Werk & Studie alle pijlers

Do's and don'ts bedrijfsnaam verzinnen

03-08-2009 14:34 19 berichten
Hoi,

Mijn schoonzus maakt kleding en krijgt hier leuke reacties op. Het is voornamelijk kinderkleding met vrolijke kleur, maar af en toe duikt er ook een jurk op voor de vrouw. Het heeft wel wat weg van TanteBetsy.nl Nu wil ze een webshop openen. Gewoon voor de leuk om te kijken of ze van haar hobby haar werk kan maken. En daarbij wil ze dan ook leuke andere dingen verkopen. Zoals lifestyle artikelen. Bijvoorbeeld een strijkplankhoes van een leuke stof. En later misschien uitbreiden met nog meer artikelen voor de inrichting van een huis. Aan mij heeft ze gevraagd mee te denken voor een naam. Ik vind het erg leuk dat ze dat gevraagd heeft, normaal ben ik ook best wel creabea, maar iedere naam die ik bedenk bestaat al.

Wat vinden jullie trouwens van een naam waar HIP in voorkomt? Ik ben er niet zo weg van, mijn man suggereerde hippedingen.nl (wat uiteraard al bestaat). Ik vind dat het hippe van het woord hip er een beetje af is.

Een paar vragen aan jullie:

- moet in de bedrijfsnaam de artikelen die je verkoopt terugkomen?

- Is een engelse naam oke? Het klinkt over het algemeen wat leuker vind ik.

- Is een lange naam oké? Bijvoorbeeld waanzinniggeweldig? Noem maar een dwarsstraat... Echt leuke websites onthoud je toch wel, ongeacht de lengte van de naam?

Kunnen jullie mij een stapje de goede richting op helpen? Niet dat wij straks éénmaal een goede naam hebben bedacht, en alsnog de plank volledig misslaan.
kijk bij alles wat je verzint eerst of de .nl nog vrij is en/of er al 'n bedrijf met dezelfde naam bij de kvk geregistreerd staat
Hip is zum kotsen.

Ik zou een naam nemen die met een a begint, of desnoods met een b. Sta je in lijstjes van webwinkels mooi bovenaan. Ik klik de a's en de b's altijd wel aan maar tegen de tijd dat ik bij de h ben uitgekomen heb ik al geen zin meer.

www.allekleurenvanderegenboog.nl ofzo
Alle reacties Link kopieren
en zorg ervoor dat het niet makkelijk fout geschreven kan worden.
Geen naamtip, maar iets anders: Ik zou ook eens kijken naar de mogelijkheid om een winkel op etsy.com te openen. Daar zitten veel soortgelijke winkeltjes en ik koop via hen ook regelmatig in Australie dingen omdat ik er zo verzeild raak.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
HIP, high intelligent person?

Ik heb de wijsheid niet in pacht maar vroeger had ik een dierenservice met een geweldig leuke makkelijk onthouden naam.

Maar nu, zie op digi mijn topic over een naam voor een website. Sarah heeft een interessant artikel voor het verzinnen van een naam. Ik heb er veel aan gehad. Heb net een naam voor mijn aankomende kooksite gevonden met behulp van een forumster. Ik had zelf leuke namen maar die van haar vond ik nog leuker (lees topic waarom ik van een engelse naam naar een NL naam ben gegaan.) En ja, een paar namen die ik erg leuk vond konden simpel weg niet omdat die al bestonden. Beetje jammer maar het is niet anders.

Persoonlijk, over je vraag van waanzinniggeweldig, vind ik not done. Maar nogmaals, ik zou dat niet doen. Ook al gaat het bij mij om recepten, ik vind het te ver gegrepen om mijn dingen geweldig te noemen. Als andere mensen er blij mee zijn dan heb ik bereikt wat ik wil, maar mijn dingen als hemels of waanzinnig noemen dat doe ik niet zelf, dat laat ik graag over aan de proevers zelf.

Succes ermee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
als ik denk aan de producten enzo denk ik

www.polkadot.nl
@Mv, jouw topic heb ik gelezen,maar daar heb ik dus niets aan helaas. Ben je er uitgekomen?

Hip is geen afkorting, gewoon hip. Heb het per ongeluk met hoofdletters geschreven.

Het gaat trouwens niet om de naam waanzinniggeweldig, maar om de lengte van een websitenaam.

@Pompompom, dat is een leuke maar helaas dus al bezet.

@elninjoo, daar ben ik dus mee bezig, maar alles is tot nu toe al in gebruik helaas.

@moordwijf, dus beter om te gaan voor een Nederlandse naam?
Hoeft niet perse nederlands te zijn maar iets als kayleighswinkeltje zou ik afraden.
Ik zou gaan voor

- catchy met een vrolijke, leuke associatie (vermijd het woord naaien ).

- niet te lang

- Engels mag

- de artikelen hoeven niet terug te komen in de bedrijfsnaam, maar het moet ook weer niet heel onduidelijk zijn wat het bedrijf doet.

Probeer een beeld in je hoofd op te roepen dat past bij de 'winkel'. Wat zie je voor je? Een hippe (jaja) mama die even tussen de bedrijven door fantastische creaties maakt? Zelfgenaaide spullen hebben misschien een beetje een stoffig imago. Hoe kun je ze trendy neerzetten?

Hmm, ik denk erover na.
Is het verstandig een website uit meerdere woorden te laten bestaan? Bijvoorbeeld: I Love you.nl? Of is het het handigst om één woord te kiezen.

Ik zie voor mij, vrolijke kleding met leuke interieurartikelen. Die gekocht worden door leuke vlotte vrouwen die wonen in licht kleurig ingerichte huizen a la Jan de Bouvrie.
quote:toffifee schreef op 03 augustus 2009 @ 15:02:

Ik zie voor mij, vrolijke kleding met leuke interieurartikelen. Die gekocht worden door leuke vlotte vrouwen die wonen in licht kleurig ingerichte huizen a la Jan de Bouvrie.Als je van Jan de Bouvrie inrichtingen houdt, dan hou je doorgaans totaal niet van vrolijke kleurige strijkplankovertrekken hoor. Jan de Bouvrie -> blokkig, wit en steriel.
http:// www.itsallaboutattitude. nl/

en is nog vrij ook
quote:toffifee schreef op 03 augustus 2009 @ 14:51:

@Mv, jouw topic heb ik gelezen,maar daar heb ik dus niets aan helaas. Ben je er uitgekomen?

Hip is geen afkorting, gewoon hip. Heb het per ongeluk met hoofdletters geschreven.

Het gaat trouwens niet om de naam waanzinniggeweldig, maar om de lengte van een websitenaam.

Ja ik ben eruit gekomen dankzij het topic. Prik een vorkje, www.prikeenvorkje.nl is het geworden. Ben het nog aan het opzetten dus nog niet online maar de naam heb ik.

Het artikel wat Sarah plaatste waar ik wel wat aan had, daar stond dat je korte namen, herkenbaar en makkelijk te onthouden het beste waren. Kleine link naar het product waar het omgaat.

Waar ik ook naar heb gekeken, dat sommige namen leuk waren maar achterelkaaralseendomeinnaamofeenwegsitewashetniettelezen.

Dus veel eeee en iiiii en andere rare combi's achter elkaar ziet er niet uit als een email/website naam.
quote:Vl43inder schreef op 03 augustus 2009 @ 15:05:

[...]

Als je van Jan de Bouvrie inrichtingen houdt, dan hou je doorgaans totaal niet van vrolijke kleurige strijkplankovertrekken hoor. Jan de Bouvrie -> blokkig, wit en steriel.Nou ja, ik bedoel meer van die vrouwen die met hun interieur in de flair staan. Helemaal perfect en voor elkaar.
Heb je wel de domeinnaam geclaimd, MV?
quote:Appelsientje schreef op 03 augustus 2009 @ 15:19:

Heb je wel de domeinnaam geclaimd, MV?Ja, de naam en 4 mailadressen met die naam heb ik allemaal al geclaimd. Maar belangrijkste de naam idd.
Heb je enig idee wanneer je online gaat MV?
Tip: kijk niet alleen in de kvk en de sidn, maar ook in het Benelux merkenregister (http://register.boip.int/ ... tro/select.do?language=nl) of de naam niet toevallig als merk door een andere partij geregistreerd is. Je kunt namelijk dan later gedoe krijgen wanneer je een overeenstemmende handelsnaam en/of URL hebt geregistreerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven