Werk & Studie alle pijlers

Collega's gaan weg

06-04-2020 20:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik werk sinds 3 jaar op mijn huidige werkplaats. Sinds deze periode vaak teleurgesteld geweest door de werkwijze. Lonen niet optijd uitbetaald, steeds moeilijk doen om verlof, negeren bij het sturen van mailtjes/ vragen, weinig waardering,.. kortom een zeker nonchalent beleid.

Ik heb een erg goede klik met 2 van mijn collega's. Éen collega is onlangs ontslagen wegens "het niet goed doen van het werk" erg wazig dus. Mijn andere collega heeft mij vandaag vertelt dat ze op het einde van het jaar haar ontslag zal geven wegens verhuizing. Dit kwam erg hard aan. Zij zijn eigenlijk de enige reden dat ik nog met een glimlach kan gaan werken want de dagen dat ze er niet zijn voel ik me nogal teruggetrokken.

Velen van jullie zullen zeggen dat ik dan ook maar mijn conclusies moet trekken als ik ongelukkig ben op het werk. Het is alleen een moeilijke situatie aangezien ik aan het kijken ben voor het kopen van een huis en dan heb je je zekerheid wel nodig. Ik verdien goed en heb al 3 jaar mijn vast contract.

Enig idee hoe ik het een beetje van mij af kan zetten ?

Dankje!
Hopen dat er andere leuke collega's voor in de plaats komen?
Alle reacties Link kopieren
Een huis kopen en over een half jaar een andere baan zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, lijkt mij alleen nogal eng om van werk te veranderen en niet meteen een zekerheid te hebben terwijl je wel een lening hebt te betalen
Kathy1994 schreef:
06-04-2020 20:34
Inderdaad, lijkt mij alleen nogal eng om van werk te veranderen en niet meteen een zekerheid te hebben terwijl je wel een lening hebt te betalen
Als je als alleenstaande koopt zou ik op dit moment toch ook niet zomaar een vaste job weggooien.
Tenzij je in de zorg of 't onderwijs werkt.

Met een vaste job heb je nog iets of wat zekerheid.
Bij tijdelijke jobs kan je het de komende jaren waarschijnlijk wel schudden.