een eigen club/kroeg beginnen, wat komt er bij kijken?
zondag 29 november 2009 om 23:17
hoi ladies,
Ik heb voor dit topic even een nieuwe nick aangemaakt,
Ik speel met het idee om een kroeg / club te beginnen voor bi en lesbische meiden.
Wie heeft er ook een kroeg en kan me iets meer vertellen over wat er allemaal bij komt kijken? Vergunningen? Hygiene diploma?
Ik ben al jaren ondernemer dus ik weet al wat hard werken is
Ik heb voor dit topic even een nieuwe nick aangemaakt,
Ik speel met het idee om een kroeg / club te beginnen voor bi en lesbische meiden.
Wie heeft er ook een kroeg en kan me iets meer vertellen over wat er allemaal bij komt kijken? Vergunningen? Hygiene diploma?
Ik ben al jaren ondernemer dus ik weet al wat hard werken is
maandag 30 november 2009 om 00:15
En nog een aardig over het rookverbod:
Vraag
Geldt het rookverbod ook voor een besloten club?
Antwoord
Ja. Als een besloten club activiteiten onderneemt in een horeca-inrichting is roken enkel toegestaan in een afsluitbare rookruimte die aan wettelijke eisen voldoet. Als de activiteiten plaatsvinden in huislijke kring (privé-ruimten), is de tabaksregelgeving niet van toepassing.
Bron: Stivoro
Vraag
Geldt het rookverbod ook voor een besloten club?
Antwoord
Ja. Als een besloten club activiteiten onderneemt in een horeca-inrichting is roken enkel toegestaan in een afsluitbare rookruimte die aan wettelijke eisen voldoet. Als de activiteiten plaatsvinden in huislijke kring (privé-ruimten), is de tabaksregelgeving niet van toepassing.
Bron: Stivoro
maandag 30 november 2009 om 00:16
maandag 30 november 2009 om 00:21
Nu wordt het interessant. Een pand hoeft geen horecabestemming te hebben. Er kan ook sprake zijn van een ondergeschikte activiteit binnen een andere bestemming. In dat geval moet je denken aan een bestemming 'Maatschappelijke doeleinden'. In sommige gevallen is horeca ook toegestaan in de bestemming 'Gemengde doeleinden'. Verder is het van belang om het onderscheid te kennen tussen lichte, middelzware en zware horeca. Een restaurant is licht, een café (kroeg) is middelzwaar.
Er kan ook ontheffing worden aangevraagd van het bestemmingsplan, neem in dat geval contact op met de gemeente in kwestie.
Openingstijden, het gebruik van een terras, maximaal aantal personen wordt geregeld in de exploitatievergunning.
Als je een bouwvergunning nodig hebt, vraag dan in het kader van de Wet samenhangende besluiten of de gemeente die vergunning kan afstemmen met de exploitatievergunning en de drank en horecavergunning.
Er kan ook ontheffing worden aangevraagd van het bestemmingsplan, neem in dat geval contact op met de gemeente in kwestie.
Openingstijden, het gebruik van een terras, maximaal aantal personen wordt geregeld in de exploitatievergunning.
Als je een bouwvergunning nodig hebt, vraag dan in het kader van de Wet samenhangende besluiten of de gemeente die vergunning kan afstemmen met de exploitatievergunning en de drank en horecavergunning.