Werk & Studie alle pijlers

Bericht sturen naar werkgever

04-02-2021 11:52 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik lees al even mee en nu dus mijn eerste topic, op zoek naar raad!
Na 2 lange jaren ben ik 1,5 jaar geleden 100% en duurzaam afgekeurd vanwege NAH (hersenletsel).
Enkele dagen na het besluit van UWV stond 1 van de werkgevers (klein bedrijf maar meerdere eigenaren) aan de deur met mijn ontslagbrief. Terecht natuurlijk en ik waardeer dat hij persoonlijk kwam.
Zoals bij iedere werknemer die weg gaat zou er een afscheid georganiseerd worden, klein en kort vanwege mijn gezondheid, maar ik wilde dit zelf ook graag zodat ik afscheid kon nemen van mijn geliefde collega’s en toffe baan. Het eerste half jaar hoorde ik niks, via de collega’s dat er iets georganiseerd zou worden maar van de werkgevers niks. Toen kwam COVID en tot op heden heb ik niks gehoord. Tuurlijk komt er nu geen afscheid, maar van de andere eigenaren nog geen berichtje of telefoontje. En dat doet pijn!
Nu is er nog een groepsapp met de eigenaren en mijzelf, waar ik uit wil stappen. Ik ben gekwetst, na 20+ jaren zonder een enkel woord uit dienst, en zou er dus iets in willen zetten alvorens ik mezelf verwijder. Maar ik wil het ook positief houden, en dan weet ik niet zo goed wat ik dus moet sturen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening, tips en advies, alvast dank!
Ik zou de eer aan jezelf houden en het niet doen. Gewoon bedanken voor de tijd en netjes afscheid nemen. Het levert toch niks op.
inderdaad, bedank iedereen in de app en ga er dan uit.
de.
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:26
95.49% gewijzigd
Wat een verschrikkelijke situatie.
Het is op dit moment niet heel goed mogelijk om van alles te organiseren, qua afscheid, maar ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Bij langdurige ziekte is er sowieso risico op 'uit het oog, uit het hart', maar daarnaast kan het nu ook aan corona liggen.
Van mijn collega's (ook met 40+ dienstjaren) heeft niemand het afgelopen jaar een "echt afscheid" gekregen. Een mededeling op de website, en dat was het.

Ik zou het niet persoonlijk opvatten.
:hug:

Je kunt natuurlijk altijd uit die groepsapp stappen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
als je graag nog afscheid wil nemen, geef dat dan aan
en kom met een voorstel, wat jij zou willen
Als je iets wil, dan moet je dat duidelijk uitspreken. Geen halfbakken berichten die je 'positief houd'. Daar wordt niemand beter van, jij ook niet.

Dus: of je zegt niks en stapt er uit, of je mailt met je directe vraag + voorstel (moment via Teams).
Jammer dat door, vooral de corona, omstandigheden er geen afscheid voor je is geweest. Ik denk dat je oud collega's je niet bewust negeren, maar dat het eerder een uitvloeisel is van de corona. De meeste mensen zullen denken dat er nog een keer iets geregeld gaat worden. Alleen door wie?

Een secretaresse van mijn partner ging vorig jaar tijden de corona met pensioen. Normaal zou er dan ook iets geregeld worden. Kon dus niet. Met kerst moest ik hem eraan herinneren om een kerstpakket te sturen met een herinnering dat het afscheid nog een keertje komt. Dit was hem en zijn kantoorgenoten volledig ontschoten. Niet bewust genegeerd.

Wil je graag dat er iets gedaan wordt, dan kan je dit ook melden op de groepsapp. Of zeggen dat , wanneer het weer mag, je graag een keer langs wilt komen om persoonlijk afscheid te nemen.

Niet direct denken dan mensen je (bewust) vergeten zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Snoesje666 schreef:
04-02-2021 12:07
Van mijn collega's (ook met 40+ dienstjaren) heeft niemand het afgelopen jaar een "echt afscheid" gekregen. Een mededeling op de website, en dat was het.

wij hebben echt ons best gedaan om iedereen toch wat aandacht te geven
Online feestjes, kadootjes thuis, toen het even kon, een mini-bijeenkomstje op kantoor
Als TO met een redelijk voorstel komt, kan er best iets
Ik zou gewoon een berichtje sturen in de app met de vraag hoe het met iedereen is en dat je het jammer vindt dat je afscheidsfeest zo lang uitgesteld moet worden.
Begrijp ik nou goed dat je al ruim een jaar op een afscheid zit te wachten? En waarom zit je na zo lang nog steeds in die groepsapp?
Als het werkelijk zo lang geleden is, dan zou ik echt niks meer verwachten en er ook niks meer over kunnen zeggen, je had ook in de tussentijd zelf nog eens aan kunnen kaarten wat je wensen zijn, want er is echt heus wel wat mogelijk, maar nu lijkt alles me te laat. Dus app iets als “het is voor mij nu tijd om uit deze appgroep te stappen, tot ziens!” en laat het daarbij.
meisje85 schreef:
04-02-2021 12:29
Dus app iets als “het is voor mij nu tijd om uit deze appgroep te stappen, tot ziens!” en laat het daarbij.
Dit zou ik ook zo doen. Gewoon zakelijk en puur dat je uit de groep gaat.

Het is nu niet anders, maar ik vind het wel rot voor je.
Wil je graag een online afscheidsfeestje, dan zou je dat kunnen voorstellen aan je leidinggevende? Ik begrijp dat je graag zou willen dat het vanuit het bedrijf wordt geïnitieerd, maar kennelijk is dat niet zo.

Even een online borrel kan heus wel, ook in deze tijd, maar misschien is het er door drukte nog niet van gekomen...
Wat eten we vanavond?
Als het al 1,5 jaar geleden is dat je dienstverband is geëindigd zou ik nu niets meer sturen en de groepsapp verlaten. Het is vervelend voor je dat het zo is gegaan, maar na zo’n lange tijd zou ik er niets meer mee doen.
Na zo lang en je ergeren; stap met een vriendelijk bericht uit de groepsapp.

Bedankt voor de fijne jaren en ik wens iedereen een goede gezondheid en veel succes. Zoiets.

De mensen die individueel nog van zich willen laten horen, kunnen dat echt nog wel doen. Ze zien immers dat je bent vertrokken. Dus een privé appje lukt ze echt nog wel.
_Branwen_ schreef:
04-02-2021 12:39
Als het al 1,5 jaar geleden is dat je dienstverband is geëindigd zou ik nu niets meer sturen en de groepsapp verlaten. Het is vervelend voor je dat het zo is gegaan, maar na zo’n lange tijd zou ik er niets meer mee doen.
Dit ik zou gewoon de groep verlaten , dat had ik persoonlijk al veel eerder gedaan . Nu wordt je er steeds mee geconfronteerd niet fijn als je met zulke gevoelens zit .
Hoe lang geleden heb je daar daadwerkelijk voor het laatst gewerkt? Je bent 1,5 jaar geleden afgekeurd en daar voor misschien 2 jaar ziek geweest?

Ik vind het al heel bijzonder dat iemand persoonlijk is langs geweest.

Het is af en toe verbazingwekkend hoe gauw ‘uit het oog , uit het hart’ geldt als werknemer. Het kan ook zijn dat sommige collega’s die je gekend hebt er ook al niet meer werken. Ik kan me voorstellen dat het kwetst, maar hou de eer aan jezelf.

Ga niet nog vragen om een afscheid. Dat wordt alleen maar ongemakkelijk. Het enige wat jullie aan elkaar bond, was het werk. Verder niets, al leek dat misschien af en toe wel zo omdat je zoveel tijd met ze doorbracht.

Stuur een neutraal bericht in de app en wens ze verder het beste. Zie de andere reacties voor voorbeeldteksten. Daarna uit de app stappen.
Hoi allemaal
Aangezien ik niet meer werkzaam bij jullie ben, lijkt het me tijd om uit deze groepsapp te stappen.
Ik wil jullie bedanken voor de mooie en gezellige jaren. Ik heb altijd met plezier met jullie gewerkt.
Helaas is het er niet meer van gekomen om fysiek afscheid van elkaar te nemen dus bij deze wens ik jullie het beste.
Afscheid nemen is lastig hè. Toch is het vaak: uit het oog, uit het hart.
Ik heb op een enkele collega na eigenlijk niets van mijn werkgever meer gehoord, alleen de HRM vrouw die me elke keer op mijn plichten wees, maar niet van mijn teamleider bijv.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
piepp schreef:
04-02-2021 13:13
Hoi allemaal
Aangezien ik niet meer werkzaam bij jullie ben, lijkt het me tijd om uit deze groepsapp te stappen.
Ik wil jullie bedanken voor de mooie en gezellige jaren. Ik heb altijd met plezier met jullie gewerkt.
Helaas is het er niet meer van gekomen om fysiek afscheid van elkaar te nemen dus bij deze wens ik jullie het beste.

Dit is een prima berichtje. Zou ik zo doen
piepp schreef:
Hoi allemaal
Mooi bericht zo.

Ik vind het ook vervelend voor je dat het zo gelopen is maar probeer t los te laten.
piepp schreef:
Hoi allemaal

Ja, mooi, en dan wacht je 2 dagen voor eventuele reacties en dan ga je eruit.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
piepp schreef:
Hoi allemaal
Dit lijkt mij een mooi afsluitend bericht.
pepexx schreef:
04-02-2021 13:50
Ja, mooi, en dan wacht je 2 dagen voor eventuele reacties en dan ga je eruit.
Zelfs dat niet, want stel dat er niets op komt... Zit je daar weer mee. Bericht sturen en er uit. Als ze je nog wat te melden hebben, vinden ze je echt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven