Werk & Studie alle pijlers

Commissie naast werken

31-07-2013 10:44 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste wil ik zeggen dat dit mij waarschijnlijk erg herkenbaar maak dus ik denk dat ik straks weer een aantal feiten weghaal.

(..verwijderd..)

Op dit moment heb ik geen grote dingen naast mijn studie en ben ik gevraagd voor een commissie die de komende 1,5 jaar gaat duren.

Alleen studeer ik over een half jaar af en hoop ik daarna snel aan de slag te gaan (ik ben nu al begonnen met oriënteren en solliciteren).

Ik vind het dus heel moeilijk in te schatten of ik dit kan gaan doen.

(..verwijderd..)

Aan de ene kant had ik mijn beslissing al een beetje genomen maar nu ben ik wel weer in twijfel. Ik wil ook niet over een half jaar er tegenaan lopen dat ik hier geen tijd voor heb en weer in de stress schieten.

Zal ik het toch doen, gewoon omdat ik het heel leuk vind? Of zal ik toch voor de verstandige oplossing kiezen en hopen dat er over een (half) jaar misschien een ander projectje op mijn pad komt, als ik meer inzicht heb in hoeveel tijd ik over heb?
anappleaday wijzigde dit bericht op 01-08-2013 13:49
Reden: Stukken verwijderd ivm herkenbaarheid
% gewijzigd
Hoi!

Haha herkenbaar van je vriend. Ik doe drie commissies omdat ik dat super leuk vind om te doen. Maar mijn vriend zie ik ook super graag, het liefst elke dag, alleen is dit lastig te combineren.. Kwestie van goed plannen!

Ik denk dat het er een beetje aan ligt in welke sector je aan de slag gaat. Is er veel werk of niet? Daarnaast, hoe oud je bent. Ik neem aan dat je nog jong bent (begin 20). Je hebt nog een heel leven waarin je kan werken en opklimmen op de carrièreladder. Deze kans heb je alleen nu, over een paar jaar kan je niet opeens weer commissies voor je studie gaan doen. Ik zegt niet dat je perse voor de commissie moet kiezen, maar hou er rekening mee!
-
anappleaday wijzigde dit bericht op 01-08-2013 13:47
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
@Issy,

Ja zo denk ik ook wel een beetje! Nu zijn dat soort dingen juist leuk! Maar mn vriend is net een half jaar geleden begonnen met werken en was echt elke dag helemaal kapot.
anappleaday wijzigde dit bericht op 01-08-2013 13:47
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Als je tijdens je studie te moe was, dan kun je er van uitgaan dat de eerste periode in een nieuwe baan ook heel veel energie zal vragen. (Dat geldt namelijk sowieso voor bijna iedereen). Op basis daarvan zou ik je adviseren het niet te doen.

Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk maar de vraag of jij binnen 1 jaar na het afronden van je opleiding al een baan vindt. De realiteit is nu eenmaal dat dit toch vaak een flinke poos duurt.
Ik vind een reünie organiseren nou niet een dermate omvangrijke klus, dat ik het je per se zou afraden. Maar jij weet toch zelf hoeveel energie je doorgaans hebt? Een nieuwe baan kan je totaal in beslag nemen, maar een commissie zoals jij die beschrijft is in mijn beeld daarvan geen ondoenlijke taak. Je doet het met een boel anderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven