Brainstorm: baan kwijt, en nu?
dinsdag 1 juni 2010 om 09:33
Hoi allemaal, mijn vriend kreeg gisteren helaas te horen dat zijn contract niet wordt verlengd (3e termijn..) en hij over 3 maanden op straat staat . Hij werkt in een branche die momenteel redelijk op z'n kont ligt dus een nieuwe baan vinden zal erg moeilijk worden, vooral hier in het zuiden des lands. Ondanks dat we behoorlijk balen, willen we dit ook zien als een kans op iets heel anders (zelf sta ik ook open voor evt iets nieuws). Vanavond gaan we met een flesje wijn om tafel zitten om te gaan brainstormen naar wat er allemaal mogelijk is en welke akties we kunnen ondernemen.
Wie heeft er hier alvast slimme, aparte, spectaculaire of verstandige ideeen die ik vanavond op tafel kan gooien?
Wie heeft er hier alvast slimme, aparte, spectaculaire of verstandige ideeen die ik vanavond op tafel kan gooien?
dinsdag 1 juni 2010 om 18:01
quote:Maja82 schreef op 01 juni 2010 @ 09:48:
Jij alleen overstappen als je meteen een vast contract zonder proeftijd kan krijgen (niet dus!)
Dat kan wel, ik ben het bewijs, heb een vast contract zonder proeftijd gekregen (van rijksambtenaar naar gemeenteambtenaar)
Ik heb ook ongelooflijk geluk gehad.
Jij alleen overstappen als je meteen een vast contract zonder proeftijd kan krijgen (niet dus!)
Dat kan wel, ik ben het bewijs, heb een vast contract zonder proeftijd gekregen (van rijksambtenaar naar gemeenteambtenaar)
Ik heb ook ongelooflijk geluk gehad.