eerlijk zijn?
zondag 7 juli 2013 om 14:35
Voor het eerst in 2 jaar heb ik weer een baantje (vakantiebaan) binnenkort. Heel erg leuk, veel zin in ook, alleen 1 maar. Ik zit nog altijd met gezondheidsklachten (waardoor ik al moeilijk aan het werk kom). Zit dus heel erg in twijfel of ik daar iets van moet zeggen. Ik mag nl. komende week komen voor een kennismakingsgesprek en diensten inplannen (als voedingsassistente) en ik weet dat ik de kortere diensten van 3 en 5 uur wel kan doen, maar die van 8 uur ga ik helaas niet trekken
. Ook omdat dat incl. huishoudelijk werk is, en dat lukt mij thuis al niet goed. Ik ben bang als ik er iets over meld dat ze dan gelijk niet meer met mij in zee willen, aan de andere kant heeft niemand er wat aan als ik binnen een week uitval. Wel of niet eerlijk zijn hierover?
zondag 7 juli 2013 om 15:20
Liegen gaat je weinig opleveren, dan zit je waarschijnlijk snel weer thuis. Meestal willen mensen juist graag lange diensten, dus hopelijk kunnen ze jou korte diensten geven. Houdt er wel rekening mee dat ze je niet aannemen, aangezien je niet echt geschikt lijkt (kans op uitval is groot, zo klinkt het).
zondag 7 juli 2013 om 15:32
Ik wil sowieso nergens om liegen, maar gewoon aangeven dat ik graag de kortere diensten wil draaien is misschien voldoende (maar dat zal wel niet). Ik wil gewoon graag aan het werk en het geld is hard nodig (heb geen uitkering oid verder). Ik weet prima wat ik aan zal kunnen dus denk eerlijk gezegd niet dat de kans op uitval groot is.
zondag 7 juli 2013 om 20:50
Maar als je nu al weet dat je geen 8 uur achter elkaar kan draaien, zul je dat wel moeten vertellen. Want als ze dit niet weten, wordt je straks wel voor 8 uur ingedeeld, en dan vertel je het alsnog. Dan moet er geschoven worden. Huishoudelijk werk kun je thuis al bijna niet aan. Lijkt me voor je werk relevant als je bij anderen huishoudelijk werk zou moeten doen. Aan alle kanten, voor jezelf en voor je werkgever, kun je het wel het beste vertellen...
zondag 7 juli 2013 om 20:50
Je kan toch in het gesprek vragen of het gaat om korte of lange diensten of een combi? Als ze zeggen dat het in overleg kan of zelf aangeven dat alleen korte mogelijk is hoef je weinig toe te lichten. Als ze ervanuitgaan dat je voornamelijk lange of in ieder geval een combi moet werken, dan aangeven, anders worden beide partijen snel ongelukkig met de situatie.