Werk & Studie alle pijlers

Doktersassistent met kader niveau

04-03-2018 11:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een paar maanden geleden met moeite (dit omdat ik een kader leerling ben) aangenomen op de opleiding doktersassistent.
Ik heb op zich best goede punten (6,7), Maar bij sommige vakken (wiskunde en biologie) haal ik meestal niet hele goede punten.
De vrouw waarmee ik op gesprek ben gegaan heeft gezegd dat het een hele pittige opleiding is voor kb leerlingen, hierdoor heb ik het idee dat ik het niet ga halen maar wil het wel heel graag.

Heeft iemand misschien ervaringen hiermee?

Let me know!

m.v.g Lara
Succes is vooral resultaat van hard werken en een beetje van talent. Als jij het heel graag wil komt dat harde werken wel. Niet te snel denken dat je ongeschikt bent als hier je hart ligt!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
04-03-2018 11:24
Succes is vooral resultaat van hard werken en een beetje van talent. Als jij het heel graag wil komt dat harde werken wel. Niet te snel denken dat je ongeschikt bent als hier je hart ligt!
Mooi gezegd en sluit me hier bij aan zoek desnoods bijles voor vakken waar je moeite mee hebt .
75% kans op slagen ligt aan je inzet.
Ik zou wel voor bijv. wiskunde bijles zoeken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb de opleiding apothekersassistent gedaan. Bij mij in de klas zaten ook veel kader leerlingen. Zij hebben uiteindelijk allemaal de opleiding gehaald. Wel hadden sommige wat extra bijles nodig tijdens de opleiding. Mijn school gaf zelf die bijlessen.
Ik heb ook kader gedaan, in principe volgt MBO 2 of 3 op kader niveau. Doktersassistente is niveau 4 dus zal inderdaad pittiger zijn. Ik heb eerst verzorging niveau 3 gedaan en daarna DA. Het was bij ons wel een strenge opleiding, je mocht hij onvoldoende bijvoorbeeld maar 1 herkansing doen.
Zelf ben ik er door heen gekomen met goede cijfers en voor mij was het prima te doen! Het is wel een beroep waarbij je veel kennis moet hebben, inzicht, verandwoordelijkheid, maar ook je staande kunnen houden in de hiërarchie. Als het graag wilt dan moet het wel haalbaar zijn, je zult er alleen misschien iets harder voor moeten werken dan anderen.
Ik kom zelf van VMBO basis af en zit momenteel in het derde jaar Verpleegkundige niveau 4. Waar een wil is is een weg! Ik heb niveau 2 versneld afgerond, daarna niveau 3 en nu doe ik niveau 4 ook versneld. Ik ben ook niet goed in wiskunde, maar zo ver ik weet krijg je geen wiskunde maar rekenen en medisch rekenen. Medisch rekenen is eigenlijk gewoon formules uit je hoofd leren.
Anatomie/fysiologie/pathologie is pittig, maar als je goed oplet in de lessen kom je al een heel eind. Ook zijn er veel hulpmiddelen op internet voor te vinden.

Als het je droom is, ga er voor! Je kunt het altijd proberen.

(Ben je al begonnen met de opleiding of moet je nog beginnen?)
Knap hoor, zulke gemotiveerde mensen die met hard werken mooie resultaten halen!
Heel heel hard werken, discipline moet je hebben, dan kom je er wel. Ik ben zelf ook begonnen met LBO, uiteindelijk een HBO en universitaire studie afgerond.
Wauw, bedankt allemaal voor het advies,

Heeft toch nog een beetje hoop gegeven ☺️

@Mel7991 Ik zit nu op kb4 en heb binnenkort examens maar ben wel al aangenomen op DA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven