Werk & Studie alle pijlers

een eigen club/kroeg beginnen, wat komt er bij kijken?

29-11-2009 23:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi ladies,

Ik heb voor dit topic even een nieuwe nick aangemaakt,

Ik speel met het idee om een kroeg / club te beginnen voor bi en lesbische meiden.

Wie heeft er ook een kroeg en kan me iets meer vertellen over wat er allemaal bij komt kijken? Vergunningen? Hygiene diploma?

Ik ben al jaren ondernemer dus ik weet al wat hard werken is

leuk een kroeg voor bi schierige dames!

Totaal aantal stemmen: 8

helemaal mee eens, wanneer ga je open? (38%)
mwah not my cup of tea (50%)
nou ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden (13%)
Als je googled op 'besloten club' is dit een van de eerste hits:

besloten club heeft vergunning nodig
En nog een aardig over het rookverbod:

Vraag

Geldt het rookverbod ook voor een besloten club?

Antwoord

Ja. Als een besloten club activiteiten onderneemt in een horeca-inrichting is roken enkel toegestaan in een afsluitbare rookruimte die aan wettelijke eisen voldoet. Als de activiteiten plaatsvinden in huislijke kring (privé-ruimten), is de tabaksregelgeving niet van toepassing.

Bron: Stivoro
ja ok, dat van die vergunning is duidelijk, maar wat ik me eigenlijk afvroeg is of je dan wat ruimer met het bestemmingsplan kunt omgaan misschien omdat je pand geen horecabestemming hoeft te hebben, nou ja, dat zoeken we nog uit!

Nu ga ik echt pitten.
Nu wordt het interessant. Een pand hoeft geen horecabestemming te hebben. Er kan ook sprake zijn van een ondergeschikte activiteit binnen een andere bestemming. In dat geval moet je denken aan een bestemming 'Maatschappelijke doeleinden'. In sommige gevallen is horeca ook toegestaan in de bestemming 'Gemengde doeleinden'. Verder is het van belang om het onderscheid te kennen tussen lichte, middelzware en zware horeca. Een restaurant is licht, een café (kroeg) is middelzwaar.

Er kan ook ontheffing worden aangevraagd van het bestemmingsplan, neem in dat geval contact op met de gemeente in kwestie.

Openingstijden, het gebruik van een terras, maximaal aantal personen wordt geregeld in de exploitatievergunning.

Als je een bouwvergunning nodig hebt, vraag dan in het kader van de Wet samenhangende besluiten of de gemeente die vergunning kan afstemmen met de exploitatievergunning en de drank en horecavergunning.
Ik zou het niet zo willen stellen dat ik echt tegen het probleem aanloop, dat is een iets te harde bewering in mijn geval.

Wel is het zo dat ik dus ook nieuwsgierig ben naar vrouwen en daar best weleens wat in zou willen ondernemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven