Benaderd worden via LinkedIn
woensdag 11 april 2018 om 16:31
Hi mede forummers,
Worden jullie wel eens benaderd via LinkedIn door o.a. recruiters? We hadden het er op werk over, en vrijwel al mijn collega's (mannen) worden regelmatig benaderd door recruiters. Wij werken in de online marketing. Zelfs onze afstudeerder (zonder ervaring) is al twee keer benaderd.
Ik zelf dus echt nog nooit, ondanks dat ik inmiddels 2 jaar werkervaring heb. Mannelijke collega's die minder ervaring hebben worden al vaker benaderd. Waar zou dat aan kunnen liggen? Mijn profiel is helemaal compleet. Zouden ze meer geïnteresseerd zijn in mannen?
Worden jullie wel eens benaderd via LinkedIn door o.a. recruiters? We hadden het er op werk over, en vrijwel al mijn collega's (mannen) worden regelmatig benaderd door recruiters. Wij werken in de online marketing. Zelfs onze afstudeerder (zonder ervaring) is al twee keer benaderd.
Ik zelf dus echt nog nooit, ondanks dat ik inmiddels 2 jaar werkervaring heb. Mannelijke collega's die minder ervaring hebben worden al vaker benaderd. Waar zou dat aan kunnen liggen? Mijn profiel is helemaal compleet. Zouden ze meer geïnteresseerd zijn in mannen?
zondag 22 april 2018 om 16:04
Ik werd op een gegeven moment zo schijtziek van die banentrollers dat ik mijn account heb verwijderd.
Wat een bevrijding.
En daarna mijn eigen naam, zakelijke e-mailadres en zakelijk 06 nummer eens door Google gegooid.
Man, je schrikt je rot als je ziet waar dat allemaal terecht kan komen zonder dat je het zelf weet.
Daarna aan een opschoningsactie begonnen.
Nu vrijwel onvindbaar op Google
Dat was een nog grotere bevrijding.
Wat een bevrijding.
En daarna mijn eigen naam, zakelijke e-mailadres en zakelijk 06 nummer eens door Google gegooid.
Man, je schrikt je rot als je ziet waar dat allemaal terecht kan komen zonder dat je het zelf weet.
Daarna aan een opschoningsactie begonnen.
Nu vrijwel onvindbaar op Google
Dat was een nog grotere bevrijding.
zondag 22 april 2018 om 16:06
Haha WoW wat een aannames.jaw schreef: ↑11-04-2018 16:42Recruiters verdienen aan het plaatsen van mensen die de potentie hebben om gegarandeerd Full time minimaal 4 jaar op een locatie zonder onderbreking kunnen blijven zitten.
Oftewel;
- Full time 40 u/wk
- Bereid om te verhuizen
- Meerdere jaren settelen zonder onderbrekingen
Heel clichématig, maar veel vrouwen op de arbeidsmarkt passen vaak niet binnen dit plaatje. Aangezien ze;
- vaker parttime werken
- ze zich vaker conformeren aan de woon-werk situatie van hun eventuele of toekomstige partner.
- zich in een leeftijdscategorie bevinden waar zwangerschapsverlof een reëel vooruitzicht is.
En mannen zijn makkelijker over te halen door recruiters dan vrouwen.
maandag 23 april 2018 om 09:17
Ik heb niet eens LinkedIn, maar kreeg toch een uitnodiging in de werkmail van een recruiter met de mededeling dat Meneer Dinges met me wil netwerken en me toe wil voegen aan zijn lijstje. Zal wel komen omdat ik voor mijn werk regelmatig vacatures uitzet op een bepaalde banensite denk ik, maar vooralsnog heb ik geen interesse.
There is always something happening, and it's usually right now