Werk & Studie alle pijlers

Begeleiding in huis

01-12-2017 12:47 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb Pdd-nos, ik woon sinds kort op mezelf (ik ben student) en ik denk erover na om begeleiding in huis te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat doen ze allemaal voor je? En krijg je het gas en licht ook door hun vergoed?

mvg,

De enige echte Jake Paul
Begeleiding die het gas en licht gaan vergoeden? @(
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja die gaan alles voor je betalen. Snap niet dat je dat allang gedaan hebt! Hier al 30 jaar begeleiding, chill joh, ze betalen alles. Gewoon de kachel altijd op 25, kan mij t schelen.
Waarom zou de begeleiding je vaste lasten betalen? :O Zij kunnen je wel helpen dit goed op een rijtje te zetten.

Waar heb je zoal hulp bij nodig? Behalve blijkbaar je financiën.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
jaa echt hoor, zoek t maar op; begeleiding voor jongeren met autisme. Er staat op die sites dat ze het gas, water en licht vergoeden.
Licht word alleen betaald als je in de omgeving van Eindhoven woont
Pluisi schreef:
01-12-2017 12:54
Ja die gaan alles voor je betalen. Snap niet dat je dat allang gedaan hebt! Hier al 30 jaar begeleiding, chill joh, ze betalen alles. Gewoon de kachel altijd op 25, kan mij t schelen.
Je weet wat pdd-nos is....?
De kans dat de nuance van sarcasme volledig langs to heengaat is best groot. Niet zo'n handige opmerking dit.
Pluisi schreef:
hahahah nice. Betalen ze ook de boodschappen of alleen het gas en licht? En wat doen ze allemaal nog meer voor je?
-Kia-Ora- schreef:
Waarom zou de begeleiding je vaste lasten betalen? :O Zij kunnen je wel helpen dit goed op een rijtje te zetten.

Waar heb je zoal hulp bij nodig? Behalve blijkbaar je financiën.
Met de was en schoonmaken
JakePaul schreef:
01-12-2017 12:55
jaa echt hoor, zoek t maar op; begeleiding voor jongeren met autisme. Er staat op die sites dat ze het gas, water en licht vergoeden.
Bel de organisatie dan gewoon even op. Maak een afspraak en stel je vragen.

Staat er vergoeden of betalen? Heb je een linkje? Ik ben wel benieuwd naar die organisatie.
-Kia-Ora- schreef:
01-12-2017 12:56
Je weet wat pdd-nos is....?
De kans dat de nuance van sarcasme volledig langs to heengaat is best groot. Niet zo'n handige opmerking dit.
ik geloofde t ook nog.....
JakePaul schreef:
01-12-2017 12:57
hahahah nice. Betalen ze ook de boodschappen of alleen het gas en licht? En wat doen ze allemaal nog meer voor je?
Dit bedoel ik dus. To neemt het letterlijk....

Jake, ze maakt een grapje.
Ik gok dat ze je helpen met het betalen van je rekeningen. Ik gok niet dat je ze leefkosten gaan vergoeden. Of wel?
JakePaul schreef:
01-12-2017 12:58
ik geloofde t ook nog.....
Dat snap ik.
Als jij je niet zelfstandig red, en hulp nodig hebt, kan je contact opnemen met de gemeente, afdeling WMO, zij gaan hierover.
-Kia-Ora- schreef:
01-12-2017 12:58
Bel de organisatie dan gewoon even op. Maak een afspraak en stel je vragen.

Staat er vergoeden of betalen? Heb je een linkje? Ik ben wel benieuwd naar die organisatie.
Ik kan t niet meer vinden. Maar ik had het wel ergens gelezen
Ze betalen je rekening. Maar wel met jouw geld. Ze doen wat nodig is. Als jij moeite hebt om je rekeningen op tijd te betalen en de maand te overzien ivm boodschappen bv. Dan plannen ze weekgeld. Vind jij het lastig om je huis schoon te houden, dan helpen ze met een rooster maken en samen doen. Tot je het alleen kan. Vind je koken lastig, leren ze je dat. Enz. Het is dus maatwerk. Waar loop je tegen aan?
Ik weet dat ze in Leiden studentenkamers hebben voor mensen met autisme. De hulp wordt vergoed als zorg in natura of vanuit een PGB. Je moet de rekeningen wel zelf betalen maar kunt daar hulp bij krijgen. Misschien is de huur wel incl GWL, dat weet ik eigenlijk niet.
De eisen om toegelaten te worden zijn vrij steng, je moet een minimaal aantal uren per week hulp geïndiceerd krijgen. Hoeveel weet ik niet, maar in ieder geval meer dan vijf.
Wat SjaKs zegt. Je kan begeleid gaan wonen bijvoorbeeld, dan kan je hulp krijgen met je huishouden, post en financiën. Of zelfstandig wonen dat er af en toe een maatschappelijk werker of begeleider langs komt.

Daarbinnen zijn veel dingen mogelijk. Dat je bijvoorbeeld een bewindvoerder krijgt als je het lastig vindt om alles zelf te betalen. Dan kan je weekgeld krijgen voor je boodschappen. Je kan altijd bellen met je vragen en waar je tegenaan loopt. Goed dat je hulp vraagt als je het lastig vindt!
Soms is het zo dat je 24 uurs begeleiding of zorg nodig hebt en een appartement van een stichting kan huren. Dan betalen zij de huur en elektriciteit/gas/water. MAAR dan betaal je wel een hoge eigen bijdrage!!!
Als je begeleiding op korte momenten op afspraak kunt krijgen in je eigen appartement/huis, dan betaal je lage eigen bijdrage. Hoewel dit tegenwoordig wel erg afhankelijk is van je inkomen. Hoe meer inkomen hoe meer geld je moet betalen (eigen bijdrage zorg).
Afijn, je gaat er dus niet op vooruit qua inkomsten helaas....
Wel is ondersteuning in huishouden en geldzaken etc wel erg fijn als dit nodig blijkt! Succes.
-Kia-Ora- schreef:
01-12-2017 13:00
Dat snap ik.
Doe niet zo hysterisch.
De enige die iets verkeerd doet dat ben jij. Jij behandelt deze TO als iemand die je niet als normaal ziet. Vreselijk.
Houd daarmee op.
sinnombre schreef:
01-12-2017 13:24
Doe niet zo hysterisch.
De enige die iets verkeerd doet dat ben jij. Jij behandelt deze TO als iemand die je niet als normaal ziet. Vreselijk.
Houd daarmee op.
Ik doe niet hysterisch, stel je niet zo aan zeg.

Ik zie de to niet als niet normaal. Ik begrijp daartegen wel dat hij door zijn pdd-nos bepaalde nuances kan missen. En dan is het best vervelend als hij denkt dat iemand die loopt te geinen serieus is... dat kan voor hem weer vervelende situaties opleveren, dan zeg ik liever dat iemand sarcastisch is. Als dat hysterisch is, hetzij zo.
Een zorginstelling huurt een flat met 3 slaapkamers.Daar komt een student in te wonen die geen huur hoeft te betalen maar wel G/W/L,als huurprestatie (begeleid) helpt hij 2 cliënten met hun (zorg) vragen omtrent budget,administratie ed voor een paar uur per week.

Bedoel je deze contructie?
In jouw geval heb je dus zelf een zelfstandige woning en wil je een begeleider in de vorm van een andere student zonder PDD-NOS een kamer aanbieden in ruil voor wat begeleiding?
Hij betaalt je daarvoor dan geen huur maar wel de vaste lasten die hij verbruikt zeg maar jij en hij ieder de helft.

Bedoel je het zo?
Sommige huizen waar je begeleid kan wonen betalen huur en gas deels van de PGB dus ja dat kan dacht ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven