Werk & Studie alle pijlers

Bijna-afgestudeerde psycholoog en solliciteren

04-11-2009 16:59 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben bijna klaar met mijn studie psychologie (scriptie aan het afronden). Nu ben ik aan het rondkijken op de banenmarkt maar ik zie veel vacatures voor GZ-psychologen..

Zijn er ook anderen die in dezelfde fase zitten en misschien wat tips hebben? (of ook even hun hart willen luchten :-)
Ik zit niet in dezelfde fase, maar heb wel tips.

Wil je echt de GZ-opleiding doen, vraag dan zsm na je afstuderen een LOGO-verklaring aan. http://www.spon-opleiding ... ngsInfo.aspx?gaNaar=info5

Vacatures voor de GZ-opleiging vind je hier: http://www.spon-opleiding ... goVacanciesMainFront.aspx

Wil je (nog) niet de GZ-opleiding doen, denk dan eens aan behandelfuncties op HBO niveau, diagnostisch medewerker of selectiepsycholoog.

Wil je in het klinische veld werken, denk dan aan een werkervaringsplaats of een baan als junior psycholoog. HSK is een grote organisatie waar ze meestal wel open staan voor junioren. Je hebt daar ook een grote kans om de GZ te kunnen doen, want ze hebben een eigenlijk opleiding. Daarnaast hebben de GGZ-instellingen met enige regelmaat vacatures voor basispsychologen.

Heb je al stage gelopen? Kon je daar niet blijven?

Succes!
anoniem_73870 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 17:15
Reden: Zo is het wat leesbaarder...
% gewijzigd
Ook leuk: studentenpsycholoog. Momenteel een vacature bij de uni in Wageningen....
ëlke instelling wil GZ-psychologen (daarin noemen ze die in de vacatures), maar die liggen niet voor het oprapen. Reageer dus gewoon op vacatures die je leuk vind en geef aan dat je op den duur graag in opleiding wilt.

Succes!
In principe kun je op vacatures voor GZ-psychologen reageren. Zolang het niet om een een functie als 'behandelcoördinator' oid gaat, maak je een kans. Gewoon hopen dat er geen GZ-psycholoog reageert, die kans is er best. Wat je ook doet, zorg dat je in de zorgsector werk zoekt (als de zorg is wat je wilt), bijvoorbeeld als diagnostisch werker of als woonbegeleider. Waarschijnlijk niet iets wat je erg graag wilt, maar zo blijf je wel in beeld.
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga zeker proberen om op vacatures voor GZ-psychologen te reageren. Ik had al vaker gehoord dat dit tot de mogelijkheden behoorde, maar toch voel je je onzeker als net-afgestudeerde mbt die functies.

Ik ga iig zorgen dat ik ergens tussen kom en uiteindelijk op de plek terecht kom die ik graag zou willen!
Je kunt gewoon reageren maar mijn ervaring is dat je toch afgewezen wordt omdat je niet aan de functie-eisen voldoet. Ik vond het behoorlijk moeilijk om aan een baan te komen na mijn afstuderen. Momenteel ben ik tevreden met mijn baan maar deze is niet als psycholoog. Het is overigens wel de bedoeling om hier op te klimmen als psycholoog. Maar er zijn meer mensen die dat lumineuze idee hebben dus zo makkelijk is het hier ook nog niet haha. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven