Werk & Studie alle pijlers

Bijles

22-11-2019 12:50 55 berichten
Hoi!

Ik heb momenteel geen opleiding omdat ik net gestopt ben met mijn vorige studie. Ik heb een vast baantje, maar zit te denken om daar een klein bedrijfje naast op te zetten. Ik zou graag bijles willen geven voor niet zo veel geld zodat ouders met weinig geld dit ook kunnen betalen. (Ik wil misschien docent worden, lijkt me erg leuk en op deze manier kan ik ook experimenteren). Nu is mijn vraag aan jullie: denken jullie dat het mogelijk is om een bedrijfje op te zetten zonder ervaring en zo ja, hebben jullie tips?
MMXVIII schreef:
24-11-2019 09:57
Bijzonder dat je mijn laatste alinea niet meeneemt in je quote.

Als je het in het onderwijs wil redden zou ik juist je voordeel doen met de ervaring en het advies van docenten die al jaren voor de klas staan. Ik geloof best dat jij bijles kan geven, maar ik denk ook dat je je niet goed realiseert wat deze doelgroep nodig heeft.

Mijn laatste advies ( dat je hebt weggelaten) was ook goed bedoeld. Ik juich het namelijk toe als iemand overweegt om docent te worden. Jij gaf eerder aan dat je twijfelt, dus nogmaals ga op verschillende scholen een dagje meelopen. Dan krijg je een vollediger beeld.
Maar als jij denkt dat je met 15 uur ‘voor de klas staan’ een goed beeld hebt van het onderwijs dan wens ik je al het succes.

Oh en als docent kan ik het niet nalaten om je ook nog even de tip te geven om te leren om beter met kritiek om te gaan en te accepteren dat je niet alles weet. Alleen al om het eerste jaar van een docentenopleiding te overleven.
Bedankt voor uw reactie. Ik denk dat u mij niet helemaal begrijpt en daarom telkens reageert op verkeerde delen. Kritiek is erg fijn, dat kan ik meenemen in de toekomst. Ik vroeg mij alleen af waar uw twijfels vandaan kwamen aangezien ik niets over mijn situatie had verteld. U ziet dit als verdediging terwijl dat niet zo was bedoeld. Ik had gehoopt op een wat inhoudelijkere reactie.

Ik ben niet van plan aan het werk te gaan met gehandicapte kinderen, ik wil alleen een beetje wiskunde uitleggen aan kinderen die een extra zetje nodig hebben. Ik denk dat u het nu een beetje zwaar pakt en ben het niet met u eens. Veel mensen van mijn leeftijd doen dit, alleen ik doe het gratis.

Mocht ik toch tegen grote problemen aanlopen en het voor deze kids helemaal verpest hebben omdat ze niet de juiste ‘hulp’ hebben gekregen, dan zal ik u contacteren. Maar voor nu volg ik even het advies van de rest.
minnimouse schreef:
22-11-2019 14:22
Ik zou een oproepje plaatsen op de plaatselijke FB groep.
Ik ben ook lid van zo'n groep en daar gebeurt heel veel. Er worden allerlei oproepjes gedeeld: van iemand die een oppasbaantje zoekt, tot iemand die z'n kat kwijt is.

Gewoon proberen. Succes, Craviva!
Dank voor de tip, ga ik mee aan de slag! :)
madamzonderm schreef:
22-11-2019 14:20
Naast buurthuizen en de voedselbank bieden sommige bibliotheken ook ruimte voor bijles, niet? Misschien kan je het daar wel organiseren.

Voor de 'inkomenscheck', de voedselbank controleert inkomens dus als je hun klanten zou bedienen weet je dat het inkomen wellicht klopt met de doelgroep.

En overwogen een YouTube-kanaal o.i.d. te beginnen?
Ik heb zojuist een mailtje verstuurd naar de bibliotheek hier in de buurt, kijken wat het brengt :)
Een YouTube-kanaal is ook een goed idee. Ik weet wel dat er al veel docenten zijn die via youtube extra uitleg bieden, daar had ik zelf altijd veel baat bij.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
In sommige gemeenten kunnen kinderen uit 'arme' gezinnen gratis bijles krijgen, maar dan wel bij een gevestigd instituut. Voor deze kinderen is 'bijles voor een prikkie' dus minder interessant, want ze kunnen gratis 1 op 1 bijles krijgen. En er is bij deze instituten grote vraag naar beta-docenten.
Alle reacties Link kopieren
Craviva schreef:
25-11-2019 00:30
Ik heb zojuist een mailtje verstuurd naar de bibliotheek hier in de buurt, kijken wat het brengt :)
Een YouTube-kanaal is ook een goed idee. Ik weet wel dat er al veel docenten zijn die via youtube extra uitleg bieden, daar had ik zelf altijd veel baat bij.

Bedankt!
Fijn! Als je het nog wilt delen tzt, ik ben benieuwd hoe het met je plannen zal gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven