Werk & Studie alle pijlers

Bijles

22-11-2019 12:50 55 berichten
Hoi!

Ik heb momenteel geen opleiding omdat ik net gestopt ben met mijn vorige studie. Ik heb een vast baantje, maar zit te denken om daar een klein bedrijfje naast op te zetten. Ik zou graag bijles willen geven voor niet zo veel geld zodat ouders met weinig geld dit ook kunnen betalen. (Ik wil misschien docent worden, lijkt me erg leuk en op deze manier kan ik ook experimenteren). Nu is mijn vraag aan jullie: denken jullie dat het mogelijk is om een bedrijfje op te zetten zonder ervaring en zo ja, hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Voor bijles hang je toch gewoon een briefje in de supermarkt op. Of een advertentie in het schoolblad, als dat bestaat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
bijles waarin?
- wat voor bijles?
- wat voor tarief dan?
- wat bied jij meer dan een extra ondersteuningsgroepje op school?
- waarom zouden ouders voor jou kiezen?
- wat kan jij bieden dat andere bijles gevers niet kunnen?
- waar gaat het plaatsvinden? Thuis?
Alle reacties Link kopieren
Een heel bedrijf starten lijkt mij niet nodig als je bijles wilt geven. Waar wil je bijles in geven? Misschien dat je flyers in de buurt kan rondbrengen, een advertentie kan plaatsen op Marktplaats of de plaatselijke verkoopgroep op Faceboook.
Met een bedrijfje bedoel ik voornamelijk een eigen website met het speciale dat het voor armere mensen is. Denk dat ik een groter netwerk bereik via het internet? Weet het niet zeker, vandaar mijn vraag.
Craviva schreef:
22-11-2019 13:09
Met een bedrijfje bedoel ik voornamelijk een eigen website met het speciale dat het voor armere mensen is. Denk dat ik een groter netwerk bereik via het internet? Weet het niet zeker, vandaar mijn vraag.
Denk je dat die arme mensen het leuk vinden om zo genoemd te worden?

Hoe ga je rondkomen als je je tarief laag wil houden?
Alle reacties Link kopieren
Als het je om de armere medemens te doen is, doe het dan lekker als vrijwilligerswerk.
.
COtweepuntnul schreef:
22-11-2019 13:13
Denk je dat die arme mensen het leuk vinden om zo genoemd te worden?

Hoe ga je rondkomen als je je tarief laag wil houden?
Uiteraard niet, maar gezien ik in mijn omgeving mensen zie die wel hulp kunnen gebruiken met leren terwijl hun ouders eten moeten halen bij de voedselbank lijkt het mij een fijn idee om deze kinderen te helpen. Rondkomen is geen probleem gezien ik, zoals ik al zei, al een vast baantje heb waar ik al van rondkom. Misschien wil ik het wel gratis doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het dan maar gewoon gratis doen als je het voor het goede gevoel wilt doen wat je er van krijgt.
je hebt:

- vrijwillig zonder tegenprestatie
- zwart bijverdienen voor een zacht prijsje
- professioneel product voor een marktconform tarief
- uitruil (je geeft gratis les, maar verwacht wel een tegenprestatie in natura, ikzelf wordt gratis gecoacht door een coach in opleiding die als tegenprestatie verwacht dat ik gerichte feedback geef en meedoe aan kleine onderzoekjes, waarbij ik soms gefilmd wordt)
maar, bijles waarin?
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden gaf ik veel bijles.
Ik had geen 'bedrijf', deed het gewoon voor extra geld. Vond het ook heel leuk.
Als je eenmaal succes hebt met 1 leerling volgt de rest vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Dus je wilt, zonder relevante ervaring, experimenteren met bijles op arme kindjes, omdat je misschien wel docent wil worden...

Klinkt als een topplan!
Alle reacties Link kopieren
Je wil bijles geven en ‘je wil misschien docent worden’.
In hoeverre denk je capabel genoeg te zijn om bijles te geven?

Welke leeftijd? Welke vakken? Wat is je vooropleiding?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
solliciteren bij een huiswerkinstituut?

maar, wat voor bijles?
Alle reacties Link kopieren
Ga eens naar het wijkteam, zij hebben vaak al een dergelijke voorziening, zo niet, dan kan je dat wellicht met ze opzetten. Dan heb je zelf geen risico’s, bovendien kennen ze de doelgroep.

Ik ben een paar jaar geleden bezig geweest met dit opzetten maar dat was toen erg lastig met subsidies, dat was vlak voor dat ze de jeugdzorg gingen veranderen.

Wat je ook nog kan doen is als PGB begeleider aan de slag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
En waarom zou ik mijn kind door jou bijles laten geven? Heb je specifiek verstand van iets? En waarom zou ik voor jou kiezen i.p.v. voor een bijles instituut?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Craviva schreef:
22-11-2019 13:19
Uiteraard niet, maar gezien ik in mijn omgeving mensen zie die wel hulp kunnen gebruiken met leren terwijl hun ouders eten moeten halen bij de voedselbank lijkt het mij een fijn idee om deze kinderen te helpen. Rondkomen is geen probleem gezien ik, zoals ik al zei, al een vast baantje heb waar ik al van rondkom. Misschien wil ik het wel gratis doen.

Dan hang je een briefje op bij de voedselbank, of in het buurthuis. Je kunt je ook aanmelden bij een bijles bureau en die regelen alles netjes voor je, en word je gewoon wit betaald.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ben 22, heb een vwo diploma en al ervaring met bijles. Heb ook een certificaat behaald tijdens mijn vwo opleiding als tutor. Toen ik bijles gaf, gaf ik het voor 20 euro per uur via een bedrijf. Ik vind dit zelf eigenlijk te duur en zo ben ik daarover gaan nadenken.

Mijn twijfel of ik docent wil worden komt doordat ik erg stil en introvert ben. Wil daar eigenlijk mee wachten tot ik iets ouder ben en sterker in mijn schoenen sta. Bijles geven vind ik wel echt heel erg leuk.

Ik wil bijles geven in meerdere vakken: Engels, wiskunde, natuurkunde en scheikunde.

Ik hoef er geen winst mee te maken maar wil er alleen niet al te veel verlies op maken gezien ik met de bus naar de mensen toe ga. (hier thuis is er geen plek voor)
Alle reacties Link kopieren
Wat doen sommigen moeilijk over de 'capaciteiten van TO' om bijles te geven zeg. Het is toch een heel normale bijbaan voor scholieren. En ze kan aan de ouders van kinderen bijvoorbeeld laten zien welk cijfer ze heeft gehaald op haar examen als ze daar naar vragen.

@TO aangezien je aangeeft dat je in je eigen omgeving al mensen kent die hier misschien behoefte aan hebben, zou ik daar beginnen. Dan is een website of het opzetten van een bedrijfje helemaal niet nodig en kun je eens kijken hoe het je bevalt.
anoniem_386806 wijzigde dit bericht op 22-11-2019 13:43
1.18% gewijzigd
Ik heb al enkele jaren een "oefen" leerling. Het is een kind van een vriendin die van mij gratis bijles krijgt, zodat ik dingen kan uitproberen. Het is ook nog eens reuzegezellig samen!
Vertel het in je netwerk of hang een briefje op in de supermarkt. Als je een leerling hebt, begint het balletje vaak wel te rollen.
hamerhaai schreef:
22-11-2019 13:37
Dan hang je een briefje op bij de voedselbank, of in het buurthuis.
Ik vind dit echt een super goed idee. Bedankt!
Hoe ga je controleren of ze weinig geld hebben? Durf je om een inkomensbewijs te vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven