Werk & Studie alle pijlers

Begeleiding in huis

01-12-2017 12:47 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb Pdd-nos, ik woon sinds kort op mezelf (ik ben student) en ik denk erover na om begeleiding in huis te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat doen ze allemaal voor je? En krijg je het gas en licht ook door hun vergoed?

mvg,

De enige echte Jake Paul
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
01-12-2017 13:24
Doe niet zo hysterisch.
De enige die iets verkeerd doet dat ben jij. Jij behandelt deze TO als iemand die je niet als normaal ziet. Vreselijk.
Houd daarmee op.
Wie denk je wel dat je bent om Kia even te vertellen waar ze mee op moet houden?
groetjes, slagtandje
Ik heb jarenlang beschermd gewoond en huurde toen een appartement van de organisatie. Daarvoor betaalde ik aan het CAK een hoge eigen bijdrage, de hoogte hiervan is afhankelijk van je inkomen maar het is wel inclusief alles (g/w/l en gemeentelijke belastingen).

Nu huur ik een appartement van de woningstichting en krijg ik nog maximaal 3 uur per week ambulante begeleiding. Hiervoor betaal ik ook een kleine eigen bijdrage aan het CAK (in mijn geval nog geen 5 euro per maand) maar alle kosten die bij de woning horen en mijn levensonderhoud zijn voor mezelf. Daar staat tegenover dat ik nu wel huursubsidie kan aanvragen (dat kan in de beschermde woonvorm niet).

Hoop dat je hier wat aan hebt.
skyler90 schreef:
01-12-2017 23:42
Ik heb jarenlang beschermd gewoond en huurde toen een appartement van de organisatie. Daarvoor betaalde ik aan het CAK een hoge eigen bijdrage, de hoogte hiervan is afhankelijk van je inkomen maar het is wel inclusief alles (g/w/l en gemeentelijke belastingen).

Nu huur ik een appartement van de woningstichting en krijg ik nog maximaal 3 uur per week ambulante begeleiding. Hiervoor betaal ik ook een kleine eigen bijdrage aan het CAK (in mijn geval nog geen 5 euro per maand) maar alle kosten die bij de woning horen en mijn levensonderhoud zijn voor mezelf. Daar staat tegenover dat ik nu wel huursubsidie kan aanvragen (dat kan in de beschermde woonvorm niet).

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Hoe kan het dat jij 5 euro per maand betaalt? Volgens mij is het minimum 17,50 per vier weken, zelfs bij een inkomen van 0.
Geen idee, mijn jaarinkomen in 2015 (want het peiljaar is altijd 2 jaar geleden) was op bijstandsniveau. Ik heb een beschikking en betaal geloof ik 4,92 per maand. Van mijn wmo consulent begreep ik dan tot een inkomen van 22.000 euro per jaar ze maximaal 17,50 mogen vragen en dat het per gemeente kan verschillen hoeveel er daadwerkelijk in rekening wordt gebracht. Dat zou het verschil kunnen verklaren, anders zou ik het ook niet weten (en hoop ik niet dat het CAK al 3 jaar een verkeerd bedrag aan mij berekend waar ze over een tijdje weer achter komen maar dat is meer iets voor het belachelijke acties van instanties topic).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven