Werk & Studie alle pijlers

Eindpresentatie SPH, hoe voor te bereiden?

31-05-2010 12:16 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna klaar met mijn studie SPH.

Ik ben momenteel nog bezig met de minor GGZ,

en heb eind juni - begin juli mijn eindpresentatie.

Deze moet 45 minuten duren en erna is er tijd voor evalueren.

Het moet EN creatief EN origineel EN interactief zijn.

Ik vind het erg lastig en weet niet goed hoe te beginnen,

ik maak mij er dan ook erg zenuwachtig over.

Wie heeft zijn eindpresentatie SPH al gedaan,

hoe heb je deze voorbereid

en hoe heb je dit uitgevoerd?

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
In de week van 28 juni - 2 juli heb ik mijn eindpresentatie. Je kon je tot afgelopen vrijdag opgeven dus ik hoop snel een datum te weten en wie mij gaat beoordelen. Mijn slb er en iemand uit het werkveld zullen er sowieso bij zitten. Brrrrrr heb er zo geen zin in!
Misschien ook nog een idee:

Bij mijn pedagogiek opleiding had iemand een paraplu mee, waar allemaal kaartjes aan touwtjes uit vielen. Alles viel onder dezelfde paraplu, en dat was zij natuurlijk. Dus die paraplu was beplakt met haar dingen, foto's, steekwoorden.

Op de kaartjes stonden steekwoorden die dingen aangaven waar ze iets over kon vertellen. Bij elk kaartje had ze bijvoorbeeld gemiddels drie minuten tekst. De mensen aan wie ze de presentatie gaf mochten omste beurt een kaartje trekken..

Maar dan moet je wel zorgen dat de aspecten die aan bod moeten komen ook aan bod komen, en er mist een chronologische volgorde...
@ eiram: kun je hier nog wat meer over vertellen? misschien aan de hand van het voorbeeld van wat je gehoord hebt? of een soortgelijke situatie? :

"Wat ik laatst hoorde van iemand is dat de eindpresentatie ging over een verlieservaring die ze zelf gehad had. Dit werd dan op verschillende niveaus uitgelicht, micro, macro en meso. Je kunt dit koppelen met de theorie en met je eigen ervaringen, maar ook met hoe jij al hulpverlener daar mee omgaat in je werk en met clienten en naar landelijke trends, ontwikkelingen vertalen."
Als je niet 45 min wilt praten kun je ook nog iets met film doen, of iemand uitnodigen die iets over jou kan vertellen

Ik deed zelf een rollenspel bij mn afstuderen voor CMV, maar wij waren met z'n tweeën en het ging echt over ons laatste project, niet over onszelf (dat stond in een verslag).
@Sanne: ik weet niet zo heel veel van die presentatie af, dit is ook zo'n beetje alles wat ik gehoord heb. Maar ik zit zelf over te denken om zoiets te gaan doen volgend jaar.

Ik wil dan een eigen ervaring gebruiken en dit op de verschillende niveaus presenteren.

Dus eerst hoe ik het zelf ervaar of ervaren hebt (micro), dan hoe ik als hulpverlener hiermee om ga als het een client betreft, in de instelling, in de sector enz. (meso).

En hoe de landelijke trends/ontwikkelingen over dit onderwerp zijn (macro).

Dit dan koppelen aan theretische bronnen.

Zoiets denk ik aan.

Ik ben zelf niet zo creatief, ik zie mijzelf niet een tijdschrift maken, ganzenbord, paraplu of iets dergelijks. Ik vind dat erg leuke ideeen, maar het past niet bij mij. Het zou dan bij mij gekuntseld overkomen denk ik.

Het lijkt mij wel lastig, die eindpresentatie. Maar goed, ik heb nog een jaar om mij voor te bereiden. Jij mag zo al....

Succes met je tijdschrift!
dank jullie wel!

mijn tijdschrift is best leuk geworden!

morgen laat ik hem 'drukken'....

ik ben zo benieuwd!

en dan is het vrijdag zover,

ooooh wat spannend vind ik dat!

gelukkig ben ik nog net in de ochtend aan de beurt,

dan heb ik alles tenminste snel achter de rug

nogmaals bedankt allemaal!
nog 1 nachtje slapen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven