Werk & Studie alle pijlers

Beroepskeuze- en competentietest

05-08-2010 15:40 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag (deeltijd) weer een opleiding gaan volgen, het probleem is alleen dat ik niet weet wat ik wil. Of eigenlijk: ik kan niet kiezen. Er zijn ontzettend veel studies die me interessant lijken en ik wil uiteraard geen impulsieve keuze maken. Ik heb dus al meerdere informatieavonden bijgewoond en mezelf voor laten lichten.

Nu wil ik toch graag een test doen om te kijken welk werk bij me past. Via Intermediair (ik wil hbo gaan doen) heb ik een aantal tests gedaan, maar wat is hierin nog meer mogelijk? (behalve het CWI of een loopbaancoach) Zijn er nog andere instanties of manieren waar je beroepskeuzetesten danwel competentietesten kunt doen?
Even een vraag terug: heb je al bij het UWV Werkbedrijf of een loopbaancoach gekeken naar die testen?

Waarom voldoet je huidige arsenaal via Intermediair niet?

Heb je nog geen antwoorden of niet de antwoorden die je had willen hebben?

Veel meer is er online nl niet zo te vinden.
Bij het UWV heb ik inderdaad ook geinformeerd, maar daar werd me verteld dat je in moet schrijven als werkzoekende zodat je daarna die testen kunt doen. Ik werk fulltime dus dat gaat voor mij niet op..

Intermediair voldoet op zich hoor, alleen de richtingen die daar uit komen vind ik totaal niet bij mezelf passen. Op zich niet erg want daarom kan juist zo'n test natuurlijk verfrissend zijn, maar het zijn wel richtingen waar mijn interesse totaal niet ligt. Daarom wil ik graag meerdere testen doen, om zo een wat vollediger beeld te krijgen, als het ware.
Ook als je nog een andere baan hebt kun je je als Nugger (niet uitkeringsgerechtigde) inschrijven bij het Werkbedrijf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven