BBL opleding
donderdag 29 september 2011 om 21:21
Omdat ik zie dat hier veel goede tips worden gegeven heb ik ook een vraagje. Ik doe al ong 5 jaar hetzelfde werk en wil wat anders eigenlijk. Heb altijd gedacht om de kinderopvang in te gaan
Mensen die hier in werken, vinden jullie dit werk gestresst?
Dit is mogelijk via een BBL opleiding, maar verdien je dan nog redelijk? Iemand een idee van je uurtarief?
Is er uberhaupt wel werk in te vinden nu? Valt tegen volgens mij.
Mijn vaste lasten lopen natuurlijk wel door.
Mensen die hier in werken, vinden jullie dit werk gestresst?
Dit is mogelijk via een BBL opleiding, maar verdien je dan nog redelijk? Iemand een idee van je uurtarief?
Is er uberhaupt wel werk in te vinden nu? Valt tegen volgens mij.
Mijn vaste lasten lopen natuurlijk wel door.
donderdag 29 september 2011 om 21:25
In Breda geven ze op het Vitalis College (ROC) wel deze BBL opleiding ja. Uurtarief is minimum (jeugd) loon, met meestal iets extra's.
Werkend leren, daar zijn bedrijven aangesloten bij school, dus meestal heb je sneller kans dat je een baan hebt dan dat je zonder de school solliciteert. School beschikt over de juiste contacten voor de juiste leerbedrijven. Je kunt ook niet verder met de school als je geen bedrijf hebt en als je mazzel hebt kun je na je laatste jaar daar blijven
Werkend leren, daar zijn bedrijven aangesloten bij school, dus meestal heb je sneller kans dat je een baan hebt dan dat je zonder de school solliciteert. School beschikt over de juiste contacten voor de juiste leerbedrijven. Je kunt ook niet verder met de school als je geen bedrijf hebt en als je mazzel hebt kun je na je laatste jaar daar blijven
donderdag 29 september 2011 om 21:47
Het is meestal wel iets meer he.. Ik zou even bij de desbetreffende opleiding informatie vragen. Je gaat dan sowieso 4 dagen werken en een dag naar school. Maar extra uurtjes krijg je natuurlijk ook uit betaald en het ligt er maar net aan welk bedrijf het is. Ze mogen iig niet onder het minimum uurloon gaan, maar de meeste betalen er wel een stukje boven.
donderdag 29 september 2011 om 22:16
steenbok kun je mij misschien even mailen?
ik wil niet dat ik bekend word hier op de site maar ik denk dat het wel handig is dat je het weet!
zwitsal.nijntje@gmail.com
ik wil niet dat ik bekend word hier op de site maar ik denk dat het wel handig is dat je het weet!
zwitsal.nijntje@gmail.com
donderdag 29 september 2011 om 22:54
Je kunt wel vragen wat de verdiensten zijn, maar ik zou niet gelijk beginnen over salaris-eisen.
In mijn geval kreeg ik de eerste zeven maanden ( 100% theorie/school) een stagevergoeding van 700 gulden (in 1999).
Daarna tekende ik een contract van 36 uur, 32 uur werken en 4 uur studie, tegen een regulier leerlingen-salaris. Salaris vragen boven de CAO-norm voor leerlingen kun je doen, maar ik denk dat je gauw nul op rekest krijgt. Wel kreeg ik meteen een onregelmatigheidstoeslag bovenop het minimumloon.
Je kunt eventueel in de tijd dat je op school zit een bijbaan nemen (bijv. als vakantie/invalkracht in de zorg, staat goed op je CV). Wat sommigen van mijn klasgenoten deden was een aanvraag doen voor aanvullende bijstand voor die periode van zeven maanden. Hoe die regels inmiddels zijn weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Heel veel succes!
In mijn geval kreeg ik de eerste zeven maanden ( 100% theorie/school) een stagevergoeding van 700 gulden (in 1999).
Daarna tekende ik een contract van 36 uur, 32 uur werken en 4 uur studie, tegen een regulier leerlingen-salaris. Salaris vragen boven de CAO-norm voor leerlingen kun je doen, maar ik denk dat je gauw nul op rekest krijgt. Wel kreeg ik meteen een onregelmatigheidstoeslag bovenop het minimumloon.
Je kunt eventueel in de tijd dat je op school zit een bijbaan nemen (bijv. als vakantie/invalkracht in de zorg, staat goed op je CV). Wat sommigen van mijn klasgenoten deden was een aanvraag doen voor aanvullende bijstand voor die periode van zeven maanden. Hoe die regels inmiddels zijn weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Heel veel succes!
donderdag 29 september 2011 om 23:36