Werk & Studie alle pijlers

Communication and multimedia design / baankans / 28 jr? /

18-05-2020 23:07 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik de studie communication and multimedia design willen volgen bij het LOI...

Ik ben 28jr, geen werkervaring in de sector van desbetreffende studie, etc.

Kansloos qua uitzicht op toekomst?

Baankans, etc?
anoniem_396576 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 23:11
9.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn studie had ik 4 jaar lang een studiegenootje van 28. We waren gemiddeld 19 bij aanvang. Ze had al een rechtenstudie afgerond. Viel echt niet op hoor, misschien in t begin even. En waar wij ons in het studentenleven stortten, was zij wat meer gericht op haar studie, ook omdat ze die zelf betaalde.
Alle reacties Link kopieren
Youdontknowmy-name schreef:
19-05-2020 13:34
Vind het interessant...

Dichtstbijzijnde hogeschool is in Amsterdam ( uur reistijd ) en klasgenoten zijn allemaal veel en veel jonger als mij...

Totaal ander vakgebied....
Ik zou beginnen met een cursus Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
18-05-2020 23:17
In dat vakgebied niet bij de LOI, dan vallen heeeeeeel veel creatieve bureaus (zo niet alle) als werkgever af. Ga naar een kunstacademie.


Dit.... ⬆️

Zelf werk ik zo'n 15 jaar als ontwerper bij diverse eclamebureaus en heb ook de verantwoordelijkheid gehad om collega-ontwerpers aan te nemen.

Ik zie LOI meer als een extra cursus, niet als een "fatsoenlijke beroepsopleiding". Maar mijn mening is niet perse de juiste natuurlijk.
Zelf heb ik St Lucas in Boxtel gedaan, nu is dat Grafische school Eindhoven. Daarna enkele cursussen op de HAN hbo in nijmegen. Mijn ervaring is dat ik makkelijker aangenomen werd vanwege de reputatie vd HAN terwijl ik wellicht hetzelfde in mn eigen tijd had kunnen leren.

Uiteindelijk telt je portfolio met je eigen stijl ook zwaar mee in een sollicitatie. Maar een diploma bij een "echte" school geeft wel aan dat je bepaalde leerdoelen bereikt hebt. Dat is minder geloofwaardig bij een "thuis-cursus"
Alle reacties Link kopieren
Wat is trouwens je achtergrond of opleiding? Want met je leeftijd van 28 heb je vast al ergens ervaring in....
Alle reacties Link kopieren
Niks is onmogelijk maar het zal heel lastig worden:

- opleiding LOI wordt meer gezien als een cursus in het bedrijfsleven
- je bent 'al' 30 en nog geen ervaring, dus concurreren met jongere die vaak een opleiding hebben aan de hoge school / universiteit
- sowieso al weinig werk in deze sector
- recessie die er aan komt maakt het ook niet makkelijker

doe het als cursus als je het leuk vindt en richt je op werk waar je meer kansen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
19-05-2020 16:41
Ik zou beginnen met een cursus Nederlands.
een goeie vormgever, mag alle taalfouten die er bestaan, als hij/zij maar goed werk aflevert
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-05-2020 10:49
een goeie vormgever, mag alle taalfouten die er bestaan, als hij/zij maar goed werk aflevert
Maar de studie heet communication.
Nouja misschien is het in het Engels en dan is alles anders.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
20-05-2020 10:54
Maar de studie heet communication.
Nouja misschien is het in het Engels en dan is alles anders.
Communication betekent bij deze opleiding niet per se echt communicatie. Het is meer hoe je dingen overbrengt op mensen door middel van design.
Bij ons wordt er wel op gelet, hoor. Je mag maar een maximaal aantal fouten per pagina hebben (1 of 2, dat verschilt per docent).
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
20-05-2020 10:35
Niks is onmogelijk maar het zal heel lastig worden:

- opleiding LOI wordt meer gezien als een cursus in het bedrijfsleven
- je bent 'al' 30 en nog geen ervaring, dus concurreren met jongere die vaak een opleiding hebben aan de hoge school / universiteit
- sowieso al weinig werk in deze sector
- recessie die er aan komt maakt het ook niet makkelijker

doe het als cursus als je het leuk vindt en richt je op werk waar je meer kansen hebt.

Werk je in deze sector? Want ik ervaar echt het tegenovergestelde.
lilalinda schreef:
20-05-2020 10:49
een goeie vormgever, mag alle taalfouten die er bestaan, als hij/zij maar goed werk aflevert
Ik werk bij een tijdschriftenuitgeverij en ben het hier niet mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
20-05-2020 13:28
Ik werk bij een tijdschriftenuitgeverij en ben het hier niet mee eens!
Ook niet mee eens. Van iemand met een HBO diploma verwacht je toch dat deze goed Nederlands kan. Je hoeft geen "grammarnazi" te zijn, maar correct taalgebruik is een minimale verwachting.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
20-05-2020 14:49
Ook niet mee eens. Van iemand met een HBO diploma verwacht je toch dat deze goed Nederlands kan. Je hoeft geen "grammarnazi" te zijn, maar correct taalgebruik is een minimale verwachting.
Dan moet je hbo wel goed schrijven, natuurlijk. ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Probeer van je stages goede connecties te maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven