Werk & Studie alle pijlers

CV: al je voornamen vermelden?

23-08-2010 14:33 45 berichten
Ik twijfel even terwijl ik met mijn CV aan het stoeien ben.

Moet je daar nu je volledige voornamen in zetten of enkel je roepnaam?

Beide methodes vind ik niet erg, ik heb leuke namen Het is alleen zo dat mijn twee voornamen vaak als een naam gezien worden bv Anne-Marie oid. Dat wordt weer zo kakkineus Het is al erg genoeg dat ze me bij de tandarts zo noemen......
Alle reacties Link kopieren
Ik het het zo opgelost

Naam: Anna Bella Charlotte de Vries

Roepnaam: Klaartje

De namen even als voorbeeld
Je hebt vaak twee mogelijkheden om het te doen

Namen: alle namen die je hebt

en vervolgens vermeld je onder roepnaam je echte naam

Daaronder komen dan achternaam

adres enz.

Zou wel alles opnemen. Altijd makkelijk en ook met dingen zoals contracten e.d.
Ik doe het niet, vind het zo formeel klinken.
Ik zou het er gewoon bijzetten in je Personalia:

Voornaam

Roepnaam

Weten ze ook hoe ze je moeten noemen bij eventueel gesprek

Ja, wel doen. Onderverdelen in naam en roepnaam. Staat netjes. Een CV ís formeel.
Als je maar niet je 'nickname' vermeldt.
Ik heb voorletters / roepnaam in CV staan.
quote:cychick schreef op 23 augustus 2010 @ 14:38:

Als je maar niet je 'nickname' vermeldt.

O juist wel, gráág! Kan ik het als 'ijsbreker' hebben met je over het topic waar je het laatst gepost hebt (bvk die op de Seks PijlerT )...

Ik doe het zo : officiele naam 1, officiele naam 2, achternaam (roepnaam)

en ik onderteken mijn brief met mijn roepnaam, net als in mijn begeleidende e-mail.
quote:siesa schreef op 23 augustus 2010 @ 14:36:

Ik doe het niet, vind het zo formeel klinken.Eh....een sollicitatie is formeel? En bovendien, officieel heet je zo dus moet je ze ook vermelden.
Voornamen vs roepnaam in een cv vind ik persoonlijk niet zo spannend. Die voornamen worden pas relevant bij de adminsitratieve afhandeling van jouw indiensttreding namelijk . Maar ze staan wel mooi. Verder let ik daar niet zo op. De roepnaam staat daarbij vaak al onder de brief vermeld.
Ik heb gewoon mijn roepnaam er in staan. gaat ze niets aan dat ik stiekem Johanna Cornelia heet. Komen ze wel achter als ik mijn ID gegevens doorgeef bij in dienst treding.
Ik heb even het boekje Jobmarketing van Aaltje Vincent er op nageslagen. Alleen roepnaam vermelden geeft zij aan. Ik heb een workshop van Aaltje bijgewoond, fantastisch! Aan de hand daarvan en het boekje heb ik mijn CV opgesteld. Is door diverse professionals inmiddels als perfect beoordeeld. CV is veeeel belangrijker dan een brief. Zorg dat je er uit springt.
Ik woon niet in NL en hier snappen ze er echt niets van hoe dat zit met die roepnamen. Mijn roepnaam is mijn officiele naam, maar dan korter. Is lastig uitleggen maar ik houd vol
quote:malu3 schreef op 23 augustus 2010 @ 14:48:

Ik heb even het boekje Jobmarketing van Aaltje Vincent er op nageslagen. Alleen roepnaam vermelden geeft zij aan. Ik heb een workshop van Aaltje bijgewoond, fantastisch! Aan de hand daarvan en het boekje heb ik mijn CV opgesteld. Is door diverse professionals inmiddels als perfect beoordeeld. CV is veeeel belangrijker dan een brief. Zorg dat je er uit springt.

ow? zou jij dan even naar mijn cv willen kijken

* pleaseeeeeeeeeeeee..* mag ik je mailen?
Ik heb gewoon

1e voornaam 2e voornaam 3e voornaam (roepnaam) achternaam

gedaan. Nou is mijn roepnaam hetzelfde als mijn eerste naam, maar ach.
Dus jullie zijn er ook niet over uit?

Mijn mail adres is mijn gewone eerste voornaam (=roepnaam) en achternaam en in mijn brief heb ik ook gewoon mijn normale roepnaam en achternaam staan.

Tot nu toe heb ik ook altijd enkel mijn roepnaam in sollicitaties en cv's gebruikt, maar als je er mee bezig bent, dringen zich altijd weer nieuwe vragen op.

Mijn namen zijn leuk en ik schaam me er ook echt niet voor (sommige mannen met maria als doopnaam wel..), maar omdat de verwarring van dubbele voornaam op de loer ligt, denk ik toch dat ik hem er niet inzet.
als je eerste voornaam ook je roepnaam is zou je kunnen kiezen voor

Anne M. de Vries

geen verwarring over de mogelijke dubbele voornaam.

heb zelf maar 1 voornaam, dus geen last van deze vraagstukken
quote:Mugske schreef op 23 augustus 2010 @ 15:03:

als je eerste voornaam ook je roepnaam is zou je kunnen kiezen voor

Anne M. de Vries

geen verwarring over de mogelijke dubbele voornaam.

heb zelf maar 1 voornaam, dus geen last van deze vraagstukken

Dat vind ik helemaal stom..... Ik ben toch geen Peter R. de Vries ofzo?

Ik hou het wel bij eerste voor/roepnaam en achternaam
quote:Zwup schreef op 23 augustus 2010 @ 14:41:

[...]

Eh....een sollicitatie is formeel? En bovendien, officieel heet je zo dus moet je ze ook vermelden.Dat vind jij, ik heb echt niet alle poespas in mijn cv staan zoals adres, rijbewijs etc. Een cv moet makkelijk gescreend kunnen worden dus alle overbodige info laat ik er lekker uit!
Er moet inderdaad niets, als het gaat om CV.

Je bepaalt zelf welke info jij relevant vindt, en vervolgens bepaalt de selecteur wel of dat ook klopt mijn zijn beeld.

Zo zou ik (even een illustratie) niet vermelden hoeveel kinderen ik heb en van welk bouwjaar. Waar is dat voor nodig? Maar ik zie dat zó vaak voorbijkomen (en dan ook nog eens vaak de namen).
ik solliciteer enkel digitaal, betekent dat ook dat mijn adres overbodig is?

Ik heb nu een adres in Spanje maar solliciteer nu ook in NL en heb net een brief naar Londen gestuurd. Als ik uitgenodigd word, zal ik dus moeten vliegen. Tja, ik ben ook bereikbaar op een Spaans telefoonnummer..denk dat ik het er toch maar in laat staan.

Rijbewijs is inderdaad niet boeiend, tenzij je voor koerier of vrachtwagenchauffeur solliciteert.
Ik herinner me van mijn "sollicitatietraining" op het HBO dat de lezing toen was om alle voornamen te vermelden en je roepnaam apart, maar dat was toen
quote:eefje1980 schreef op 23 augustus 2010 @ 16:19:

Ik herinner me van mijn "sollicitatietraining" op het HBO dat de lezing toen was om alle voornamen te vermelden en je roepnaam apart, maar dat was toen 'toen' deden we ook nog allemaal een handgeschreven brief op de post

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven