Werk & Studie alle pijlers

Ben jij blij met je huidige baan?

07-10-2010 15:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net met veel plezier het topic over leuke en minder leuke beroepen aan het lezen, en ik vraag me af hoeveel forummers ook echt hun 'ideale' beroep uitoefenen (of, als dat niet realistisch is, een beroep dat ze heel leuk vinden).

Mijn droombaan zou operazangeres zijn, maar wegens gebrek aan talent is dat nooit een serieuze optie geweest

In plaats daarvan ben ik tolk en vertaalster geworden, en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben. Rustig thuis vertaalwerk doen kan ik afwisselen met veel reizen als tolk en vaak nieuwe mensen ontmoeten, ideaal voor mij!

En jullie?
Mijn laatste baan was mijn droombaan. Beter dan dat bestaat niet, dus dat was ook meteen maar mijn laatste baan
Wil je nu weten of we een droombaan hebben of dat we blij zijn met onze huidige banen? Dat is denk ik wel een verschil.

Of ik blij ben met mijn baan..? Soms wel, soms niet. Ik werk met dementen en soms is dat heel erg leuk/bijzonder en soms is het verdrietig/ saai door de vaste structuur die je moet aanhouden.
.
[quote]OhOhCherso schreef op 07 oktober 2010 @ 16:48:

Wil je nu weten of we een droombaan hebben of dat we blij zijn met onze huidige banen? Dat is denk ik wel een verschil.

Het laatste eigenlijk. Maar als je echt je 'droom'-baan hebt gevonden, wat je van kleins af al wilde doen, dan hoor ik het ook graag
Droombaan.. Nee, momenteel helaas niet. Ik probeer er echter wel naartoe te werken.

Ik zou het liefst in de muziekbranche willen werken, maar dat is een lastig wereldje om binnen te komen. Voorlopig doe ik genoeg met muziek in mijn vrije tijd (recenseren, verslagen schrijven, interviews, etc.), dus dat compenseert wel een beetje
.
Als ik voor de klas sta ben ik dolblij met mijn baan. Als ik hoor dat er volgend jaar nog minder uren voor het mentoraat beschikbaar zijn dan nu, en andere beknibbelacties, 'n heel stuk minder. Hoeveel kun je plukken aan 'n kale kip?
Ik heb geen slechte baan, maar mijn droombaan is het niet. Ik heb mijn droombaan 3 maanden mogen uitoefenen. Het was een vrijwilligersbaan in de Verenigde Staten. En ik heb helaas geen werkvergunning daar. Maar wat zou ik graag teruggaan. Hij was knetterhard werken, maar zo dankbaar.
quote:Lllilaaa schreef op 07 oktober 2010 @ 19:01:

Als ik voor de klas sta ben ik dolblij met mijn baan. Als ik hoor dat er volgend jaar nog minder uren voor het mentoraat beschikbaar zijn dan nu, en andere beknibbelacties, 'n heel stuk minder. Hoeveel kun je plukken aan 'n kale kip?dit geldt ook voor mij. Soms wil ik gewoon de tijd hebben om iets goed uit te pluizen. En dan verlang ik naar een ´kantoorbaan´ ofzo. Maar weet ook dat ik de hectiek en de herrie van al die pubers om me heen ook niet kan missen.
Ik heb nu mijn droombaan. Helaas gaan ze reorganiseren en is het maar de vraag of ik met m'n tijdelijke contract kan blijven...
Ja, ik denk dat ik nu echt mijn droombaan gevonden heb. Ik ben een tijd geleden geswitcht en hoewel veel mensen (waaronder oud-collega's) het een achteruitgang vonden, ben ik hartstikke blij met de keuze die ik destijds gemaakt heb.

Ik ga weer met plezier naar het werk, zit niet langer de weken af te tellen tot de vakantie en baal niet langer op zondagmiddag omdat ik de volgende dag weer aan het werk moet. Daarnaast vind ik mijn huidige werk leuker, afwisselender en uitdagender en heb ik alle vrijheid in het werk.

Oftewel: ik hoef hier voorlopig nog niet weg
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik heb niet mijn droombaan, maar ik ben wel erg blij met mijn baan
quote:Christiane04 schreef op 07 oktober 2010 @ 19:05:

Ik heb geen slechte baan, maar mijn droombaan is het niet. Ik heb mijn droombaan 3 maanden mogen uitoefenen. Het was een vrijwilligersbaan in de Verenigde Staten. .En is het een baan die je in Nederland niet kunt uitoefenen? Of iets gelijkaardigs?
Het is niet mijn droombaan (dat zou iets in dans zijn), maar ik ga zelden met tegenzin naar mijn werk en ik betrap me er regelmatig op, dat ik denk ''he lekker werken'' of ''wat heb ik lekker gewerkt''.
Ik heb zeer zeker geen droombaan. Ook ben ik niet blij met mijn baan.. Ik sta niet meer achter de werkzaamheden die ik moet doen en heb een steeds ernstiger wordend gebrek aan motivatie. Om 9 uur denk ik al: was het maar 5 uur.. Bleh!

Daarom ben ik sinds een tijdje ook druk aan het solliciteren, maar helaas heb ik al een paar afwijzingen ontvangen. Het probleem is dat ik geen beroepsopleiding heb, moet het louter van werkervaring hebben.
Ben jij blij met je huidige baan?

Jazeker. 't Is geen baan die ik de rest van mijn leven wil doen, maar voor nu en de komende jaren is het precies wat ik wil. Ik voer de baan nog niet zo lang uit, dus kan ook nog veel leren. En als ik t.z.t. in deze baan uitgegroeid ben en/of geen uitdaging meer vind, dan ga ik verder kijken naar weer een stapje hoger.
mwah... en omdat ik het hier mwah vind ben ik verder aan het kijken wat er op de markt is (vandaag een sollicitatie gesprek, ik ben benieuwd)

Ik hoop ooit mijn droombaan nog tegen te komen. Misschien heb ik wel het verkeerde vakgebied gekozen.... probleem is dat ik dan niet weet wat ik wel zou willen, ik heb niet echt een passie voor iets
Ik ben ook blij met mijn baan, al is het niet mijn droombaan. Die heb ik door een blijvende blessure helaas gedag moeten zeggen. Heeft voor het nodige verdriet gezorgd, maar ook voor nieuwe kansen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven