Cursus ITIL v3
woensdag 21 november 2012 om 12:57
Wie heeft de bovenstaande cursus gevolgd? Wie niet en dmv zelfstudie het examen gehaald?
Ik heb het boek nu op mijn schoot liggen en ik vind het moeilijk om niet in slaap te vallen, geen doorkomen aan. Daarom denk ik dat het misschien wat meer gaat leven wanneer ik de cursus klassikaal ga volgen dan nu het geval is, proberen het examen te halen dmv zelfstudie.
Mensen aanwezig met ervaring hierin?
Ik heb het boek nu op mijn schoot liggen en ik vind het moeilijk om niet in slaap te vallen, geen doorkomen aan. Daarom denk ik dat het misschien wat meer gaat leven wanneer ik de cursus klassikaal ga volgen dan nu het geval is, proberen het examen te halen dmv zelfstudie.
Mensen aanwezig met ervaring hierin?
woensdag 21 november 2012 om 18:11
Cursus duurde drie dagen. Weet niet of jij de luxe hebt om het overdag te doen en of het betaald wordt door je werkgever? Dat maakt wel verschil, uiteraard.
Grootste voordeel van klassikaal vond ik dat je samen door de stof heen ragt en dat je dus minder snel afgeleid of verveeld raakt, want zoals je zegt, het is best saai. KLassikaal komt er, tenminste als je geluk hebt met een goede docent, vaak ook wat praktijk aan bod. Dat helpt natuurlijk wel om het wat levendiger te maken.
Maar misschien heb jij meer discipline dan ik en stoom je gewoon alsnog op pure wilskracht door dat boek, kan ook hoor
Grootste voordeel van klassikaal vond ik dat je samen door de stof heen ragt en dat je dus minder snel afgeleid of verveeld raakt, want zoals je zegt, het is best saai. KLassikaal komt er, tenminste als je geluk hebt met een goede docent, vaak ook wat praktijk aan bod. Dat helpt natuurlijk wel om het wat levendiger te maken.
Maar misschien heb jij meer discipline dan ik en stoom je gewoon alsnog op pure wilskracht door dat boek, kan ook hoor
woensdag 21 november 2012 om 22:34
Ik heb zelf de ITIl V3 niet gevolgd, maar kom wel dagelijks in aanraking met mensen die leren voor hun examen. Daarnaast wordt binnen mijn organisatie deze cursus aangeboden als een training, gegeven door een directe collega van mij en echt, het is gortdroog, zeker als je dit via zelfstudie of e-learning wilt doen. Het percentage dat afgelopen week is geslaagd na zelfstudie ligt op 20%, tegenover 90% van de klassikale vorm. Bij beide groepen deden 30 man mee. Ik denk dat je via een klassikale les je uiteindelijk beter af bent, je krijgt wat meer informatie en kunt direct vragen stellen bij onduidelijkheden. Ik ben volgend jaar aan de beurt en ik ga gewoon les volgen bij mijn collega-:) mij kennende wordt zelfstudie niets.