Ben ik de enige die fulltime werkt of lijkt dit maar zo?
dinsdag 24 november 2009 om 14:10
Ik begrijp je punt niet zo eerlijk gezegd. VInd je juist dat iemand full time zou moeten werken? Of zou je zelf graag minder werken, zit dat er achter?
Misschien zijn die mensen wel werkloos.
Of hebben ze bewust gekozen om voor hun kinderen te zorgen.
Of zijn ze ziek thuis.
Of studeren ze full time.
Of werken ze in ploegendienst.
Of werken ze thuis
Zoveel mogelijkheden
Misschien zijn die mensen wel werkloos.
Of hebben ze bewust gekozen om voor hun kinderen te zorgen.
Of zijn ze ziek thuis.
Of studeren ze full time.
Of werken ze in ploegendienst.
Of werken ze thuis
Zoveel mogelijkheden
bertha wijzigde dit bericht op 24-11-2009 14:12
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd

dinsdag 24 november 2009 om 14:11
ik vind dat er soms zo gedaan word dat je als 'jongere' fulltime MOET werken. Maar waarom?
Als je nou rond kan komen van een partime baan?lekker toch?
Of als je nou je baan zo leuk vind dat je fulltime werkt, ook prima toch?
Ik heb tot nu toe altijd partime gewerkt, ook voordat de baby er was. ok ik deed dan meer in huis huishouden enzo. maar ik vond het heerlijk hoor.
Maar om even op je vraag terug te komen, denk ik dat veel mensen inderdaad partime werken..
Ik heb tot nu toe altijd partime gewerkt, ook voordat de baby er was. ok ik deed dan meer in huis huishouden enzo. maar ik vond het heerlijk hoor.
Maar om even op je vraag terug te komen, denk ik dat veel mensen inderdaad partime werken..

dinsdag 24 november 2009 om 14:15
Ik heb 1,5 jaar 6,5 dagen per week gebeld (alleen maandag vrij) en dan nog kreeg ik op de maandag opmerkingen van: oh lekker vrij of niet? Ik werkte me helemaal gek. En nog steeds werk ik 3/4 dagen per week, maar vooral na 2 uur s middags en in het weekend. Dus het lijkt altijd weinig tegenover anderen. Ik kan altijd s ochtends koffie drinken in de stad, boodschappen doen, overdag sporten etc.. maar ik werk echt wel hard (en daarnaast ook nog eens aan het afstuderen)
Toch, als ik er zo over nadenk ken ik heel wat vrouwen van mijn leeftijd (24) of paar jaar ouder, zonder kinderen, die toch maar 3 of 4 dagen werken. Maar niet iedereen is ambitieus, of heeft veel geld nodig.. Ik ben wat dat betreft juist mega-ambitieus, dus als ik meer werk zou kunnen krijgen zou ik het gelijk nemen (heb eigen bedrijf)
Toch, als ik er zo over nadenk ken ik heel wat vrouwen van mijn leeftijd (24) of paar jaar ouder, zonder kinderen, die toch maar 3 of 4 dagen werken. Maar niet iedereen is ambitieus, of heeft veel geld nodig.. Ik ben wat dat betreft juist mega-ambitieus, dus als ik meer werk zou kunnen krijgen zou ik het gelijk nemen (heb eigen bedrijf)

dinsdag 24 november 2009 om 14:18
quote:Liv schreef op 24 november 2009 @ 14:16:
Hoe zie je die mensen dan als je ziek bent?
En de mensen in de stad: die zijn niet misschien net aan het lunchen oid?Als je ziek bent wil dat niet zeggen dat je dan persee thuis moet blijven. Mensen met bijv. burn out of overspannen, die "mogen" gewoon buiten rondlopen:)
Hoe zie je die mensen dan als je ziek bent?
En de mensen in de stad: die zijn niet misschien net aan het lunchen oid?Als je ziek bent wil dat niet zeggen dat je dan persee thuis moet blijven. Mensen met bijv. burn out of overspannen, die "mogen" gewoon buiten rondlopen:)
quote:poessiemauwww schreef op 24 november 2009 @ 14:11:
ik vind dat er soms zo gedaan word dat je als 'jongere' fulltime MOET werken. Maar waarom?
Ik heb tot nu toe altijd partime gewerkt, ook voordat de baby er was. ok ik deed dan meer in huis huishouden enzo. maar ik vond het heerlijk hoor
Misschien omdat je dan minder belastinggeld inbrengt en daarmee minder bijdraagt aan de gemeenschap?
Ik heb tot nu toe altijd partime gewerkt, ook voordat de baby er was. ok ik deed dan meer in huis huishouden enzo. maar ik vond het heerlijk hoor
Misschien omdat je dan minder belastinggeld inbrengt en daarmee minder bijdraagt aan de gemeenschap?
quote:creabea85 schreef op 24 november 2009 @ 14:15:
Maar niet iedereen is ambitieus, of heeft veel geld nodig.. Ik ben wat dat betreft juist mega-ambitieus, dus als ik meer werk zou kunnen krijgen zou ik het gelijk nemen (heb eigen bedrijf)
Dat is wat ik bedoelde..
Kijk,ik heb absoluut geen behoefte om carriere te maken.. en ik zal ongetwijfeld niet de enigste daar in zijn..
Maar niet iedereen is ambitieus, of heeft veel geld nodig.. Ik ben wat dat betreft juist mega-ambitieus, dus als ik meer werk zou kunnen krijgen zou ik het gelijk nemen (heb eigen bedrijf)
Dat is wat ik bedoelde..
Kijk,ik heb absoluut geen behoefte om carriere te maken.. en ik zal ongetwijfeld niet de enigste daar in zijn..