Werk & Studie alle pijlers

Boekhouder van werkgever achterhalen?

12-08-2009 19:52 9 berichten
Weet iemand hoe ik achter de naam van de boekhouder van mijn ex-werkgever kan komen?

Heb het KVK al geprobeerd maar zag het (zo gauw) nergens staan.

Ik heb enkele maanden voor deze werkgever gewerkt maar heb alleen over de eerste 2 maanden een loonstrook gekregen.

Maar voor mijn WW aanvraag heb ik de loonstroken nodig van de laatste 2 betaalperiodes.

De werkgever hiernaar vragen heeft geen zin. Toen ik er nog werkte heb ik hem er vaak genoeg naar gevraagd en zijn antwoord was altijd dat hij het zou mailen..

Ook moet ik deze uiterlijk 17 Augustus in mijn bezit hebben om het tijdig op te kunnen sturen naar het UWV.

-Het was wel wit werk, heb contract ondertekend en bij het CWI kon ik zo zien hoeveel ik de afgelopen maanden verdiend had.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je werkgever in een aangetekende brief sommeren om de salarisstroken alsnog te sturen, met spoed.
Zelfde probleem gehad. Je kunt het pensioenfonds bellen, die weten wat jouw salaris was.
Bedankt voor de reacties maar een aangetekende brief (+ brief via brievenbus post) heb ik vorige week donderdag verstuurd en nog geen enkele reactie op gekregen.

Ook bouwde ik geen pensioen op.
Het is waarschijnlijk onmogelijk om dat te achterhalen. Bedrijven hebben nergens een meldingsplicht voor welke boekhouder ze gebruiken. Bovendien kan het zo zijn dat ze er verschillende gebruiken voor verschillende doeleinden.

Wat je kunt doen is een advocaat op de zaak zetten en deze erachter aan laten gaan. Of zelf naar het bedrijf toegaan en eisen dat je ze meekrijgt of dat je de naam van de boekhouder krijgt.
Een paar jaar geleden had mijn man hetzelfde, toen heeft de vakbond voor hem aan de hand van bankafschriften waar de salarisstortingen op stonden en de wel aanwezige loonstroken, pro forma loonstroken opgesteld. Daar is het UWV toen mee accoord gegaan.
Iets anders
In princiep is een werkgever niet verplicht je over elke periode een strook te verstrekken, zolang er niks is gewijzigd.

Ik weet niet of dat ook geldt als je ze opvraagt. Wellicht kun je bij het UWV aangeven dat je geen loonstroken hebt ontvangen, maar dat je wel bankafschriften en oude loonstroken kunt tonen?
Ja..

Ik zal morgen contact op nemen met het UWV.

Begrijp ook niet zo goed waarom zij mij hiernaar vragen wanneer zij deze gegevens ook van het CWI of belastingdienst kunnen krijgen.
quote:Dunno13 schreef op 12 augustus 2009 @ 20:59:

Ja..

Ik zal morgen contact op nemen met het UWV.

Begrijp ook niet zo goed waarom zij mij hiernaar vragen wanneer zij deze gegevens ook van het CWI of belastingdienst kunnen krijgen. Bereid je maar vast voor op nog veeeeeeeel meer "onbegrijpelijke" of in jouw ogen onnodige / dubbele verzoeken om informatie / papieren / formulieren.
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven