Werk & Studie alle pijlers

Deeltijd MER of HRM/P&O in /rondom Amsterdam

27-12-2009 15:43 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik loop met mijn ziel onder mijn arm! Zit al een aantal jaar in het arbeidsproces, heb een leuke baan als officemanager maar weet dat ik meer kan en ook wel meer zou willen in het leven. Ik vind een aantal dingen leuk waaronder P&O maar ook MER spreekt mij aan. Gezien ik het mezelf helaas niet kan veroorloven om te stoppen met werken wil ik deeltijd gaan studeren dus ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen van mensen die dit ook doen binnen deze opleidingen.

Waar doe je het? Bevalt het? Hoeveel uur ben je kwijt op school en aan studie? En heb je een arbeidsplaats nodig die te combineren is? Welke eisen worden daaraan gesteld? Veel vragen maar hopelijk helpt het mij om keuzes te gaan maken

Alvast ontzettend bedankt!

Tjeempie
Je kunt sommige antwoorden wel in de studiegids vinden: de studiebelasting per week, de eisen v.w.b. een relevante functie.

Succes.
niemand verder?
Ik doe een deeltijdopleiding P&A (Personeel & Arbeid). Dit kost me in elk geval 2 avonden per week (er is ook een deeltijddagvariant, dan ga je 1 dag in de week naar school). Verder is het erg afhankelijk van het soort module waarmee je bezig bent, hoeveel tijd je kwijt bent. Heb nu vooral heel veel opdrachten die gedaan moeten worden in groepsverband en dat kost veel tijd en een goede planning.

Voor een deeltijdopleiding heb je na ongeveer een jaar een HR-gerelateerde functie nodig. Daarvoor is het genoeg als je een baan hebt van in elk geval 20 uur per week. (Je werkervaring is goed voor een deel van de studiepunten.)

Ik vind het goed te doen, ook al werk ik 40 uur per week. Tuurlijk baal ik er soms van, maar over het algemeen heb ik het prima naar mn zin, zeker als je een baan hebt die lekker aansluit op de opleiding.

Succes met nadenken!

Overigens denk ik wel dat er een groot verschil is tussen MER en P&A, ze hebben zeker wel overeenkomsten maar de insteek is toch wel heel anders.

Succes met nadenken!
Hi Haags meisje,

Dank je voor je ervaringen! Ik weet de verschillen tussen de opleidingen maar zie in beide dingen die ik heel leuk vind Dat maakt het ook moeilijk.

In mijn huidige functie kom ik zowel met P&O in aanraking als ME(R) dus op dat vlak kan ik het misschien wel combineren met mijn huidige werk. Maar ja eerst eens kijken waar en wat. Ik denk dat ik maar een rondje open dagen ga doen

Tjeemp
Hoi Tjeempie

ik studeer MER (bedrijfskunde) deeltijd. Mij bevalt het ontzettend goed. MER is een hele brede studie waarin je wordt opgeleid tot manager of adviseur. Ik werk daarnaast 32 uur en ga dan 1 (lange) middag naar de hogeschool voor lessen. De meeste opdrachten voer je individueel uit, dit is bewust vanwege ieders drukke werksituatie.

Je ontwikkelt je ontzettend snel tijdens het volgen van een deeltijdstudie, de onderwerpen zijn vaak direct toepasbaar in je werk, of geven je nieuwe inzichten.

MER of P&A heeft wel raakvlakken maar is toch erg verschillend. Zeker de open dagen/avonden gaan aflopen.

Als je werkervaring hebt in de goede richting kun je (veel) vrijstellingen krijgen. Daarnaast krijg je studiepunten voor je werk tijdens de studie.

Als je meer info wilt kun je me toevoegen als vriend.
Hee tjeempie

Volgens mij is er as. donderdagavond (officieel vandaag dus )open dag op de hoge school van adam, voor oa. economisch gerichte opleidingen in deeltijd. Misschien is dat een idee?
Dank jullie voor de reacties! Helaas lees ik ze nu pas dus heb de opendag even gemist. Maar ik heb gezien dat er gelukkig nog meerdere komen.

Iemand die de verschillen weet tussen inHolland en HVA?

Kleintjefijntje, ik ga je proberen toe te veoegen als vrienbd, of het lukt...
Ik heb een tijdje terug bij inholland gezeten. En iemand zit op de hva. De opzet in de studies kunnen inderdaad verschillen. Zo heb je volgens mij bij hva geen statistiek bij mer en bij hogeschool inholland weer wel. De hogeschool inholland is een andere soort type school en hva ook weer. Je moet gewoon even contact opnemen met de studiedecaan van beiden scholen. Of even langsgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven