Werk & Studie alle pijlers

Ben ik de enige die fulltime werkt of lijkt dit maar zo?

24-11-2009 14:04 120 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik werk fulltime, en werk soms thuis. Daarnaast heb ik ook soms een dagje vrij. Daar ben ik (net als jij!) dus niet de enige in...

Halverwege dit jaar heb ik al mijn vakantiedagen achter elkaar opgenomen, omdat ik er teveel had (luxeproblemen ), en toen had ik bij vlagen de neiging om de kassiere bij de AH uit te leggen dat ik wel echt een baan had. Volslagen idioot, en op geen enkele manier rationeel te verklaren, maar toch.
Ik werk zomers negen a tien uur per dag, zes dagen per week, en s'winters werk ik niet. Heerlijk.
quote:angel20000 schreef op 24 november 2009 @ 14:04:

Hallo allemaal,

Ik was laatst een weekje ziek thuis en verbaasde me over alle mensen die ook thuis waren. Jonge en oude mensen. Die oudere mensen en mensen met kinderen kan ik nog wel verklaren. Maar ik zie soms ook vrije jonge mensen (zonder kinderen) thuis. Het is niet alleen als ik ziek ben, maar ook weleens als je in de stad loopt. Dan denk ik, heeft iedereen nu een dagje vrij? Ik heb soms het idee dat ik de enige ben met een fulltime baan. Ook kennissen en vrienden hoor ik soms wleens vertellen over dat ze vier dagen werken of sommige zelfs 3!

Ben benieuwd, gewoon even checken!

Groetjes,

AngelJij loopt dan toch ook in de stad met je ft baan??
Ik studeer fulltime, maar werk er ook naast. Af en toe heb ik eens een dagje vrij en ik ben regelmatig op tijd klaar, dus dan kan ik nog even lekker winkelen met een vriendin bijvoorbeeld.
Ik werk full time maar ik heb onregelmatige diensten , dus kan heel goed zijn dat je mij tegenkomt in de winkelstraat op *normale* kantoortijden.

En ik heb dat idee nou nooit , ik denk eerder , goh die mensen zullen net als mij wel onregelmatige diensten hebben.

Meestal klopt dat ook aardig , als ik aan de praat kom met iemand blijken ze ook in de zorg te werken en eindelijk een dagje vrij na 4 dagen werken.
quote:Bertha schreef op 24 november 2009 @ 14:18:

[...]

Als je ziek bent wil dat niet zeggen dat je dan persee thuis moet blijven. Mensen met bijv. burn out of overspannen, die "mogen" gewoon buiten rondlopen:)Ja, dat snap ik. Maar ik dacht niet dat TO het had over overspannen zijn oid, maar gewoon een keertje ziek. Dan loop je, neem ik aan, niet de hele tijd buiten.
quote:Liv schreef op 24 november 2009 @ 14:21:

[...]

Ja, dat snap ik. Maar ik dacht niet dat TO het had over overspannen zijn oid, maar gewoon een keertje ziek. Dan loop je, neem ik aan, niet de hele tijd buiten.Oke sorry, dan begreep ik je vraag verkeerd.
Ik werk ook fulltime, maar duik in mn pauze nog wel eens een winkelcentrum in. Maar verbaas me ook wel eens over hoeveel mensen er 'los rondlopen' op kantoortijden
ik heb 10 jaar als stewardess gewerkt en dus heel onregelmatig. Had altijd een dag of 5 achter elkaar vrij, maar had daarvoor dan ook 8 dagen gewerkt. Dat je weg bent geweest valt mensen dan niet op maar als ze je dan een aantal dagen thuis zien, ben je in ene " veel vrij" haha wel grappig.

Nu werkt ik parttime ivm kindje (tenminste, 3 dagen en 2 avonden dus toch nog 4 dagen totaal) en heb ik soms het idee dat ik meer van huis ben dan voorheen.

Maar ik denk ook altijd dat mensen onregelmatig werken als ik samen met zn in de stad/supermarkt loop.

En daarbij, als je lekker 4 dagen kan werken ipv 5 als je dat wilt en allemaal red, waarom niet?

Er is nog meer in het leven dan werken hoor.
quote:Bertha schreef op 24 november 2009 @ 14:23:

[...]

Oke sorry, dan begreep ik je vraag verkeerd.TO had het zelf over "een weekje ziek thuis" En dat ze dan allemaal andere mensen thuis ziet. Of zou ze tegenover een flat of zo wonen, dat ze al die mensen thuis ziet??
Ik vind het zo gek dat als je gezond bent, jong, geen kinderen of wat dan ook je full time MOET werken. Waarom moet je werken? Het is toch heerlijk om een of twee dagen voor jezelf te hebben als je het je kan permiteren? Het lijkt wel alsof er zo'n druk ligt op werken.

Volgens mij zijn er heeeeel veel mensen die liever niet werken als ze bijvoorbeeld 5 miljoen winnen. Of een paar dagen ofzo. Je werkt toch om te leven en niet andersom?
ik werk 36 uur in de week en ga ook nog 2 x per maand naar school... in totaal 7 dagen school per maand.
Ik heb dit ook vaak.

Maar dat komt omdat ik mijn baan niet leuk vind.

Ik kijk vanaf mijn werkplek uit op een park en ben jaloers op iedereen die tijdens mijn werktijd aan het wandelen is.

Eens in de zoveel tijd neem ik een doordeweeks dagje vrij om lekker iets te doen wat 'werkende' mensen dan normaal niet kunnen doen, zoals wandelen of winkelen. Dat geeft mij veel meer voldoening dan in het weekend als iedereen vrij heeft.
Ik hoor ook veel mensen die vrij zijn als ik werk. Maar als ik dan weekend heb dan zijn er ook genoeg die dan moeten werken.

Parttime werken lijkt me wel fijn, maar dat komt later wel. Eerst nog even lekker sparen en genieten van de vakanties/weekenden (want met vakantie gaan wordt lastiger als ik minder ga verdienen). Ik ben net begonnen met werken en er zullen vast tijden komen dat ik minder ga werken, dus voor nu nog fulltime, al zou ik 36 uur ook wel lekker vinden.
quote:amalia schreef op 24 november 2009 @ 14:29:

Ik vind het zo gek dat als je gezond bent, jong, geen kinderen of wat dan ook je full time MOET werken. Waarom moet je werken? Het is toch heerlijk om een of twee dagen voor jezelf te hebben als je het je kan permiteren? Het lijkt wel alsof er zo'n druk ligt op werken.

Volgens mij zijn er heeeeel veel mensen die liever niet werken als ze bijvoorbeeld 5 miljoen winnen. Of een paar dagen ofzo. Je werkt toch om te leven en niet andersom?

Da's gewoon afgunst.

Ik merk wel dat er vaak een probleem van gemaakt wordt bij de werkgever als je jong bent, geen kinderen hebt en dan minder wil gaan werken. Alsof alleen het krijgen van kinderen hier een reden voor zou zijn. Want wanneer dat het geval is kan het opeens wel, die vervanger vinden of het rooster omgooien. Vreemd toch?
Ik heb in mijn werkende leven (pas 5 jaar hoor ) nog nooit fulltime gewerkt. En dat bevalt me erg goed! Als je rond kan komen van 3 of 4 dagen werken, waarom niet?

Mijn vriendinnen werken ook bijna allemaal part-time moet zeggen dat ik dat erg gezellig vind
Ik ben bewust 36 uur gaan werken (in sommige branches valt dat overigens onder fulltime) om twee keer per maand een dagje voor mezelf te hebben. Heerlijk!

En ik loop tijdens mijn pauze ook wel eens buiten rond. Het is zoveel lekkerder om op een doordeweekse dag te winkelen dan op een zaterdag. Toen ik nog in de horeca werkte, vond ik dat ook echt een pluspunt. Lekker op dinsdagochtend winkelen, sporten en dan 's avonds werken.
Ik denk trouwens dat dat idee van 'je moet fulltime werken' iets van de ouderwetse Nederlandse cultuur is. In de trant van 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg', 'hard werken en sober leven' en 'er moet brood op de plank'. Misschien moeten wij onze calvinistische inslag een beetje loslaten.
Haha, ik denk ook altijd als ik een dagje vrij ben doordeweeks "wat een drukte overal", verbaas me er ook over, raar eigenlijk.

Ik werk 38u per week, heb geen kinderen. Vriendinnen die wel kinderen hebben werken 2 of 3 dagen, een enkeling 4 dagen.

Maar ik heb ook vriendinnen die geen kinderen hebben, en die werken dan 3 of 4 dagen. En dat vind ik zelf dus onbegrijpelijk. Waarom precies weet ik ook niet.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Zou best kunnen Frutje!

Heb het van huis uit trouwens ook niet meegekregen om full-time te gaan werken. Mijn (gescheiden) ouders werkten beiden part-time en redden het prima financieel. Al hadden we 't niet breed. Maar dat is een keuze die je maakt. Resultaat nu is dat zuslief en ik ook beiden part-time werken.
quote:hinde schreef op 24 november 2009 @ 14:36:

[...]

Da's gewoon afgunst.

Ik merk wel dat er vaak een probleem van gemaakt wordt bij de werkgever als je jong bent, geen kinderen hebt en dan minder wil gaan werken. Alsof alleen het krijgen van kinderen hier een reden voor zou zijn. Want wanneer dat het geval is kan het opeens wel, die vervanger vinden of het rooster omgooien. Vreemd toch?Mijn motto: Ik werk om te leven en niet andersom
quote:mama1982 wrote on 24 November 2009 @ 14:18:

[...]

Misschien omdat je dan minder belastinggeld inbrengt en daarmee minder bijdraagt aan de gemeenschap?

Yuk, wat een bemoeizuchtige gedachte. Je leven gaat aan je voorbij, alleen maar kijkend naar wat ander doet en of dat wel voldoende is.

En als je na je jaren van 'flierefluitbaantjes' dubbel zoveel geld verdient en dus ook dubbel zoveel belasting afdraagt en dus dubbel zoveel bijdraagt aan de maatschappij? Ben je dan weer in balans? Tel je dan weer mee? Krijg je dan een lintje? Joechei?...
Ik ga zo lekker de stad in want ziek thuis
Dat ja Frutje.

En Nederlanders zijn ook erg bezig met 'waarom moet iemand anders kunnen wat ik niet kan'.

Terwijl je de situaties niet met elkaar kunt vergelijken. Misschien moet die vrouw met die hond in het park wel op een houtje bijten en kan ze nauwelijks de eindjes aan elkaar knopen. Weten wij veel.

En de huizen en auto's zijn tegenwoordig grotendeels van de bank.

Nou, zo wil ik niet leven dus moet ik meer werken. Maar ik gun het iedereen die het wel kan en geregeld krijgt.
Niks moet natuurlijk maar mij verbaast het ook weleens. Ik werk fulltime, maar bijna al mijn vriendinnen werken 36 of 32 uur en na de kids zijn ze afgezakt naar 28, 24 of 20 uur. Mag natuurlijk, maar vind het toch raar dat het zo wijd verspreid is. Iedereen lijkt wel te freelancen, tijdelijk minder te werken, een cafetariamodel te hebben, ATV of vier keer negen als fulltime te beschouwen. Soms voel ik me dan uitstervend ja, bv vrijdagmorgen was ik aan het werk en werd gebeld door twee leuke (gezonde, kinderloze) dames: "wij zijn aan het koffiedrinken om de hoek, zooooo'n lekker najaarszonnetje, kom ook joh, zonde om op kantoor te zitten!" Alsof fulltime werken gewoon niet NODIG is... is dat dan ook zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven