Werk & Studie alle pijlers

CV vrijwilligerswerk

03-03-2026 12:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar jaar lang heb ik vrijwilligerswerk gedaan die goed staat op mijn CV. Echter ben ik daar door persoonlijke omstandigheden mee gestopt die ik niet graag wil vertellen aan een nieuwe werkgever omdat mijn kansen dan verkeken zijn. Ik weet hoe die selecties gaan. Ik kan het niet op tijdgebrek gooien want dan denkt een nieuwe werkgever dat ik ook geen tijd voor hen heb. Wat is een legitieme reden om te zeggen dat je met vrijwilligerswerk bent gestopt zonder dat daardoor je kansen zijn verkeken bij een nieuwe werkgever?
Ook bedankt Fibonacci en Mugske
Pelle schreef:
04-03-2026 08:02
Ze deed het in plaats van een betaalde baan.
Dus stel ze deed 2-3 dagen vrijwilligerswerk en is daar mee gestopt. Daarna solliciteert ze voor een betaalde baan van 3 dagen. Dan is het niet logisch om te zeggen dat ze er geen tijd meer voor had.

TO, je kunt toch zeggen dat je er veel plezier uit gehaald hebt en veel geleerd en dat je die ervaring wil gebruiken voor een betaalde baan.
Het is ook niet logisch om ergens te solliciteren en dan aan te nemen dat ze denken dat je geen tijd voor ze hebt.
Dit zegt AI, zit hier een goede insteek bij voor je TO?

De "Missie Voltooid" insteek: Geef aan dat je na een aantal jaar het gevoel had dat je jouw bijdrage had geleverd en dat het tijd was om het stokje over te dragen aan een nieuwe vrijwilliger met een frisse blik. Dit getuigt van zelfreflectie en professionaliteit.

Focus op Nieuwe Uitdagingen: Zeg dat je een punt bereikte waarop je de leercurve binnen die specifieke rol had doorlopen. Je hebt besloten te stoppen om je volledig te kunnen focussen op een nieuwe stap in je professionele carrière (de baan waar je nu voor solliciteert).

Belangrijkste tip: Houd het kort. Hoe minder woorden je eraan vuil maakt, hoe minder het een 'ding' wordt.
BrutaImmaculata schreef:
04-03-2026 09:53
Het is ook niet logisch om ergens te solliciteren en dan aan te nemen dat ze denken dat je geen tijd voor ze hebt.
Ja, ik snap het punt ook nog steeds niet. Bovendien is drie dagen vrijmaken voor vrijwilligerswerk nog weer iets anders dan drie dagen vrijmaken voor een betaalde baan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven