Werk & Studie alle pijlers

Eigen onderneming, wat regelen?

27-10-2011 08:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Heeft er iemand ervaring/kennis van het volgende?

Ik werk momenteel 30 uur in de week voor werkgever. In mijn overige vrije tijd "werk" ik als nagelstyliste, visagiste en kapster. Ik ga bij mensen aan huis om ze mooi te maken. Dit deed ik er altijd bij. Nu wil ik mij graag wat gaan uitbreiden en reclame gaan maken, zodat ik visitekaartjes en een website kan maken en kan flyeren.

Nu vraag ik mij af wat er allemaal bij komt kijken, en welke mogelijkheden er zijn. Ik moet me inschrijven bij KvK en hoe zit dat met de belastingdienst? Kennis van mij heeft een eigen salon, en ze verdiend bijna niks door de kosten aan de balastingdienst enz.

Ik ben echt een leek op dit gebied , heb al gezocht op google maar daar kom ik veelal tegen over mensen die een eigen bedrijf willen oprichten voor fulltime dienstverband... voor mij is het dus meer iets voor erbij.

Alvast bedankt
.
Kun je het niet uitbreiden door wat mond tot mond reclame? Dan hoef je 't niet officieel te maken en raak je niet al je extra verdiensten weer kwijt aan de belastingdienst.
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2011 @ 08:51:

Kun je het niet uitbreiden door wat mond tot mond reclame? Dan hoef je 't niet officieel te maken en raak je niet al je extra verdiensten weer kwijt aan de belastingdienst.Ja dat doe ik nu maar wil graag visitekaartjes uitdelen enz.
Da's een heel hoge prijs die je voor die visitekaartjes moet gaan betalen dan.
Ze kan toch een deel zwart doen?

(dit heb ik niet gezegd hoor)
Waarom ga je dan niet bij een salon werken? Dan verdien je meer, je kunt meer ervaring opdoen, en je klantenkring uitbreiden. Vanuit daar je salon beginnen. Bij een kapsalon in Amsterdam werken allemaal freelancers, mss zo'n concept opzoeken? Zit op de willemsparkweg, iets met oranje letters.