegde waarde heeft voor jou).
Het maakt uit voor de inhoud, ik wil graag wel een soort van volledigheid.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
16-03-2018 16:13
Ah op die manier. Ja, dat zal een uitdaging worden
Ik heb een bachelor rechtsgeleerdheid in deeltijd gedaan en vond het juist helemaal niet moeilijk. De master was interessanter maar pittiger. Het kan ook meevallen; ik ben destijds in het tweede semester (feb) gestart, en heb de eerste helft van het eerste jaar in de zomervakantie in de herkansingen gedaan. Scheelde een heel saai halfjaar. Tweede en derde jaar standaard gevolgd naast een baan van 32 uur (geen kinderen). Het is lekker individueel, goed inplanbaar en aan mijn uni werden heel veel avondcolleges gegeven waar ik als voltijds ingeschreven student gewoon getolereerd werd, dus ik deed 1 dag plus 2 avonden college en weekend thuis studeren.
MadameJean schreef:
17-03-2018 12:17
Ik heb een bachelor rechtsgeleerdheid in deeltijd gedaan en vond het juist helemaal niet moeilijk. De master was interessanter maar pittiger. Het kan ook meevallen; ik ben destijds in het tweede semester (feb) gestart, en heb de eerste helft van het eerste jaar in de zomervakantie in de herkansingen gedaan. Scheelde een heel saai halfjaar. Tweede en derde jaar standaard gevolgd naast een baan van 32 uur (geen kinderen). Het is lekker individueel, goed inplanbaar en aan mijn uni werden heel veel avondcolleges gegeven waar ik als voltijds ingeschreven student gewoon getolereerd werd, dus ik deed 1 dag plus 2 avonden college en weekend thuis studeren.
Welke universiteit was dat?
(Dead Kennedys)
Als het vooral een honger naar kennis is, zou je nu alvast een cursus op coursera kunnen volgen. Je kunt zelfs certificaten behalen.
forumster wijzigde dit bericht op 17-03-2018 13:58
Reden: Typo
0.76% gewijzigd
Forumster schreef:
17-03-2018 13:57
Als het vooral een honger naar kennis is, zou je nu alvast een cursus op coursera kunnen volgen. Je kunt zelfs certificaten behalen.
Op welk niveau is dat?
(Dead Kennedys)
Het wordt aangeboden door universiteiten, maar of het niveau van een 6 weekse cursus op gelijk niveau staat tot deelcertificaten van gerenommeerd onderwijs weet ik niet. In mijn vakgebied vind ik de cursussen er goed uitzien!
forumster wijzigde dit bericht op 17-03-2018 15:54
Reden: Typo
0.44% gewijzigd
Forumster schreef:
17-03-2018 15:53
Het wordt aangeboden door universiteiten, maar of het niveau van een 6 weekse cursus op gelijk niveau staat tot deelcertificaten van gerenommeerd onderwijs weet ik niet. In mijn vakgebied vind ik de cursussen er goed uitzien!
Dank!
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
17-03-2018 12:21
Welke universiteit was dat?
UvA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven