Behandeld als slaafje op stage
vrijdag 1 december 2017 om 21:30
Hallo lezers,
Ik loop nu voor de 2de keer stage bij een bedrijf waar ik maar met 1 iemand anders werk die dus mijn stagebegleisters is. Tijdens mijn eerste stage leerde ik veel en nu ben ik er voor tweede keer en leer ik maar heel weinig. Ik ken mijn stage begleisters goed en ze is nogal eigenwijs en ik vind het dus heel lastig om dit aan te geven. Ik werk keihard. Maak veel meer uren dan ik eigenlijk hoef. Ik moet altijd alles opruimen, stofzuigen, 'wil je even dit pakken', boodschappen doen (ook voor haar persoonlijk), en gewoon constant van die nutteloze dingen en ik krijg absoluut geen tijd om aan mijn verslag te werken. Ja, ik doe ook weleens nuttige dingen maar lang niet zoveel. Ik word daar zo boos van, maar ben veelste verlegen om er wat van te zeggen. Mijn stage is bijna over, maar zou ik het toch nog moeten benoemen? Met een vorige stagiair heeft ze hier enorm veel ruzie omgehad maar toch ziet ze het zelf niet in. Tegen school zeg ik ook niks als ze vragen naar wat ik doe op mijn stage omdat ik dan bang ben dat ik er weg moet terwijl het bijna is afgelopen. Mijn vriendinnen en familie vinden het ook belachelijk. Ik vind het gewoon heel lastig om er wat van te zeggen aangezien ik dit al maanden laat gebeuren en doe alsof ik het niet erg vind. Wat vinden jullie: moet ik het toch aangeven? Oh ja, ik krijg trouwens niet betaald. En ze verwacht dat ik altijd kan werken. Dan ben ik een keer vrij en zegt ze: 'als je het niet afkrijgt kun je morgen een paar uurtjes komen' terwijl ik dan vrij ben en ze vraagt niet eens of ik misschien wel plannen heb gemaakt voor mijn VRIJE dag. Daarnaast IEDEREEN die wel een langs komt op het werk zegt er wat van maar ze maken een beetje een grapje erover zoals 'loop jij stage in de huishouding' en dan lacht mijn stagebegleider erom, daarnaast is ze ook niet bang om te vertellen tegen andere wat voor klusjes ik moet doen en zelfs als zij zeggen dat ze het zielig voor me vinden zegt ze nog 'nee dat is niet zielig' HELP WAT MOET IK DOEN
Ik loop nu voor de 2de keer stage bij een bedrijf waar ik maar met 1 iemand anders werk die dus mijn stagebegleisters is. Tijdens mijn eerste stage leerde ik veel en nu ben ik er voor tweede keer en leer ik maar heel weinig. Ik ken mijn stage begleisters goed en ze is nogal eigenwijs en ik vind het dus heel lastig om dit aan te geven. Ik werk keihard. Maak veel meer uren dan ik eigenlijk hoef. Ik moet altijd alles opruimen, stofzuigen, 'wil je even dit pakken', boodschappen doen (ook voor haar persoonlijk), en gewoon constant van die nutteloze dingen en ik krijg absoluut geen tijd om aan mijn verslag te werken. Ja, ik doe ook weleens nuttige dingen maar lang niet zoveel. Ik word daar zo boos van, maar ben veelste verlegen om er wat van te zeggen. Mijn stage is bijna over, maar zou ik het toch nog moeten benoemen? Met een vorige stagiair heeft ze hier enorm veel ruzie omgehad maar toch ziet ze het zelf niet in. Tegen school zeg ik ook niks als ze vragen naar wat ik doe op mijn stage omdat ik dan bang ben dat ik er weg moet terwijl het bijna is afgelopen. Mijn vriendinnen en familie vinden het ook belachelijk. Ik vind het gewoon heel lastig om er wat van te zeggen aangezien ik dit al maanden laat gebeuren en doe alsof ik het niet erg vind. Wat vinden jullie: moet ik het toch aangeven? Oh ja, ik krijg trouwens niet betaald. En ze verwacht dat ik altijd kan werken. Dan ben ik een keer vrij en zegt ze: 'als je het niet afkrijgt kun je morgen een paar uurtjes komen' terwijl ik dan vrij ben en ze vraagt niet eens of ik misschien wel plannen heb gemaakt voor mijn VRIJE dag. Daarnaast IEDEREEN die wel een langs komt op het werk zegt er wat van maar ze maken een beetje een grapje erover zoals 'loop jij stage in de huishouding' en dan lacht mijn stagebegleider erom, daarnaast is ze ook niet bang om te vertellen tegen andere wat voor klusjes ik moet doen en zelfs als zij zeggen dat ze het zielig voor me vinden zegt ze nog 'nee dat is niet zielig' HELP WAT MOET IK DOEN
vrijdag 1 december 2017 om 21:45
Een gesprek aanvragen.
Zeggen:
' beste begeleidster. Ik loop hier nu x maanden stage. Mijn uren heb ik allang gemaakt, gezien het vele overwerk dat ik heb gemaakt. Ik moet voor school dit en dit en dit doen.
Ik wil de komende weken om af te ronden graag langskomen tussen deze en deze tijd om mijn opdrachten met jou door te nemen, ik moet deze en deze taken nog uitvoeren.
Verder heb ik een betaald bijbaantje zodat ik niet meer beschikbaar ben op andere dagen en tijden en dagen dan mijn stagedagen. Is het goed dat ik dus vanaf volgende week tussen dan en dan, mijn opdrachten hier kom maken en heeft u dan een half uurtje voor me waarin ik vragen mag stellen?"
Zeggen:
' beste begeleidster. Ik loop hier nu x maanden stage. Mijn uren heb ik allang gemaakt, gezien het vele overwerk dat ik heb gemaakt. Ik moet voor school dit en dit en dit doen.
Ik wil de komende weken om af te ronden graag langskomen tussen deze en deze tijd om mijn opdrachten met jou door te nemen, ik moet deze en deze taken nog uitvoeren.
Verder heb ik een betaald bijbaantje zodat ik niet meer beschikbaar ben op andere dagen en tijden en dagen dan mijn stagedagen. Is het goed dat ik dus vanaf volgende week tussen dan en dan, mijn opdrachten hier kom maken en heeft u dan een half uurtje voor me waarin ik vragen mag stellen?"
vrijdag 1 december 2017 om 21:54
Gele_Suikerspin schreef: ↑01-12-2017 21:50Een stage verslag moet je ook thuis maken. Op stage moet je praktijk ervaring opdoen.
Hoe om te gaan met een vervelende baas/collega is ook de praktijk. Erg leerzaam dus.
Volgens mij leer je heel veel.
Niet altijd en/of alles hoor! De praktijkopdrachten voorbereiden en daar een verslag van maken daar kun je soms gewoon de ruimte en gelegenheid voor krijgen.
vrijdag 1 december 2017 om 21:59
Zelf heb ik ooit een stagebegeleider gehad die een hond hat die ik moest verzorgen. Dat klote beest blaften de hele dag en was niet zindelijk
Halverwege mijn stage was mijn stagebegeleider een keer voor een week naar een conferentie en moest ik op haar oud passen. Na 4 dagen was ik er wel klaar mee. Ik heb dat beest laten vrije met mijn eigen hond. Haar hond was een echte ras hond en die van mij was een vuilnisbakken ras. Toen haar hondje eenmaal pubs kreeg was ze helemaal van slag, ik wist natuurlijk van niks
vrijdag 1 december 2017 om 22:15
Visje87 schreef: ↑01-12-2017 21:59Zelf heb ik ooit een stagebegeleider gehad die een hond hat die ik moest verzorgen. Dat klote beest blaften de hele dag en was niet zindelijkHalverwege mijn stage was mijn stagebegeleider een keer voor een week naar een conferentie en moest ik op haar oud passen. Na 4 dagen was ik er wel klaar mee. Ik heb dat beest laten vrije met mijn eigen hond. Haar hond was een echte ras hond en die van mij was een vuilnisbakken ras. Toen haar hondje eenmaal pubs kreeg was ze helemaal van slag, ik wist natuurlijk van niks
![]()
Ik geloof er niks van. Wat een kinderachtige kutstreek. In plaats van dat jij normaal aangeeft dat dit niet onder je taken valt, flik je zoiets. En of dit nu waar is of niet, je bent ziek in je kop.
vrijdag 1 december 2017 om 22:33
vrijdag 1 december 2017 om 22:38
Inderdaad, niks leuks aan en hopelijk een soort kroegmop ofzo.
Zielig voor die hond en puppies, en ik hou niet eens van honden.
vrijdag 1 december 2017 om 22:43
Die hond is slachtoffer van ongewenste intimiteiten!Het-groepje schreef: ↑01-12-2017 22:38Inderdaad, niks leuks aan en hopelijk een soort kroegmop ofzo.
Zielig voor die hond en puppies, en ik hou niet eens van honden.
#dogstoo #animalstoo
vrijdag 1 december 2017 om 22:51
blueeyes*3 schreef: ↑01-12-2017 22:43Die hond is slachtoffer van ongewenste intimiteiten!
#dogstoo #animalstoo
![]()
zaterdag 2 december 2017 om 06:05
Visje87 schreef: ↑01-12-2017 21:59Zelf heb ik ooit een stagebegeleider gehad die een hond hat die ik moest verzorgen. Dat klote beest blaften de hele dag en was niet zindelijkHalverwege mijn stage was mijn stagebegeleider een keer voor een week naar een conferentie en moest ik op haar oud passen. Na 4 dagen was ik er wel klaar mee. Ik heb dat beest laten vrije met mijn eigen hond. Haar hond was een echte ras hond en die van mij was een vuilnisbakken ras. Toen haar hondje eenmaal pubs kreeg was ze helemaal van slag, ik wist natuurlijk van niks
![]()
Gewoon het gesprek aangaan was geen optie?
zaterdag 2 december 2017 om 10:11
Ze is verlegen. Er is een machtsoverwicht. Ze is jong.
Ik vind het niet zo raar hoor.
Het zou natuurlijk beter zijn om het wel te doen, maar zou het eerst bij een begeleider op school aankaarten.
zaterdag 2 december 2017 om 10:38
Paarsebloem schreef: ↑02-12-2017 10:11Ze is verlegen. Er is een machtsoverwicht. Ze is jong.
Ik vind het niet zo raar hoor.
Het zou natuurlijk beter zijn om het wel te doen, maar zou het eerst bij een begeleider op school aankaarten.
Ik had het ook over de begeleider van school.
zaterdag 2 december 2017 om 10:43
Bepaal eerst voor jezelf wat je wil bereiken. De stage is bijna afgelopen. Als je dit aankaart bij je stagebegeleider van school zal je stage vermoedelijk worden afgekeurd. In redelijkheid heeft een stagebegeleider geen andere keuze omdat anders de kwaliteit van je einddiploma niet is gewaarborgd. Dan een nieuwe stage lopen. Misschien dat je aan kunt sturen op een verkorte stage of opdrachten. Of niets zeggen en je punten pakken. Keuzes die je echt zelf moet maken.
zaterdag 2 december 2017 om 10:48
Dacht ik ook!.
zaterdag 2 december 2017 om 11:45
Normaal gesproken zou ik het zeker aankaarten bij je begeleider en op school. Hier kun je ook veel van leren. Maar aangezien je stage al bijna voorbij is zou het nu niet meer op school aankaarten. Dan is er een kans dat je hierna helemaal opnieuw een stage moet gaan lopen omdat je eigenlijk je leerdoelen niet hebt gehaald. Dus je uren aftekenen en wegwezen, geen overuren maken. Ze kan je niks maken.
zaterdag 2 december 2017 om 12:09
Naast alle coments van gisteren wil ik nog even wat zegen. De honden hadden er gewoon plezier in. Je neemt een huisdier en wil het die beestjes zo leuk mogelijk maken. Wie zijn wij als mensen om te bepalen welke hond een relatie mag hebben met wie? Daarnaast zijn alle pubs goed terecht gekomen, denk ik.