Werk & Studie alle pijlers

Deelcertificaten halen via ....? Waar het beste?!

01-09-2009 09:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

voor de opleiding die ik wil gaan volgen, heb ik nog 2 deficiënties openstaan. Dit gaat om biologie en scheikunde op HAVO (of VWO) niveau.

Vanuit de opleiding wordt aangeraden om deze certificaten te behalen via bijvoorbeeld het James Boswell-instituut, maar dat houdt in dat je 1 dag per week naar school moet. Als werkende moeder betekent dit 1 dag extra opvang voor mijn zoontje en daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.

Nu weet ik dat het mogelijk is om via een thuisstudie deze certificaten te behalen, alleen weet ik niet waar ik dan het beste naar toe kan. De verhalen over de verschillende instellingen (NTI, LOI, NHA enz. ) zijn nogal verschillend, maar deze verhalen gaan ook vooral over echte studies en niet over het behalen van deelcertificaten.

Wie weet bij welke instelling ik het beste deze certificaten kan behalen? En kent iemand nog meer mogelijkheden dan de instituten die ik in mijn post heb genoemd waar dit mogelijk zou zijn?

Alvast bedankt!
Oh.....ik zie meteen een knoeperd van een fout staan in de titel van mijn openingspost. Even naar de angeltjes.....

*druipt beschaamd af naar de angeltjes*
Ik zou eens informeren bij de LOI of je daar je deelcertificaten kan halen. Zelf heb ik mijn certificaten op een gewone school gehaald. Tussen de jeugd en ook examen gedaan tussen de jeugd. Was wel apart om ook eens mee te maken.
Hai Zoebie,

ik weet dat het bij de LOI kan, maar vroeg mij even hoe de kwaliteit van de LOI enz. is bij het behalen van deelcertificaten. Je hoort nl. veel (slechte) verhalen over dergelijke instellingen m.b.t. beroepsopleidingen en ik vroeg mij af of de verhalen m.b.t. de deelcertificaten ook zo slecht zijn...

Maar jij hebt het dus gewoon bij een gewone school gedaan? Dat lijkt me heel apart, vooral omdat ik zelf voor de klas sta en dan dus opeens tussen de leerlingen zou gaan zitten. Maar het is denk ik ook niet heel praktisch, omdat ik een zoontje heb en een baan en ik kan niet minder gaan werken. De studie moet nl. ook nog worden betaald...
.
.
Ik heb mijn deelcertificaten gehaald door me in te schrijven voor een staatsexamen. Zelf boeken aangeschaft en zelfstudie.
Hier hetzelfde als Labyrint, staatsexamen via de IBgroep
quote:opgoedgeluk schreef op 01 september 2009 @ 09:41:

Hai Zoebie,

ik weet dat het bij de LOI kan, maar vroeg mij even hoe de kwaliteit van de LOI enz. is bij het behalen van deelcertificaten. Je hoort nl. veel (slechte) verhalen over dergelijke instellingen m.b.t. beroepsopleidingen en ik vroeg mij af of de verhalen m.b.t. de deelcertificaten ook zo slecht zijn...

Maar jij hebt het dus gewoon bij een gewone school gedaan? Dat lijkt me heel apart, vooral omdat ik zelf voor de klas sta en dan dus opeens tussen de leerlingen zou gaan zitten. Maar het is denk ik ook niet heel praktisch, omdat ik een zoontje heb en een baan en ik kan niet minder gaan werken. De studie moet nl. ook nog worden betaald...Het volwassenonderwijs zat in aparte lokalen dus niet bij de jeugd. Maar verder was alles gezamenlijk. Erg leuke tijd was dat. Maar ik zat inderdaad wel vier dagdelen op school.
Of op het volwassenonderwijs (vaak via ROC)? Dan heb je vaak per vak maar 2 uurtjes les en dan ook bijv. in de avonden (en soms 's ochtends).

Daar heb ik de gehele HAVO gedaan (uh afgemaakt) en het is me prima bevallen. VAVO kun je pas volgen als je 18 bent, maar vaak zie je meer ouderen (> 30 jr).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven