Werk & Studie alle pijlers

Business casual kleding

25-03-2010 20:25 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort mag ik meerdere dagen naar een bedrijf waar de dresscode 'business casual' is.

Eén setje kleding heb ik al: pantalon, hemdje (niet te diep decolleté) en een vestje.

Daarnaast zat ik te denken aan een donkere spijkerbroek met een shirt/overhemd en een blazer.

Ik heb nog minstens 2 setjes nodig. Iemand nog meer suggesties/adviezen? Het liefst met afbeeldingen.

Heel erg bedankt!
jurkje?
Rokje tot net boven de knie met een panty, laarzen en nette blouse?
Ik zou geen spijkerbroek aantrekken.
Jeans is bij ons een big no-no bij business-casual als kleding-voorschrift.

Rokje met bloes of vestje?

Leuke jurk met kekke laarzen? Of met mooie pumps?
Bedankt voor de tips tot nu toe!

Geen spijkerbroek dus? Ook niet met blazer?

Een jurkje zoals deze?

Verder nog ideeen? Misschien kom ik er straks wel te werken, dat betekent dat ik nog veel meer outfits nodig heb.
Dit jurkje is veel te bloot; te korte mouwen en niet lang genoeg qua lengte voor bedrijfskleding.
Ik vind het zelf meer een zomerjurkje, vooral het decollete.

Ik weet niet wat voor figuur je hebt, maar bij de h&m (niet te duur, zeker als het voor een paar dagen is), hebben ze ook leuke zakelijke dingen, maar wel erg gericht op slanke vrouwen.
quote:Gebakje007 schreef op 25 maart 2010 @ 20:49:

Bedankt voor de tips tot nu toe!

Geen spijkerbroek dus? Ook niet met blazer?

Een jurkje zoals deze?

[afbeelding]

Verder nog ideeen? Misschien kom ik er straks wel te werken, dat betekent dat ik nog veel meer outfits nodig heb.Leuk voor naar het strand; naar mijn mening niet representatief genoeg voor het werk.
Bij Steps hebben ze m.i veel mooie nette kleding
Business casual is een nette broek of een nette rok met een blouse, geen longsleeve of iets anders straks. Vestje erover zou ik niet doen. Je kan wel een (gekleurd) topje onder je blouse aandoen, om het wat kleuriger maar tegelijkertijd ook kuiser te maken. Jurkjes zijn eigenlijk geen business casual, tenzij je een prinsessenlijn-exemplaar hebt, tot op de knie, maar da's al lang niet meer hip en dus niet verkrijgbaar.

Geen spijkerbroek, ook geen donkere.

Business casual is eigenlijk wat de meeste mensen hier op het forum 'heel erg netjes' vinden.
En het hoeft echt niet allemaal zwart of grijs, dit mag ook:

jurkje is inderdaad veel te bloot. Nette spijkerbroek zou hier wel kunnen, maar als er expliciet business casual wordt gezegd zou ik dat inderdaad niet doen.

Je zou ook eens een keer voor 9 uur 's morgens of aan het eind van de dag bij het bedrijf langs kunnen lopen als het niet te ver is. Dan zie je meteen wat de meeste mensen daar dragen. Doe er dan nog een klein tandje bij qua netheid en dan zit je waarschijnlijk wel goed.
En als zo'n soort jurkje tot zeker op de knie is en dan met een bolero?

Bedoelen jullie meer zoiets?

Dat vind ik een beetje truttig...

Heeft iemand afbeeldingen van de suggesties? Heb hier te weinig verstand van
quote:tilalia2 schreef op 25 maart 2010 @ 21:03:

Business casual is eigenlijk wat de meeste mensen hier op het forum 'heel erg netjes' vinden.

Precies. Business casual verwarren met vrijetijdskleding (hoewel ik niet snap hoe mensen zich in hun vrije tijd prettig voelen in sommige vrije tijdskleding) is een vrij stevige doodzonde, qua kleding.

Spijkerbroeken, blegh.
Maar goed:

http://lmgtfy.com/?q=business+casual
In ieder geval geen bolero! Dat is feestkleding, geen werkkleding.
Dat jurkje ja. Is tuttig, maar dat kan wel.
Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal. Dat wordt shoppen dit weekend... Pff ik ben hier echt niet in thuis.

Is een pantalon met een blazer (een pak dus ) met een shirt ipv een overhemd een idee?

dit kan, maar de schoenen niet, die zijn te open.
Een omschrijving van Jane Doe, CEO:

Sarah Shah, an image coach and TV beauty expert, defines business casual more in terms of what is not present. “Business casual wear doesn’t include anything that you would wear to a nightclub, a gym, a beach or anything that you would wear to clean your house or change your oil.”
quote:Gebakje007 schreef op 25 maart 2010 @ 21:12:

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal. Dat wordt shoppen dit weekend... Pff ik ben hier echt niet in thuis.

Is een pantalon met een blazer (een pak dus ) met een shirt ipv een overhemd een idee?gezien tot nu toe: als je zelf denkt dat je enorm overdressed bent, is het waarschijnlijk goed
quote:Gebakje007 schreef op 25 maart 2010 @ 21:12:

Is een pantalon met een blazer (een pak dus ) met een shirt ipv een overhemd een idee?Dat lijkt me in ieder geval prima!
@rider: dat heb ik natuurlijk al gedaan maar als ik dan in de winkel zie ik het niet... wil er ook niet al te veel aan uitgeven

@tilalia2: zo'n grijs jurkje heb ik maar is wel een beetje fris nu, hoe kan ik het warmer aankleden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven