Eigen bedrijf starten: minder uitkering of startperiode?
dinsdag 20 april 2010 om 18:12
Hallo allemaal,
momenteel ben ik me aan het orienteren om een eigen bedrijf te starten. Ik heb al veel gelezen op de site van het UWV bij starten vanuit de WW. Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen van anderen. Ben je gestart dmv een startperiode of door minder uitkering. Wat vind je de voor- en nadelen ervan?
Alvast hartelijk dank!
Gr,
Tablestar
momenteel ben ik me aan het orienteren om een eigen bedrijf te starten. Ik heb al veel gelezen op de site van het UWV bij starten vanuit de WW. Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen van anderen. Ben je gestart dmv een startperiode of door minder uitkering. Wat vind je de voor- en nadelen ervan?
Alvast hartelijk dank!
Gr,
Tablestar
dinsdag 20 april 2010 om 18:38
dinsdag 20 april 2010 om 20:32
Tia Dalma: ik zit nu nog in de ZW, binnenkort WW, maar ben al bezig met orientatie met een reintegratiebegeleider. De startperiode-optie zou heel fijn zijn om met behoud van uitkering te beginnen. Heb alleen de angst, dat mijn plan afgekeurd wordt, omdat ik met mijn activiteiten waarschijnlijk niet voldoende inkomen kan genereren. En ik zie tegen het terugbetalen van het voorschot op, na 2 jaar. Minder uitkering betekent, dat ik start met eigen bedrijf en daarnaast moet solliciteren. Dan kun je je niet echt op 1 ding concentreren. Waarom ga jij in eerste instantie voor de startperiode?