Werk & Studie alle pijlers

BBL opleding

29-09-2011 21:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik zie dat hier veel goede tips worden gegeven heb ik ook een vraagje. Ik doe al ong 5 jaar hetzelfde werk en wil wat anders eigenlijk. Heb altijd gedacht om de kinderopvang in te gaan

Mensen die hier in werken, vinden jullie dit werk gestresst?

Dit is mogelijk via een BBL opleiding, maar verdien je dan nog redelijk? Iemand een idee van je uurtarief?

Is er uberhaupt wel werk in te vinden nu? Valt tegen volgens mij.

Mijn vaste lasten lopen natuurlijk wel door.
In Breda geven ze op het Vitalis College (ROC) wel deze BBL opleiding ja. Uurtarief is minimum (jeugd) loon, met meestal iets extra's.

Werkend leren, daar zijn bedrijven aangesloten bij school, dus meestal heb je sneller kans dat je een baan hebt dan dat je zonder de school solliciteert. School beschikt over de juiste contacten voor de juiste leerbedrijven. Je kunt ook niet verder met de school als je geen bedrijf hebt en als je mazzel hebt kun je na je laatste jaar daar blijven
Ik had geen enorm salaris verwacht, maar met minimumloon ga ik het echt niet redden. Volledige opleiding ga ik ook niet redden.
Het is meestal wel iets meer he.. Ik zou even bij de desbetreffende opleiding informatie vragen. Je gaat dan sowieso 4 dagen werken en een dag naar school. Maar extra uurtjes krijg je natuurlijk ook uit betaald en het ligt er maar net aan welk bedrijf het is. Ze mogen iig niet onder het minimum uurloon gaan, maar de meeste betalen er wel een stukje boven.
Vivastef als ik de school mail voor meer info

zou ik dan ook naar een salarisindicatie kunnen vragen vind je?
steenbok kun je mij misschien even mailen?

ik wil niet dat ik bekend word hier op de site maar ik denk dat het wel handig is dat je het weet!

zwitsal.nijntje@gmail.com
Heb je een mail gestuurd.
Gestuurd! Gelieve niet op het forum neer te zetten he! Bedankt!
Vinden jullie dat ik over een salarisindicatie kan beginnen bij een informatieaanvraag? Of vinden jullie dat niet kunnen?
Je kunt wel vragen wat de verdiensten zijn, maar ik zou niet gelijk beginnen over salaris-eisen.

In mijn geval kreeg ik de eerste zeven maanden ( 100% theorie/school) een stagevergoeding van 700 gulden (in 1999).

Daarna tekende ik een contract van 36 uur, 32 uur werken en 4 uur studie, tegen een regulier leerlingen-salaris. Salaris vragen boven de CAO-norm voor leerlingen kun je doen, maar ik denk dat je gauw nul op rekest krijgt. Wel kreeg ik meteen een onregelmatigheidstoeslag bovenop het minimumloon.

Je kunt eventueel in de tijd dat je op school zit een bijbaan nemen (bijv. als vakantie/invalkracht in de zorg, staat goed op je CV). Wat sommigen van mijn klasgenoten deden was een aanvraag doen voor aanvullende bijstand voor die periode van zeven maanden. Hoe die regels inmiddels zijn weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis.

Heel veel succes!
Je kunt in ieder geval uitleggen dat de opleiding voor jou alleen mogelijk is als je genoeg inkomsten hebt. Misschien dat ze dan kunnen zeggen wat je ongeveer zult verdienen.. Zij willen ook graag nieuwe leerlingen
Wifra, de tijd dat je op school zit? Met de meeste bbl opleidingen tegenwoordig zit je 4 dagen op je 'leerbedrijf' en 1 dag in de week op school. (Tenminste in de sectoren die ik ken)
Ik heb al het idee dat ik beter ander werk kan zoeken in mijn huidge werkveld met mijn diploma. Ben al 31. Ik hoef echt geen miljoenensalaris maar als ik google kom ik niet hoog uit.

bedankt voor jullie reacties. Heb stof tot nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven