Werk & Studie alle pijlers

een eigen club/kroeg beginnen, wat komt er bij kijken?

29-11-2009 23:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi ladies,

Ik heb voor dit topic even een nieuwe nick aangemaakt,

Ik speel met het idee om een kroeg / club te beginnen voor bi en lesbische meiden.

Wie heeft er ook een kroeg en kan me iets meer vertellen over wat er allemaal bij komt kijken? Vergunningen? Hygiene diploma?

Ik ben al jaren ondernemer dus ik weet al wat hard werken is

leuk een kroeg voor bi schierige dames!

Totaal aantal stemmen: 8

helemaal mee eens, wanneer ga je open? (38%)
mwah not my cup of tea (50%)
nou ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden (13%)
familielid van mij wil dit ook doen(niet voor lesbiennes dan, maar gewoon een cafe openen) en die doet er heel relaxed over. hij denkt dat hij binnen een jaar al een bmw kan kopen, weinig gaat hoeven werken(want hij gaat dingen overlaten aan personeel etc. volgens mij is het niet zo simpel dat probeer ik hem dan uit te leggen maar het dringt niet echt door.
Ga eens naar de kvk...
Ik denk dat DIT een goede pagina is om te beginnen met inlezen (en lijstje maken)
oh zo grappig is dit, ik google me helemaal ongans maar de kvk vergeet ik whahhha
quote:niramira schreef op 29 november 2009 @ 23:23:

familielid van mij wil dit ook doen(niet voor lesbiennes dan, maar gewoon een cafe openen) en die doet er heel relaxed over. hij denkt dat hij binnen een jaar al een bmw kan kopen, weinig gaat hoeven werken(want hij gaat dingen overlaten aan personeel etc. volgens mij is het niet zo simpel dat probeer ik hem dan uit te leggen maar het dringt niet echt door.oh maar die bmw gaat wel lukken hoor, bouwjaar 1982, dat dan weer wel
@bisexy, dat schijnt de persoon in kwestie dus niet te begrijpen :p
Ik zou een bedrijfsplan te maken en met name twee zaken proberen uit te zoeken:

- Is er voor deze doelgroep in jouw omgeving behoefte?

- Wat zou een goede locatie zijn en is er een (goedkoop) pand beschikbaar?

Misschien dat je ergens een keer een feest kan organiseren in een bestaande kroeg / locatie en als dit aanslaat en je een netwerk hebt opgebouwd, ergens kunt neerstrijken.
quote:bisexy schreef op 29 november 2009 @ 23:28:

oh zo grappig is dit, ik google me helemaal ongans maar de kvk vergeet ik whahhha

hah,nou ik hoop dat je daar vind wat je nodig hebt.

Volgens mij kun je ook langs bij KvK voor informatie..

klein filmje (0.45 min)
quote:ColeTurner schreef op 29 november 2009 @ 23:34:

Ik zou een bedrijfsplan te maken en met name twee zaken proberen uit te zoeken:

- Is er voor deze doelgroep in jouw omgeving behoefte?

- Wat zou een goede locatie zijn en is er een (goedkoop) pand beschikbaar?

Misschien dat je ergens een keer een feest kan organiseren in een bestaande kroeg / locatie en als dit aanslaat en je een netwerk hebt opgebouwd, ergens kunt neerstrijken.

Ergens anders een eerste feest organiseren is een goed idee zeg! heel fijn om te netwerken, als ik dan een eigen stekkie heb dan kan ik die mensen vast uitnodigen voor de eerste borrel!

thanxx
ja wat een geweldige reclame is dat biebelie, lag weer in een deuk!
Volgens mij is sociale hygiene (ook wel haccp genoemd) alleen nodig op het moment dat je ook etenswaren gaat verkopen. Ik weet niet in welke regio je woont, maar hier in de regio kun je in de avonduren een gratis cursus haccp volgen bij het ROC, je betaalt dan alleen je boeken en evt examengeld.

Heb je al gedacht aan een drankvergunning?

En heb je al een pand op het oog of een idee waar je je wil gaan vestigen?

Heb je al gedacht aan welke faciliteiten je je bezoekers wil gaan bieden? dus is het alleen een ontmoetingsplaats voor de doelgroep of wil je bijv ook themaavonden houden, darkrooms creeren etc.

Wat dacht je van huisregels opstellen? is wel zo handig dat de meiden weten aan welke regels ze zich dienen te houden.

Heb je al bepaald of en zo ja hoeveel entree je vraagt?

Dit zijn misschien niet de dingen die je bedoelde, maar wel handig om te weten.

Als de club eenmaal open is, heb je met mij al je eerste klant ;)
he miraan, nou dan ben je hardstikke welkom!

wat betreft die sociale hygiene, dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk, maar daar ga ik nog achteraan. Etenswaren verkopen is niet het plan, bitterballetje van het huis, dat wel.

Ik wil, zoals ik er nu over denk, een ontmoetingsplaats creeren, thema avonden organiseren en geen darkrooms,

Het idee komt puur voort uit de irritatie dat als je bi meiden wilt ontmoeten je dan naar de echt grote steden zoals amsterdam moet en de feesten die georganiseerd worden zijn maar een aantal keer per jaar.

Als er nou gewoon een leuke club is die elke week open is dan denk ik dat ik wel wat volk binnen kan halen.

Hoop ik...
quote:bisexy schreef op 29 november 2009 @ 23:41:

[...]

Ergens anders een eerste feest organiseren is een goed idee zeg! heel fijn om te netwerken, als ik dan een eigen stekkie heb dan kan ik die mensen vast uitnodigen voor de eerste borrel!

thanxx

Je kunt ook een paar feesten houden, een beetje kijken welke muziek en sfeer aanslaan bij het publiek. Misschien dat je dat goed kunt inschatten, als je zelf veel uitgaat in die scene, maar als je zelf de touwtjes in handen hebt, kijk je er soms toch anders naar dan je klanten doen.

Ik heb zelf weleens wat (low-budget) thema-avonden gehouden in een jongerensoos waar ik zelf vaak kwam. Bij sommige thema-avonden reageerde het publiek heel verdeeld (of ze vonden het te gek of ze stonden buiten te wachten tot het programma voorbij was). Ik heb ook avonden gehad dat iedereen uit zijn dak ging. Dat laatste is erg gaaf om mee te maken.
bisexy: In welke omgeving wil je deze kroeg opzetten?
quote:ColeTurner schreef op 29 november 2009 @ 23:52:

bisexy: In welke omgeving wil je deze kroeg opzetten?dat zou dan omgeving haarlem worden
Haarlem is voor mij niet naast de deur, maar je moet er wat voor over hebben.

Ik zou een bitterballetje van het huis niet echt eten willen noemen, dus mijn insziens lijkt het me niet nodig om daar een haccp voor te moeten halen.

Heb je ook al bedacht op welke dagen je open zou willen zijn en hoeveel personen je evt nodig hebt om met jou de zaak te runnen? Heb je al bedacht wat het zou gaan kosten om het op te zetten en waar je die kosten vandaan haalt?
Haarlem is naar mijn mening nog vrij dicht bij Amsterdam. Ik vraag me af of je in het weekeinde voldoende klandizie trekt. Ik kan me ook voorstellen dat een kleinschalige, lokale gelegenheid voldoende klanten moet kunnen trekken, mits je in een middelgrote stad gaat zitten. Denk je erover om in Haarlem te gaan zitten? En is er een COC of een vergelijkbare organisatie in die omgeving waar je in het begin mee kunt samenwerken?
Diploma Sociale Hygiene & diploma BedrijfsHulpVerlening zijn verplicht, of je moet iemand in dienst nemen met deze diploma's. Er moet nl constant iemand aanwezig zijn met de diploma's. Verder inschrijven bij KvK. KvK organiseert ook Handige starterscursus, aanrader!!
quote:miraan schreef op 29 november 2009 @ 23:56:

Haarlem is voor mij niet naast de deur, maar je moet er wat voor over hebben.

Ik zou een bitterballetje van het huis niet echt eten willen noemen, dus mijn insziens lijkt het me niet nodig om daar een haccp voor te moeten halen.

Heb je ook al bedacht op welke dagen je open zou willen zijn en hoeveel personen je evt nodig hebt om met jou de zaak te runnen? Heb je al bedacht wat het zou gaan kosten om het op te zetten en waar je die kosten vandaan haalt?

He miraan, heb ik dan gelijk, loop jij ook tegen dat probleem aan? Ik bedoel, jij hebt het er al voor over om deze kant op te komen, of is dat dan omdat ik het ben

Ik zou van do t/m zo open willen zijn en over de grootte van de tent, daar moet ik nog over na denken, ik zou het het liefst met 2 of 3 man achter de bar doen (uhh vrouw natuurlijk)

Wat het gaat kosten is afhankelijk van de locatie maar ik heb al een kapitaaltje en wil het eigenlijk zonder de bank doen
quote:ColeTurner schreef op 29 november 2009 @ 23:57:

Haarlem is naar mijn mening nog vrij dicht bij Amsterdam. Ik vraag me af of je in het weekeinde voldoende klandizie trekt. Ik kan me ook voorstellen dat een kleinschalige, lokale gelegenheid voldoende klanten moet kunnen trekken, mits je in een middelgrote stad gaat zitten. Denk je erover om in Haarlem te gaan zitten? En is er een COC of een vergelijkbare organisatie in die omgeving waar je in het begin mee kunt samenwerken?Ja m'n voorkeur gaat eigenlijk wel naar haarlem uit, misschien zandvoort maar liever haarlem. En in deze stad is het ook fijn dat als het concept mocht mislukken je dan de hut nog kunt opengooien voor iedereen, of mannenavonden, singleavonden etc erbij kunt gaan doen. Ik hoop en denk wel dat de coc iig m'n flyer op de bar legt...
quote:littlemissvixen schreef op 30 november 2009 @ 00:01:

Diploma Sociale Hygiene & diploma BedrijfsHulpVerlening zijn verplicht, of je moet iemand in dienst nemen met deze diploma's. Er moet nl constant iemand aanwezig zijn met de diploma's. Verder inschrijven bij KvK. KvK organiseert ook Handige starterscursus, aanrader!!ok dat is dus duidelijk, thanx littlemissvixen!
Ik kom niet vaak in Haarlem, maar ik heb wel het idee dat het een leuk stadscentrum heeft.
ja ik vind het een ontzettend leuk centrum, heel gevarieerd ook qua leeftijd dus veel mogelijkheden
weet iemand toevallig ook het juridische verschil tussen een besloten club en een gewone kroeg? ja ja kvk, ik weet het

tijd om te gaan slapen, allemaal vast bedankt voor het meedenken!
anoniem_81980 wijzigde dit bericht op 30-11-2009 00:13
Reden: aanvulling
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven