CV maken
woensdag 1 oktober 2014 om 15:38
Dag allemaal!
Stel je maakt een CV voor verpleegkundig werk. Vermeld je dan dat je broer het syndroom van Down heeft om duidelijk te maken dat je hier ervaring mee hebt en ook in het dagelijkse leven zorg verricht? Of is dit te persoonlijk ofzo... En hoe zet ik het er dan best in?
Sorry voor mijn rare vraag en bedankt voor antwoord!
Gegroet!
Stel je maakt een CV voor verpleegkundig werk. Vermeld je dan dat je broer het syndroom van Down heeft om duidelijk te maken dat je hier ervaring mee hebt en ook in het dagelijkse leven zorg verricht? Of is dit te persoonlijk ofzo... En hoe zet ik het er dan best in?
Sorry voor mijn rare vraag en bedankt voor antwoord!
Gegroet!
woensdag 1 oktober 2014 om 15:43
woensdag 1 oktober 2014 om 15:50
flatverkopen: Hangt er een beetje vanaf. Ik vermoed dat TO nog niet zo'n uitgebreid CV heeft, en dan gaat alle ervaring meestal op 1 hoop, ongeacht of dat werkervaring, vrijwilligerswerk, stages of een situatie als deze is. Als je wat meer relevante ervaring hebt kun je inderdaad beter een los kopje werkervaring maken, en je bestuursfunctie bij de wijkclub ergens anders zetten. Dan past deze beter in de 2e groep.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
woensdag 1 oktober 2014 om 16:18
Ik heb al een heel schema met werkervaring, maar hier ga ik het niet bijzetten. Hier staat wel al genoeg bij. Het gaat ook niet echt om verpleegkundig werk. zouden jullie het er dan nog in zetten?
Ik denk dat ik eerder wil duidelijk maken dat ik verantwoordelijksgevoel, geduld, heb en kan begeleiden, enzo
Ik vind eigenlijk niet dat het bij hobby's/ vrije tijd past.
Anders maak ik een hoofdstukje met goede (en eventuele slechte ) eigenschappen waar ik dit dan als voorbeeld in verwerk.
Is dat een beter plan?
Of ik laat het eruit
Ik denk dat ik eerder wil duidelijk maken dat ik verantwoordelijksgevoel, geduld, heb en kan begeleiden, enzo
Ik vind eigenlijk niet dat het bij hobby's/ vrije tijd past.
Anders maak ik een hoofdstukje met goede (en eventuele slechte ) eigenschappen waar ik dit dan als voorbeeld in verwerk.
Is dat een beter plan?
Of ik laat het eruit
woensdag 1 oktober 2014 om 16:43
Je kunt het anders misschien in je motivatiebrief verwerken? Omdat (het zorgen voor) je broer wellicht de reden was dat je juist deze richting hebt gekozen, of het als voorbeeld noemen bij de redenen waarom jij een aanwinst zou zijn voor het bedrijf.
Zoiets als: 'Al sinds mijn kindertijd zorg ik voor anderen. Door mijn broer die bladiebladiebla... bleek dat ik erg geduldig ben en een groot verantwoordelijkheidsgevoel heb. Dit vertaalt zich ook in mijn werk, waar ik bladiebladiebla.'
Zoiets als: 'Al sinds mijn kindertijd zorg ik voor anderen. Door mijn broer die bladiebladiebla... bleek dat ik erg geduldig ben en een groot verantwoordelijkheidsgevoel heb. Dit vertaalt zich ook in mijn werk, waar ik bladiebladiebla.'
donderdag 13 november 2014 om 07:40
quote:prik schreef op 01 oktober 2014 @ 16:43:
Je kunt het anders misschien in je motivatiebrief verwerken? Omdat (het zorgen voor) je broer wellicht de reden was dat je juist deze richting hebt gekozen, of het als voorbeeld noemen bij de redenen waarom jij een aanwinst zou zijn voor het bedrijf.
Ja, hier zo ik ook voor kiezen!
Past ook beter bij wat je ermee wilt vertellen TO
Ja, hier zo ik ook voor kiezen!
Past ook beter bij wat je ermee wilt vertellen TO
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
donderdag 13 november 2014 om 09:37
De vraag is dan wel of ze je brief lezen. Om deze reden zou ik het toch ook in mijn cv zetten, krijg de indruk dat die vaker gelezen wordt. Ik zou dan een kopje "overig" maken en het daar neerzetten. Of misschien beter een kopje "Profiel" bovenaan je cv, waarin je heel kort wat over jezelf vertelt. Daar kan je het dan mooi neerzetten, trekt meteen de aandacht en wordt waarschijnlijk gelezen. Kan mij zo voorstellen dat het namelijk wel een grote plus is.