discrimineerde grappen?
vrijdag 12 februari 2016 om 17:37
sorry voor al weer een topic van mij, maar iets zit me even niet lekker. ik lees nu even de groepsapp door van mijn werk en zie dat mijn collegas en leidinggevende allemaal grapjes maken over buitenlanders en met name over een bepaalde ras. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden.wat zouden jullie doen? gaat het niet te ver zeker niet als ''manager'' zijnde?
vrijdag 12 februari 2016 om 17:45
vrijdag 12 februari 2016 om 17:46
Ja, ik vind dit te ver gaan en ik vind al helemaal dat een leidinggevende zich hier niet mee zou moeten inlaten.
Kun je niet een berichtje sturen als 'Het is reuze gezellig hier in de app maar dit soort grappen vind ik gewoon niet kunnen. Laten we het een beetje professioneel houden'. Heeft dat effect? Mooi. Heeft dat geen effect? Dan zou ik uit de groepsapp gaan. En voortaan toch wel anders naar mijn collega's kijken helaas. Afhankelijk van de precieze aard van de grappen het misschien ook met leidinggevende bespreken of met vertrouwenspersoon (als de grappen echt véél te ver gaan en/of je jezelf aangesproken voelt).
(Overigens zou ik sowieso niet in een groepsapp van het werk willen!)
Kun je niet een berichtje sturen als 'Het is reuze gezellig hier in de app maar dit soort grappen vind ik gewoon niet kunnen. Laten we het een beetje professioneel houden'. Heeft dat effect? Mooi. Heeft dat geen effect? Dan zou ik uit de groepsapp gaan. En voortaan toch wel anders naar mijn collega's kijken helaas. Afhankelijk van de precieze aard van de grappen het misschien ook met leidinggevende bespreken of met vertrouwenspersoon (als de grappen echt véél te ver gaan en/of je jezelf aangesproken voelt).
(Overigens zou ik sowieso niet in een groepsapp van het werk willen!)
vrijdag 12 februari 2016 om 17:49
vrijdag 12 februari 2016 om 17:50
quote:WD-40 schreef op 12 februari 2016 @ 17:48:
Zit er nog een leidinggevende boven? stuur je een screenshot met de whatsapp via mail toe.
Nee, daar maak je je baan beter op...
Mensen mogen gelukkig nog lompe grappen maken. Ze kiezen er ook allemaal zelf voor om privé te appen. Als TO het niet prettig vindt kan ze de groep verlaten.
Zit er nog een leidinggevende boven? stuur je een screenshot met de whatsapp via mail toe.
Nee, daar maak je je baan beter op...
Mensen mogen gelukkig nog lompe grappen maken. Ze kiezen er ook allemaal zelf voor om privé te appen. Als TO het niet prettig vindt kan ze de groep verlaten.