Dubbel gevoel.. :-S
woensdag 31 maart 2010 om 19:16
Hallo allemaal!!
Zit echt met een dubbel gevoel!!!
Ik zit al een hele tijd zonder werk...Nu ongeveer een half jaar
Op dit moment krijg ik het gewoon echt niet meer rond met mijn rekeningen en het solliciteren gaat niet zoals ik had verwacht....
Veel afwijzingen...
Had mijn zinnen op 1 bedrijfje gezet, maar heb gisteren te horen gekregen dat dat niet doorgaat.
Ben eigenlijk al een paar maanden koppig naar banen aan het zoeken die ik heel graag wil!
Maar daar komt niks uit tot op heden...
Dus ik had al wel het vermoeden dat ik toch voorlopig weer iets moet doen wat ik niet 100% leuk vind.. en daar BAAL ik stiekem van....
Nu is het zo dat mijn oude werkgever (waar ik in 2005 ben weggegaan) me heeft benaderd om terug te komen!
Ik heb daar wel altijd met plezier gewerkt(ja, niet altijd, maar het is overal wel wat), ben daar weggegaan omdat ik ben gaan reizen...
Maar het is niet mijn plaatje van de ideale baan...
Het is iets heel anders als waar ik naartoe wil!
Maar aan de andere kant, diep van binnen weet ik dat mijn ideale baan pas zal komen als ik de goede papieren daarvoor heb (wil de mode branche in, fashion/styling) die opleiding wil ik naast mijn werk gaan doen.
Maarja, daar heb je wel geld voor nodig!! Dus ja.. ik zal toch moeten werken...
Het zit me alleen gewoon niet helemaal lekker om terug te gaan naar mijn oude werkgever...
En ik krijg daar dus ook wisselende reacties op....
Daar baal ik nog het meeste van...
Maarja, ze zijn we super tevreden, het is vertrouwd, kan studie ernaast volgen, ik kom meteen in dienst & kan volgende week al beginnen, leuke collega's enz...
Heb altijd heel koppig gezegd dat ik dat nooit zou doen..
Maarja, dit is nu op mijn pad gekomen, ze hebben me een goed salaris geboden... en ik kan nu weer gewoon leven..
Want van een uitkering kom je ook niet rond!
Heb namelijk het gevoel dat sommige mensen het een beetje "zwak" vinden ofzo..
Maarja, ik heb nu GEEN werk, kan toch altijd verder zoeken in de tussentijd..?
Ooooow ik ben zo'n piekeraar!!!!!
Bedankt voor het lezen in ieder geval
Liefs beauty.
Zit echt met een dubbel gevoel!!!
Ik zit al een hele tijd zonder werk...Nu ongeveer een half jaar
Op dit moment krijg ik het gewoon echt niet meer rond met mijn rekeningen en het solliciteren gaat niet zoals ik had verwacht....
Veel afwijzingen...
Had mijn zinnen op 1 bedrijfje gezet, maar heb gisteren te horen gekregen dat dat niet doorgaat.
Ben eigenlijk al een paar maanden koppig naar banen aan het zoeken die ik heel graag wil!
Maar daar komt niks uit tot op heden...
Dus ik had al wel het vermoeden dat ik toch voorlopig weer iets moet doen wat ik niet 100% leuk vind.. en daar BAAL ik stiekem van....
Nu is het zo dat mijn oude werkgever (waar ik in 2005 ben weggegaan) me heeft benaderd om terug te komen!
Ik heb daar wel altijd met plezier gewerkt(ja, niet altijd, maar het is overal wel wat), ben daar weggegaan omdat ik ben gaan reizen...
Maar het is niet mijn plaatje van de ideale baan...
Het is iets heel anders als waar ik naartoe wil!
Maar aan de andere kant, diep van binnen weet ik dat mijn ideale baan pas zal komen als ik de goede papieren daarvoor heb (wil de mode branche in, fashion/styling) die opleiding wil ik naast mijn werk gaan doen.
Maarja, daar heb je wel geld voor nodig!! Dus ja.. ik zal toch moeten werken...
Het zit me alleen gewoon niet helemaal lekker om terug te gaan naar mijn oude werkgever...
En ik krijg daar dus ook wisselende reacties op....
Daar baal ik nog het meeste van...
Maarja, ze zijn we super tevreden, het is vertrouwd, kan studie ernaast volgen, ik kom meteen in dienst & kan volgende week al beginnen, leuke collega's enz...
Heb altijd heel koppig gezegd dat ik dat nooit zou doen..
Maarja, dit is nu op mijn pad gekomen, ze hebben me een goed salaris geboden... en ik kan nu weer gewoon leven..
Want van een uitkering kom je ook niet rond!
Heb namelijk het gevoel dat sommige mensen het een beetje "zwak" vinden ofzo..
Maarja, ik heb nu GEEN werk, kan toch altijd verder zoeken in de tussentijd..?
Ooooow ik ben zo'n piekeraar!!!!!
Bedankt voor het lezen in ieder geval
Liefs beauty.
woensdag 31 maart 2010 om 19:21
woensdag 31 maart 2010 om 19:25
Thanks voor je reactie...
Ik maak me denk ik gewoon te druk om wat anderen ervan vinden.
Vind het gewoon heel vervelend dat ik me helemaal moet verantwoorden tegenover bepaalde mensen i.p.v. dat ze blij voor mij zijn dat ik een nieuwe/oude baan heb...
Ik probeer ook echt die voordelen in mijn hoofd te prenten, maartoch blijf ik een beetje een rotgevoel houden...
Maarja.. zoals ik al zei.
Zit echt al te lang zonder werk & denk dat het wel even zo moet zijn dat dit op mijn pad is gekomen...
Ik ga weer even een lijstje maken van de positieve dingen, haha, misschien dat dat helpt!
Ik maak me denk ik gewoon te druk om wat anderen ervan vinden.
Vind het gewoon heel vervelend dat ik me helemaal moet verantwoorden tegenover bepaalde mensen i.p.v. dat ze blij voor mij zijn dat ik een nieuwe/oude baan heb...
Ik probeer ook echt die voordelen in mijn hoofd te prenten, maartoch blijf ik een beetje een rotgevoel houden...
Maarja.. zoals ik al zei.
Zit echt al te lang zonder werk & denk dat het wel even zo moet zijn dat dit op mijn pad is gekomen...
Ik ga weer even een lijstje maken van de positieve dingen, haha, misschien dat dat helpt!
woensdag 31 maart 2010 om 19:48
Je bent daar niet weggegaan omdat jij het niet leuk vond en ook niet omdat zij jou niet leuk vonden. Je bent weggegaan om te gaan reizen. En nu ben je uitgereisd, dus ik zie absoluut geen bezwaar om daar weer aan d eslag te gaan. ik heb er meer moeite mee als je over onze rug uitkering gaat trekken omdat er wisselende reacties zijn. Boeien die reacties! Het gaat om jou! Je verdient er jouw geld mee waarmee je dingen kunt doen die jij wilt. En niet die mensen van d eracties. Dus hup, aan de slag!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 31 maart 2010 om 19:50
ik vind het eigenlijk helemaal niet zwak, maar juist een teken van je werkgever dat je het goed deed.
Heb ongeveer hetzelfde gehad. Ben gestopt bij een baan omdat ik daar mijn toekomst niet zag, maar waar ik het wel enorm naar mijn zin had, om weer full-time te gaan studeren en een week na mijn afscheidsfeestje ben ik gevraagd om als oproepkracht in dienst te komen. Dat heb ik uiteindelijk nog 3 jaar volgehouden, want moest toch aan mijn geld komen.
Ik heb van deze werkgever echt enorm goede referenties gekregen en nu werk ik daar waar ik wel toekomst zie.
Heb ongeveer hetzelfde gehad. Ben gestopt bij een baan omdat ik daar mijn toekomst niet zag, maar waar ik het wel enorm naar mijn zin had, om weer full-time te gaan studeren en een week na mijn afscheidsfeestje ben ik gevraagd om als oproepkracht in dienst te komen. Dat heb ik uiteindelijk nog 3 jaar volgehouden, want moest toch aan mijn geld komen.
Ik heb van deze werkgever echt enorm goede referenties gekregen en nu werk ik daar waar ik wel toekomst zie.
woensdag 31 maart 2010 om 20:30
Mijn man zit al dik een jaar werkloos thuis. Als die morgen in zijn oude functie terug kan, doet hij dat echt meteen. Ook al is hij blij daar weg te zijn.
De mensen in jouw omgeving die vinden dat je 'slap' bent als je terug gaat, die zijn zeker nog nooit werkloos geweest? Hebben geen idee hoe het is om met 70% van je oude salaris te moeten rondkomen? Sorry hoor, maar mensen die niet snappen dat werk en al helemaal werk wat destijds leuk was, vele malen beter is dan geen werk, die zouden mijn vrienden niet zijn.
(al heb ik zelf ook rare kennissen. Laatst was iemand hoogst verbaasd dat we even geen geld hebben om de zeer gewenste dakopbouw te doen. Die dacht echt dat dik een jaar werkloos zijn totaal geen financiele gevolgen heeft)
De mensen in jouw omgeving die vinden dat je 'slap' bent als je terug gaat, die zijn zeker nog nooit werkloos geweest? Hebben geen idee hoe het is om met 70% van je oude salaris te moeten rondkomen? Sorry hoor, maar mensen die niet snappen dat werk en al helemaal werk wat destijds leuk was, vele malen beter is dan geen werk, die zouden mijn vrienden niet zijn.
(al heb ik zelf ook rare kennissen. Laatst was iemand hoogst verbaasd dat we even geen geld hebben om de zeer gewenste dakopbouw te doen. Die dacht echt dat dik een jaar werkloos zijn totaal geen financiele gevolgen heeft)
woensdag 31 maart 2010 om 20:48
Je hebt geen werk, geen geld en kunt inmiddels rekeningen niet meer betalen. En dan krijg je een baan aangeboden... Wat was precies je vraag? Volgens mij heb je niet eens een keuze!
En als jij je zo druk maakt om de meningen van anderen, dan kan ik je bij deze vertellen dat mensen met een baan over het algemeen beter vallen dan mensen met een uitkering die wel hadden kunnen werken maar er voor hebben gekozen om dat toch maar niet
te doen.
En als jij je zo druk maakt om de meningen van anderen, dan kan ik je bij deze vertellen dat mensen met een baan over het algemeen beter vallen dan mensen met een uitkering die wel hadden kunnen werken maar er voor hebben gekozen om dat toch maar niet
te doen.
woensdag 31 maart 2010 om 21:01
Positief:
- zij benaderen jou
- ze zijn super tevreden
- het is vertrouwd
- je krijgt een goed salaris
- je bent van die rotuitkering af
- je kan die opleiding naast je baan gaan doen
- je kunt meteen beginnen!
Leg het geklets van anderen naast je neer.
Punt.
- zij benaderen jou
- ze zijn super tevreden
- het is vertrouwd
Punt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
woensdag 31 maart 2010 om 21:47
Dankjewel allemaal!!!!
Dit had ik echt even nodig
Ja het is ook super positief natuurlijk dat ze me terugwillen
Ik ben gewoon een enorme piekeraar...
En heb de afgelopen maaaanden helemaal wat afgepiekerd!
Ik had het ook gewoon anders in mijn hoofd, maar het is nu gewoon niet anders...
Ik zou inderdaad gek zijn als ik dit niet doe, ik ga het ook doen!
Dan kan ik weer gewoon leven & rondkomen...
Weer keertje kleren kopen en misschien weer eens op vakantie dit jaar!
De mensen die echt dichtbij me staan vinden het gelukkig helemaaaal niet stom en staan volledig achter me!! Zijn heel blij, ook omdat het wel een goede baan is!
Maar ook gewoon blij voor mij, omdat ik me behoorlijk rot heb gevoeld in die maanden... Die weten ook hoe het zit....
Dat ik echt veel moeite heb gedaan & heb gesolliciteerd, maar dat het echt enorm is tegengevallen...
Het grappige is dat mensen die er iets van zeggen niet bepaald blij zijn met hun huidige baan, maar daar nooit iets aan hebben gedaan....
Dit had ik echt even nodig
Ja het is ook super positief natuurlijk dat ze me terugwillen
Ik ben gewoon een enorme piekeraar...
En heb de afgelopen maaaanden helemaal wat afgepiekerd!
Ik had het ook gewoon anders in mijn hoofd, maar het is nu gewoon niet anders...
Ik zou inderdaad gek zijn als ik dit niet doe, ik ga het ook doen!
Dan kan ik weer gewoon leven & rondkomen...
Weer keertje kleren kopen en misschien weer eens op vakantie dit jaar!
De mensen die echt dichtbij me staan vinden het gelukkig helemaaaal niet stom en staan volledig achter me!! Zijn heel blij, ook omdat het wel een goede baan is!
Maar ook gewoon blij voor mij, omdat ik me behoorlijk rot heb gevoeld in die maanden... Die weten ook hoe het zit....
Dat ik echt veel moeite heb gedaan & heb gesolliciteerd, maar dat het echt enorm is tegengevallen...
Het grappige is dat mensen die er iets van zeggen niet bepaald blij zijn met hun huidige baan, maar daar nooit iets aan hebben gedaan....
woensdag 31 maart 2010 om 21:47
quote:Elmervrouw schreef op 31 maart 2010 @ 21:01:
Positief:
- zij benaderen jou
- ze zijn super tevreden
- het is vertrouwd
Punt.Dit had ik echt ff nodig.. thanks
Positief:
- zij benaderen jou
- ze zijn super tevreden
- het is vertrouwd
Punt.Dit had ik echt ff nodig.. thanks
woensdag 31 maart 2010 om 21:49
quote:dannas schreef op 31 maart 2010 @ 20:30:
Mijn man zit al dik een jaar werkloos thuis. Als die morgen in zijn oude functie terug kan, doet hij dat echt meteen. Ook al is hij blij daar weg te zijn.
Belachelijk.. Ja sommige mensen snappen er echt niks van. Herkenbaar....
Zo vonden ook veel mensen(ook kennissen) dat ik maar moest genieten van mijn uitkering, maar zo werkt dat echt niet...
Belachelijk.. Ja sommige mensen snappen er echt niks van. Herkenbaar....
Zo vonden ook veel mensen(ook kennissen) dat ik maar moest genieten van mijn uitkering, maar zo werkt dat echt niet...
woensdag 31 maart 2010 om 21:51
quote:nummerzoveel schreef op 31 maart 2010 @ 20:48:
Je hebt geen werk, geen geld en kunt inmiddels rekeningen niet meer betalen. En dan krijg je een baan aangeboden... Wat was precies je vraag? Volgens mij heb je niet eens een keuze!
te doen. Thanks!!! Voel me echt al een heel stuk beter!
te doen. Thanks!!! Voel me echt al een heel stuk beter!
donderdag 1 april 2010 om 00:54
Niet zo zeuren jij, je hebt een baan aangeboden gekregen die je niet verevelend vindt zijn genoeg mensen(onder wie ik) die ook niet aan een vervelende baan komen! En uiteindelijk bereik je je doel wel! En waar heb je meer baat bij: je ideale baan bereiken via je oude(leuke)baan, of via thuis zitten met koppijn? Zo niet, mag ik je baan dan hebben?
donderdag 1 april 2010 om 22:56
quote:nazife schreef op 01 april 2010 @ 00:54:
Niet zo zeuren jij, je hebt een baan aangeboden gekregen die je niet verevelend vindt zijn genoeg mensen(onder wie ik) die ook niet aan een vervelende baan komen! En uiteindelijk bereik je je doel wel! En waar heb je meer baat bij: je ideale baan bereiken via je oude(leuke)baan, of via thuis zitten met koppijn? Zo niet, mag ik je baan dan hebben?
Haha
Ja ik heb toegezegd hoor! Heb mijn zeurmentaliteit de deur uitgeschopt en plaats gemaakt voor werk mentaliteit!!
Ik ga ervoor & het beste ervan maken...
Moet eigenlijk blij zijn ja! Heb ik EINDELIJK weer een baan ga, ik DAAR weer over zeuren
Tis ook nooit goed.. Maar jullie hebben het wel allemaal even goed voor mij weten te relativeren.. thanksssssss
Haha
Ja ik heb toegezegd hoor! Heb mijn zeurmentaliteit de deur uitgeschopt en plaats gemaakt voor werk mentaliteit!!
Moet eigenlijk blij zijn ja! Heb ik EINDELIJK weer een baan ga, ik DAAR weer over zeuren
Tis ook nooit goed.. Maar jullie hebben het wel allemaal even goed voor mij weten te relativeren.. thanksssssss
donderdag 1 april 2010 om 23:06
quote:Beauty30 schreef op 01 april 2010 @ 22:56:
[...]
Haha
Tis ook nooit goed.. Maar jullie hebben het wel allemaal even goed voor mij weten te relativeren.. thanksssssss Ben trots op je
[...]
Haha
Tis ook nooit goed.. Maar jullie hebben het wel allemaal even goed voor mij weten te relativeren.. thanksssssss Ben trots op je
vrijdag 2 april 2010 om 23:12
Ik zou dolblij wezen als ik gebeld zou worden door welke oude werkgever dan ook dat ik daar weer terug mag komen, dan zou ik daar dinsdag na de pasen meteen daar op de stoep staan! Maar helaas, al mijn oude werkgevers hebben nu ook last van de crisis.
Ik zou zo zeggen TO, wees blij, ga de opleidingen/cursussen volgen die je wil gaan doen naast het werk en kijk in de toekomst, als deze kl*te crisis voorbij is verder naar de baan die meer aansluit bij je wensen en de opleiding/cursus. Veel succes straks!!
Ik zou zo zeggen TO, wees blij, ga de opleidingen/cursussen volgen die je wil gaan doen naast het werk en kijk in de toekomst, als deze kl*te crisis voorbij is verder naar de baan die meer aansluit bij je wensen en de opleiding/cursus. Veel succes straks!!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten