Werk & Studie alle pijlers

Carrièredip

13-09-2009 19:26 4 berichten
Al een tijd ben ik niet meer blij met het werk wat ik doe. Ik kan er mijn ei niet in kwijt, het is te rustig, ik heb wel weer vaak te maken met kwade en agressieve mensen (nee ben geen parkeerwacht ofzo, ik heb een commerciele functie). Tegen die agressie kan ik sinds ik overspannen ben geweest niet meer goed. Iedere keer zet ik me er weer overheen en maak mezelf wijs dat het allemaal wel meevalt en dat ik het werk nog wel leuk vind.. Maar ik kan steeds wachten op het moment dat ik weer huilend thuiskom. Ondertussen ben ik 30 en ook bang dat het misschien te laat is om nog voor een ander vak te kiezen.. Ik vind het ook moeilijk om mijn drive te vinden. Wat past er bij mij, waarin wil ik verder..

Zijn er misschien mensen die dit al hebben meegemaakt? En zo ja, hoe heb je dit toen opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het. Ik heb 10 jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt, en in de eerste jaren vond ik het allemaal heel erg leuk. Maar de laatste jaren begon het me de keel uit te hangen. Daarom heb ik de keuze gemaakt om weer te gaan studeren (op mijn 35e). Dat doe ik nu sinds twee weken, en ik vind het geweldig. En als ik hiermee klaar ben, vind ik hopelijk een geweldige baan op het vakgebied van mijn studie.

Als je 30 bent, ben je nog helemaal niet te oud om iets anders te gaan doen. De wereld ligt echt voor je open. Ga er eens goed over nadenken waar je blij van wordt. Praat er met vrienden over, wat zij wel en niet leuk vinden in hun baan.

Je kunt ook een beroepskeuzetest doen, dan kom je er wat gerichter achter wat je wilt.
Hallo Bambi, dat klinkt heel vervelend maarre.. je bent pas 30 hoor hoe kom je erbij dat het misschien te laat is om nog een ander vak te kiezen? Je "mag" nog minimaal 35 jaar werken dus ik zou me eerst eens rustig gaan oriënteren op wat je wel leuk vindt!

Een goede oefening hiervoor is om eens de zaterdags vacaturekrant te pakken en gewoon een grote rode cirkel te zetten om alle vacatures die je leuk lijken. Laat je nog even niet hinderen door vacature eisen of opleiding ervaring ofzo maar gewoon wat vind je leuk. Als je die vacatures die je uitgekozen hebt naast elkaar legt kun je vast een "gemene deler" vinden (bijvoorbeeld veel contact met mensen of misschien juist niet, leidinggevend of niet, creatief etc etc) Van daaruit kun je verder onderzoek doen. Een andere mogelijkheid is om gewoon eens bij het arbeidsbureau te gaan praten, volgens mij hebben die ook wel mogelijkheden voor een beroepskeuzetest ofzo.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik val in herhaling want de andere forummers hebben het ook al geschreven, maar ach meid.. je bent pas 30. Nog genoeg tijd om opzoek te gaan naar wat anders. Je geeft aan een commerciele functie te hebben. Dat kan je bij een andere werkgever ook gaan doen OF inderdaad opnieuw een studie oppakken en helemaal een andere koers te gaan varen.

Je bent geen parkeerwacht, maar wat doe je dan wel precies op commercieel vlak ? Nieuwsgierigheid...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven