Epidemiologie?
donderdag 10 oktober 2013 om 23:20
Ik wilde graag wat vragen over de master Epidemiologie, in Utrecht, Maastricht, Amsterdam, maakt niet uit, ik wilde meer weten over wat epidemiologie inhoudt en de toekomstperspectieven.
Ja natuurlijk kan ik dat aan de opleiding vragen, heb ik gedaan ook. Maar ik wilde graag levenservaringen horen van mensen die deze master gedaan hebben en hier werkervaring in hebben.
Kun je met deze master redelijk een baan vinden?
Zijn er groeimogelijkheden binnen het onderzoek?
Zou je hiermee in het buitenland kunnen werken?
Je zou me echt heel erg helpen als je je ervaring hierover deelt. Alvast super veel dank!
Ja natuurlijk kan ik dat aan de opleiding vragen, heb ik gedaan ook. Maar ik wilde graag levenservaringen horen van mensen die deze master gedaan hebben en hier werkervaring in hebben.
Kun je met deze master redelijk een baan vinden?
Zijn er groeimogelijkheden binnen het onderzoek?
Zou je hiermee in het buitenland kunnen werken?
Je zou me echt heel erg helpen als je je ervaring hierover deelt. Alvast super veel dank!
donderdag 10 oktober 2013 om 23:29
Ik ben epidemioloog, maar van voor de BaMa invoering. Epidemiologie is superbreed (kanker epi, voedings epi, chronische ziekten epi, etc.etc), dus je kan er veel verschillende kanten mee op. In het onderzoek zijn zeker groeimogelijkheden, maar je moet dan wel willen promoveren en tot de top van je onderzoeksgebied behoren. Je kan hiermee in het buitenland werken ja, zeker als je ook gepromoveerd bent.
donderdag 10 oktober 2013 om 23:44
gein jaren '90 heb ik gezondheidswetenschappen richting methode & techniek van onderzoek gestudeerd in Maastricht. Ik combineer dit nu met een eigen praktijk. Jaargenoten zitten in het onderzoek, op universiteiten of zijn verbonden aan opleidingen. Heel divers dus.
Onderzoek is heel breed. Welke richting wil jezelf op?
Onderzoek is heel breed. Welke richting wil jezelf op?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover