Werk & Studie
alle pijlers
De zwaarste baan ter wereld....vind je?!
zondag 21 september 2008 om 11:42
Naar aanleiding van een oproep voor de Viva, vrouwen die zich wegcijferen, vraag ik me wederom iets af. Waarom beweren huisvrouwen regelmatig dat ze de zwaartste baan ter wereld hebben? Of in elk geval dat het heeeel zwaar is. Ik weet niet hoor....maar de eerste 16 maanden nadat mijn jongste dochter geboren was bleef ik thuis en ik vond het helemaal niet zwaar. Sterker nog, ik had genoeg tijd om me te vervelen nadat het huis blonk. 2 uur koffiepauze met de buurvrouw, een beetje forummen, een beetje tv kijken...noem maar op. Nee hoor, dan kreeg ik het toch echt drukker nadat ik weer ging werken!
Alles wat huisvrouwen doen, doe ik namelijk naast mijn werk. Dus nadat ik thuiskom van een dag werken doe ik nog waar huisvrouwen een hele dag voor thuis moeten blijven. Moet iedereen zelf weten hoor....maar is dat nou echt zo zwaar? Ik vond van niet!
Toevoeging: Mijn punt is eigenlijk, is het niet bizar dat men vaak beweert dat de hele dag thuiszitten voor het huishouden zwaarder zou zijn dan werken en daarnaast nog het huishouden doen?! Ik heb beiden gedaan en vind persoonlijk het tweede zwaarder, dubbel werk en zo...
Alles wat huisvrouwen doen, doe ik namelijk naast mijn werk. Dus nadat ik thuiskom van een dag werken doe ik nog waar huisvrouwen een hele dag voor thuis moeten blijven. Moet iedereen zelf weten hoor....maar is dat nou echt zo zwaar? Ik vond van niet!
Toevoeging: Mijn punt is eigenlijk, is het niet bizar dat men vaak beweert dat de hele dag thuiszitten voor het huishouden zwaarder zou zijn dan werken en daarnaast nog het huishouden doen?! Ik heb beiden gedaan en vind persoonlijk het tweede zwaarder, dubbel werk en zo...
zondag 21 september 2008 om 12:03
zondag 21 september 2008 om 12:04
zondag 21 september 2008 om 12:04
zondag 21 september 2008 om 12:06
zondag 21 september 2008 om 12:06
Ik heb er erg van genoten om tijd met mijn kinderen te hebben, dat zeker, daar heb ik geen seconde spijt van. Maar als ik er geen studie naast had gedaan terwijl ik thuis was dan had ik het zoooo saai gevonden. Nu verveelde ik me al regelmatig en vroeg ik me al af waarom de andere moeders op school altijd beweerden het zo druk te hebben en er zo verslonst uitzagen. Wat deden die moeders dan allemaal?!
zondag 21 september 2008 om 12:08
Het is trouwens ook echt niet gezegd dat huisvrouwen / mensen die niet werken per definitie grondiger schoonmaken dan mensen die werken, hoor. Ik heb een vriendin die niet werkt en ook geen kinderen heeft en die zelfs ook nog een werkster heeft, en vergeleken met mijn huis of dat van een ander full time werkend vriendinnetje met kind van mij is haar huis gewoon vét smerig.
Am Yisrael Chai!
zondag 21 september 2008 om 12:09
Dat is gewoon een verschil in inzicht.
Naast mijn werk ben ik ook dagelijks minstens een uur aan het schoonmaken. Zuigen sowieso elke dag. Hier zijn dan niet eens kinderen over de vloer. Jij vindt dat overbodig, voor mij is dat niets meer dan normaal. Heb wel eens het idee dat er hier nog meer en vaker wordt schoongemaakt dan bij huisvrouwen...
zondag 21 september 2008 om 12:14
Ik vind dat dus idd overbodig. Zolang het er niet te stoffig uit ziet is het prima wat mij betreft. Als je te hygienisch leeft wordt je van 'n scheet in 't buitenland al ziek. Ik heb vrijwel nooit ergens last van als ik in onhygienische buitenlanden rondreis en daar dus ook niet altijd mijn handen kan wassen voordat ik iets te eten in mijn mond stop.
Verder zijn er ook zoveel dingen die gemakkelijker kunnen. Mijn was verdwijnt in de droger en daarna leef ik gewoon een aantal dagen uit de droger door er elke dag een handdoek en ondergoed uit te halen. Scheelt vouwen en in de kast opruimen. Strijken doe ik al helemaal niet. Als ik per ongeluk wel 'ns een bloesje heb gekocht dat vreselijk kreukt, dan beschouw ik dat als 'n miskoop. Dingen moeten gewoon glad uit de droger komen bij mij.
zondag 21 september 2008 om 12:19
Ik vraag me ook af wat vrouwen zonder kinderen er zo zwaar aan vinden. De kinderen hielden me nog aangenaam bezig en ik heb er van genoten om zoveel tijd met ze te hebben. Maar zelfs de kinderen boden geen dagtaak ook niet in combinatie met het huishouden. Wat vrouwen zonder kinderen de hele dag thuis doen is mij serieus een raadsel....
zondag 21 september 2008 om 12:21
Ehm....maar dat is dus net mijn punt in deze. Ik ben een alleenstaande moeder en zorg naast mijn werk ook volledig voor het draaiende houden van het gezin. Voor mij geen vrij na het werk, maar gewoon hup door met mijn andere "baan", moeder zijn. Ook in het weekend. En toch beweren veel thuisblijvers dat zij het zwaarder hebben... Dat snap ik dan weer niet!
zondag 21 september 2008 om 12:23
zondag 21 september 2008 om 12:23
Ik dacht 'eens even lezen, over welke bijzondere baan het zal gaan', blijkt 't gewoon over het huishouden te gaan
Het moge duidelijk zijn: ik vind het flauwekul dat dat zwaar zou zijn. Overigens vind ik het geen baan, dus ook om die reden is het al een bizarre opmerking wat mij betreft. Huishouden is gewoon iets wat gedaan moet worden, en wat iedereen moet doen of 'ie nou werkt of niet.
En als 't zo zwaar zou zijn vanwege verveling en/of te weinig erkenning: de meesten die nu zich de gehele dag storten op het huishouden kunnen gewoon werken, dus wat let ze? (let op: "de meesten" dus aub geen hoge bloeddrukken vanwege 'ík wil wel maar...' )
Het moge duidelijk zijn: ik vind het flauwekul dat dat zwaar zou zijn. Overigens vind ik het geen baan, dus ook om die reden is het al een bizarre opmerking wat mij betreft. Huishouden is gewoon iets wat gedaan moet worden, en wat iedereen moet doen of 'ie nou werkt of niet.
En als 't zo zwaar zou zijn vanwege verveling en/of te weinig erkenning: de meesten die nu zich de gehele dag storten op het huishouden kunnen gewoon werken, dus wat let ze? (let op: "de meesten" dus aub geen hoge bloeddrukken vanwege 'ík wil wel maar...' )