Werk & Studie alle pijlers

Contract schoonmaak

26-09-2021 08:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik zit in dubio. Ik werk als schoonmaakster en ik verlies volgende week mijn avondpand en hou alleen de ochtend over. Ik heb het daar erg naar mijn zin en als het goed is krijg is volgenden week voor dat pand een vast contract voor 8.75 uur per week. Nu zou ik ook bij mijn oude werkgever weer kunnen komen werken en krijg ik in eerste instantie een 3 maanden contract en 15 uur op papier. Maar dan is het nog niet duidelijk wat er in januari gaat gebeuren. Morgen heb ik een gesprek en ik vind het erg moeilijk wat ik moet doen. Ga ik voor vast en wat minder uren of voor een kort contract maar meer uren maar ook onzekerheid? Ik weet het even niet meer. Wat zou jullie keuze zijn ?
Wanneer liep je oude contract bij je werk waar je nu terugkeert af? Als dat korter is dan drie maanden is de ketenregeling van toepassing en kan het zijn dat je gelijk recht hebt op een vast contract.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen voor het eerst bij oude werkgever begonnen en daarna naar mijn huidige werkgever. Vanwege de afstand kan ik beide echt niet gaan combineren. Bij mijn oude werkgever kan ik een halfjaar contract krijgen voor 15 uur per week en bij mijn huidige heb ik zaterdag een vast contract voor 9 uur per week in de bus gekregen. Ik vind de keuze voor welke ik uiteindelijk moet gaan meer dan lastig. Ik heb al jaren geen vast contract meer gekregen dus ik ben er ondanks dat het niet zoveel uren zijn ontzettend blij mee. Bij oude werkgever kan je vaak overuren draaien en aangezien je er smorgens al om 6.00 begint heb je toch nog de dag voor jezelf maar wel de onzekerheid van een tijdelijk contract en dat maakt me erg onzeker in de keuze die ik moet gaan nemen. Ga ik voor zekerheid of onzekerheid.
FeeLucifer01 schreef:
03-10-2021 18:32
Zwart schoonmaken kan ook wit, je moet namelijk altijd als je dat doet ( en dus niet via een werkgever) via de belasting dat zelf opgeven en regelen.
En dat zou ik dus mooi achterwege laten. Of slechts een deel. Er wordt zo belachelijk slecht gezorgd voor mensen die onderaan de ladder staan met banen. Je krijgt het minimum voor maximaal uitknijpen. Nou, ik zou wel weten voor wie ik zou zorgen: mezelf. Fuck de staat en dit soort werkgevers.
diyer schreef:
05-10-2021 10:08
En dat zou ik dus mooi achterwege laten. Of slechts een deel. Er wordt zo belachelijk slecht gezorgd voor mensen die onderaan de ladder staan met banen. Je krijgt het minimum voor maximaal uitknijpen. Nou, ik zou wel weten voor wie ik zou zorgen: mezelf. Fuck de staat en dit soort werkgevers.


TO gaf aan niet zwart te willen werken naast haar 8 uren contract. Die keus ligt bij haar of dat zwart is of niet, daar ging die post over. Wat jij allemaal zou doen zal mij aan me dikke reet roesten. ;-)
Goh, wat verbaasd zo'n opmerking me van jou nou compleet niet.

To, mijn enige advies is goed én verstandig voor jezelf zorgen. Het is aan jou waar voor jou de grenzen liggen en waar je je prettig bij voelt. Het enige dat ik je mee wil geven is dat je een combinatie zou kunnen doen van een deel wit (door bijv. dat 15 uren contract) en de rest aanvullen naar zwart (en daar oplettend in zijn, dus niet overal zelf advertenties plaatsen, maar vooral reageren op). En ondertussen kijken of je misschien via een uitzendbureau ervaring op kunt doen in sectoren die je verder gaan brengen. Voor schoonmaakwerk blijf je je hele leven altijd op hetzelfde nivo hangen en zal het waarschijnlijk nooit meer zekerheid of inkomen geven.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten te springen om mensen in de schoonmaak (WMO) bij mensen thuis. Gewoon normaal contract en overdag werken (goed te combineren met gezin) in vaak de uren die je wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven