Werk & Studie alle pijlers

Collega's gaan weg

06-04-2020 20:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik werk sinds 3 jaar op mijn huidige werkplaats. Sinds deze periode vaak teleurgesteld geweest door de werkwijze. Lonen niet optijd uitbetaald, steeds moeilijk doen om verlof, negeren bij het sturen van mailtjes/ vragen, weinig waardering,.. kortom een zeker nonchalent beleid.

Ik heb een erg goede klik met 2 van mijn collega's. Éen collega is onlangs ontslagen wegens "het niet goed doen van het werk" erg wazig dus. Mijn andere collega heeft mij vandaag vertelt dat ze op het einde van het jaar haar ontslag zal geven wegens verhuizing. Dit kwam erg hard aan. Zij zijn eigenlijk de enige reden dat ik nog met een glimlach kan gaan werken want de dagen dat ze er niet zijn voel ik me nogal teruggetrokken.

Velen van jullie zullen zeggen dat ik dan ook maar mijn conclusies moet trekken als ik ongelukkig ben op het werk. Het is alleen een moeilijke situatie aangezien ik aan het kijken ben voor het kopen van een huis en dan heb je je zekerheid wel nodig. Ik verdien goed en heb al 3 jaar mijn vast contract.

Enig idee hoe ik het een beetje van mij af kan zetten ?

Dankje!
Hopen dat er andere leuke collega's voor in de plaats komen?
Alle reacties Link kopieren
Een huis kopen en over een half jaar een andere baan zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, lijkt mij alleen nogal eng om van werk te veranderen en niet meteen een zekerheid te hebben terwijl je wel een lening hebt te betalen
Kathy1994 schreef:
06-04-2020 20:34
Inderdaad, lijkt mij alleen nogal eng om van werk te veranderen en niet meteen een zekerheid te hebben terwijl je wel een lening hebt te betalen
Als je als alleenstaande koopt zou ik op dit moment toch ook niet zomaar een vaste job weggooien.
Tenzij je in de zorg of 't onderwijs werkt.

Met een vaste job heb je nog iets of wat zekerheid.
Bij tijdelijke jobs kan je het de komende jaren waarschijnlijk wel schudden.


En voor elke collega die weggaat komt er dus waarschijnlijk / misschien een nieuwe en dat biedt weer nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
Het is de bedoeling om samen met mijn vriend te kopen. Hij heeft een hoog salaris, hoger dan mij. Maar natuurlijk is het wel nodig om met 2 te werken en een zekerheid te hebben bij het nemen van een afbetaling en ik kan mij voorstellen dat het eerste jaar na het kopen van een woning financieel nog even uitzoeken is
Kathy1994 schreef:
06-04-2020 20:34
Inderdaad, lijkt mij alleen nogal eng om van werk te veranderen en niet meteen een zekerheid te hebben terwijl je wel een lening hebt te betalen
Maar dat geldt dan toch voor de komende 30 jaar?

Als je nog een hypotheek moet krijgen is het handig om even te blijven zitten waar je zit. Maar daarna kun je toch wel van baan wisselen? Eerst wat nieuws zoeken en dan pas opzeggen.

En zo zeker is die baan ook niet als je collega om vage redenen is weggestuurd.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
06-04-2020 20:40
Maar dat geldt dan toch voor de komende 30 jaar?

Als je nog een hypotheek moet krijgen is het handig om even te blijven zitten waar je zit. Maar daarna kun je toch wel van baan wisselen? Eerst wat nieuws zoeken en dan pas opzeggen.

En zo zeker is die baan ook niet als je collega om vage redenen is weggestuurd.
Inderdaad heb je gelijk in. Mijn collega wat weggestuurd is heeft niet dezelfde functie als mij en mijn andere collega, hij staat in voor de klusjes. Mijn collega en ik daarentegen zijn en soort pilaar op het werk. Er zijn al redelijk wat mensen begonnen en ook weer vertrokken maar dit alleen maar uit hun eigen en nooit door een ontslag in deze functie.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor werk doe je?
Is er veel vraag naar?

Anders binnenkort een huis kopen met je vriend en dan op zoek naar een andere baan.
Je zit niet op de schopstoel, dus je kunt net zo lang rondkijken als je wil.
Alle reacties Link kopieren
Kathy1994 schreef:
06-04-2020 20:40
Het is de bedoeling om samen met mijn vriend te kopen. Hij heeft een hoog salaris, hoger dan mij. Maar natuurlijk is het wel nodig om met 2 te werken en een zekerheid te hebben bij het nemen van een afbetaling en ik kan mij voorstellen dat het eerste jaar na het kopen van een woning financieel nog even uitzoeken is
Sowieso dus geen hypotheek nemen op 2 volledige salarissen en ook niet het maximum wat jullie kunnen lenen.
Je weet nooit wat er gebeurd.
Ook als je blijft zitten kun je eruit gegooid worden en dan moet je het ook kunnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
06-04-2020 21:02
Wat voor werk doe je?
Is er veel vraag naar?

Anders binnenkort een huis kopen met je vriend en dan op zoek naar een andere baan.
Je zit niet op de schopstoel, dus je kunt net zo lang rondkijken als je wil.
Ik werk als doktersassistente in een huisartsenpost. Er is niet héél veel vraag naar. We hebben de hypotheek laten berekenen op beide een minder loon en we hebben na de aankoop nog een aardig centje over, hier hebben we gelukkig wel wat speling.
Alle reacties Link kopieren
Doktersassistentes worden zoveel gevraagd waarom niet switchen ik vindt het redelijk zorgelijk aan toe gaan negeren lonen niet op tijd ontslagen klinkt niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Is inderdaad niet goed, ik woon zelf in Limburg en de vacatures zijn hier erg beperkt jammer genoeg
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd, zou blijven zitten helemaal in deze tijd. Bij andere baan is het ook maar afwachten en er is bij elke baan wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Een vaste baan zegt helemaal niets als je elke maand maar moet afwachten of je wel betaald gaat worden. En als je elke keer moet vechten om je verlofuren, vakantie en al die andere dagen, dat vreet gewoon energie. En getuigt mijns inziens niet van een gezonde financiele situatie van het bedrijf. Je kan een financieel adviseur vragen om de jaarrekeningen in te zien die worden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel om te zien hoe het bedrijf ervoor staat. Daar wordt je vast een stuk wijzer van.

Kijk rustig om je heen en kijk of er andere werkgevers zijn waar je niet zo onrustig hoeft te zijn of je wel je geld of verlof uren krijgt. Want die zijn er echt wel.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven