Contract
dinsdag 3 september 2019 om 17:11
Morgen start ik bij mijn nieuwe werkgever, maar heb nog steeds geen contract gezien. Begin jullie wel een arbeidsvoorwaarde gesprek gehad, maar ze moest nog bij de directeur navragen of het salaris akkoord was.
Bij navraag (was afgelopen vrijdag pas terug van vakantie en ging er vanuit dat het bij thuiskomst bij de post zou zitten) kreeg ik vandaag te horen, dat ik het bij aanvang van mijn werkzaamheden krijg. Vind dit best raar want weet dus helemaal niet of het salaris akkoord is en ben eigenlijk bang dat ik opeens een contract voor veel minder onder mijn neus krijg.
Iemand dit weleens meegemaakt?
Bij navraag (was afgelopen vrijdag pas terug van vakantie en ging er vanuit dat het bij thuiskomst bij de post zou zitten) kreeg ik vandaag te horen, dat ik het bij aanvang van mijn werkzaamheden krijg. Vind dit best raar want weet dus helemaal niet of het salaris akkoord is en ben eigenlijk bang dat ik opeens een contract voor veel minder onder mijn neus krijg.
Iemand dit weleens meegemaakt?
Such a beautiful place to be with Friends.
dinsdag 3 september 2019 om 17:19
Ik zou direct bij het begin van je werkdag aangeven dat je nog geen contract hebt, en dat je dat eerst wil zien voordat je gaat werken. Ze hebben er de nodige weken de tijd voor gehad.
Dat krijg je ook, zie ik na de 2e keer je OP lezen.
En als het salaris lager is wat je wil (ik begrijp dat daar sowieso nog geen overeenstemming over was), dan kun je alsnog zeggen dat je er niet mee akkoord gaat.
Dat krijg je ook, zie ik na de 2e keer je OP lezen.
En als het salaris lager is wat je wil (ik begrijp dat daar sowieso nog geen overeenstemming over was), dan kun je alsnog zeggen dat je er niet mee akkoord gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 3 september 2019 om 17:28
dinsdag 3 september 2019 om 17:32
Ben ook aan het verder kijken, dit is 0 uren, maar nu WW en dat is ook niet alles.
dinsdag 3 september 2019 om 17:43
Ik begrijp best, dat als je in de WW zit, je dit aanneemt.
Maar het blijft onbegrijpelijk dat werkgevers nog steeds denken dat dit soort gedrag okee is. Met zo'n 0 uren contract wordt je letterlijk een soort wegwerp medewerkster, die ze op ieder moment gewoon niet meer hoeven op te roepen.
En met dit soort gedrag geven ze je ook nog het gevoel een wegwerpmedewerker te zijn.
Als ik jou was, zou ik inderdaad heel hard blijven solliciteren!
Maar het blijft onbegrijpelijk dat werkgevers nog steeds denken dat dit soort gedrag okee is. Met zo'n 0 uren contract wordt je letterlijk een soort wegwerp medewerkster, die ze op ieder moment gewoon niet meer hoeven op te roepen.
En met dit soort gedrag geven ze je ook nog het gevoel een wegwerpmedewerker te zijn.
dinsdag 3 september 2019 om 17:45
Persoonsgegevens en geen garantie dat het de juiste persoon bereikt dan.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
dinsdag 3 september 2019 om 17:56
Van de week alweer 2 gesprekken dus komt wel goed.jo12345 schreef: ↑03-09-2019 17:43Ik begrijp best, dat als je in de WW zit, je dit aanneemt.
dinsdag 3 september 2019 om 17:57
jo12345 schreef: ↑03-09-2019 17:43Ik begrijp best, dat als je in de WW zit, je dit aanneemt.
Want? Kijk als je WW bijna afloopt misschien maar anders gewoon verder zoeken.
Verder eens, je bent dat namelijk ook voor hen.
dinsdag 3 september 2019 om 18:06
Volgens de medewerker avg bij het bedrijf waar ik werk.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
dinsdag 3 september 2019 om 18:51
Tja, vind ik ook, maar blijkbaar werkt dat niet zo bij ieder bedrijf.Lucifer2018 schreef: ↑03-09-2019 18:23Op heel veel plekken, zat manieren te bedenken om dat zorgvuldig te doen en veilig. Ook na de nieuwe AVG.
dinsdag 3 september 2019 om 19:37
dinsdag 3 september 2019 om 21:10
dinsdag 3 september 2019 om 21:53
Gezien de tak, kinderopvang, vind ik dat niet kunnen, zo op het laatste moment.