Werk & Studie alle pijlers

dilemmaatje

06-03-2015 11:17 53 berichten
zojuist gevraagd als docent, voor een vak dat ik razend leuk vind. Alleen kan ik de tijd eigenlijk niet missen, en betaalt het belazerd slecht. Objectief gezien is het een slecht idee. Maar mezelf kennende ga ik ja zeggen. Ik zoek nu dus nog een goed argument om mezelf wijs te maken dat dit geen hobby-project is, maar een Echt Goed Idee.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 08 maart 2015 @ 10:23:

[...]

Volgens mij is dat de allerbeste motivatie. Als ik kijk naar mijn eigen studietijd heb ik het meeste geleerd van vakidioten, mensen die met jouw instelling naar hun werk komen. Dat inspireert!

En dan wordt het stiekem toch verrijking voor de ziel

Ik vraag studenten altijd eat ze van mij verwachten, en dat komt altijd neer op "dat jij zorgt dat wij het vak halen" mijn antwoord is altijd: als meer dan 50% slaagt was het te makkelijk. Ik zit hier niet om jullie er doorheen te halen, maar om plezier te hebben met degenen die het vak echt leuk vinden.

Niet iedereen heeft graag een vakidioot als docent
quote:mallebeppie schreef op 08 maart 2015 @ 11:36:

[...]

Dat klopt, maar geldt gelukkig niet voor mij. Ik heb een hartstikke leuke baan, mag graag met mensen om gaan en ik ben tevreden over wat er elke maand op mijn rekening gestort wordt. Vandaar dat het in mijn ogen een flinke aanname was.Snap ik, en ik wilde het niet persoonlijk maken. Maar op zichzelf is de aanname niet heel raar, wilde ik maar zeggen
Tuurlijk doen!

Argumenten:

1. Wie heeft er nou de luxe van een hobby die betaald wordt? Een beetje hobby kost 20 euro per uur.

2. Je hoeft dan tenminste geen Louboutin pumps te gaan dragen.

3. Je zorgt dat het vak niet naar de bliksem geholpen wordt door middelmatigheid.

4. Je inspireert de volgende generatie.

5. Je mag heel veel aan het woord zijn en gelijk hebben. Dat is een welhaast goddelijke staat van zijn.

6. Je maakt het verschil. (Ik weet niet welk verschil, maar dit is een argument dat je altijd kunt inzetten.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven